recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spørgsmål til Pioneer KRP 500 ejer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSpørgsmål til Pioneer KRP 500 ejer

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Losty Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 23:39
Mit 5090 laver storset ingen varme, og det hænger også HELT tæt ind på vægen (stakkels HDMI kabler  , så tror ikke du skal bekymre dig alt for meget om det.
Til top
Tech2010 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Oktober-2008
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2009 kl. 23:43
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af onkeldunkel onkeldunkel skrev:

Ok - jeg må lige få styr på fladskærms jargonen

Igen tak for det - 3 cm er perfekt - jeg går ud fra at det er det samme i siderne???

Så skulle der gerne være ca. 1,1 cm luft i hver side 119,5 cm - (123,3 - 2*3) = 2,2 cm.

Her er lige en billede af væggen, så det hele måske giver lidt mere mening  Målet mellem væggene er de 119,5.

Ja det er samme mål i siderne. Men hva med ventilation? Ikke fordi at monitoren bliver specielt varm - men alligevel. Pioneer foreskriver faktisk 8 cm luft, selvom de selv sælger vægophæng der giver mindre luft 

Ja, det er lidt sjovt at Pioneer foreskriver det. Jeg blev også lidt bekymret med min første KRP-500A da jeg også har det originale vægophæng til den, hvor den sidder helt tæt til væggen. Desværre fandt jeg aldrig ud af om det var et problem eller ej, da skærmen var defekt fra fødslen.

Hvor meget luft får din da?

Redigeret af Tech2009 - 28-April-2009 kl. 23:44
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2009 kl. 07:32

Ser du jeg har det bedste fra Harald Nyborg. Koster under 300 kr, og kan vippes så man får en god adgang til stikkene under panelet.

Dette beslag opfylder Pioneers krav, og giver mig 8 cm luft.

Så håber jeg sørme bare at dit nye Pio ikke er defekt

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Henrik_45 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Aalborg, DK
Point: 405
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2009 kl. 08:58

@Onkeldunkel

Personligt ville jeg være nervøs ved at lave din løsning med at sætte TV't fladt ind i hullet i muren. Selv om der er luft bag ved TV't så skal der stadig være muligt at luften kan slippe væk ellers vil du få stillestående luft der bare bliver varmere og varmere over tid når der afsættes varme i TV't.

Er der ventilation i toppen af hullet du har lavet?

Til top
onkeldunkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Oktober-2004
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2009 kl. 09:15

Jeg tror ikke jeg har været godt nok til at forklare mig, når jeg kigger på billedet igen og læser jeres svar

"Hullet" er det til højre på billedet hvor der kommer elektrikerrør ud af (og ikke det nedenunder pejseindsatsen), dvs hullet/indhakket går fra gulv til loft og der vil derfor være masser af luft både på bagsiden og foroven/forneden.

Hullet nedenunder pejseindsatsen er til brænde

Endnu en gang tak for hjælpen og jeres tålmodighed

Redigeret af onkeldunkel - 29-April-2009 kl. 09:16
Pioneer KRP-500A
Anthony Gallo A'Diva TI
Anthony Gallo MPS Sub
Onkyo 876
Logitech Squeezebox Duet(s)
Logitech Harmony 895
Sony Playstation 3
Samsung SMT-H3126PVR
Til top