recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spørgsmål til Samsung ue43Nu6025
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spørgsmål til Samsung ue43Nu6025

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
duppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér duppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Spørgsmål til Samsung ue43Nu6025
    Sendt: 01-Januar-2020 kl. 18:10
Hej
Et nok dumt spørgsmål, jeg har købt et billigt tv - Samsung Ie43 nu6025 -til min gamle mor, for at hun så kan se DR's digitale indhold. Jeg er klar over at det er meget billigt, spurgte da også forhandleren om det understøttede dr's smart tv. Det sagde han ja til - men jeg er så åbenbart bare for dum til at finde ud af det.
Det er trådløst på nettet og apps som YouTube mm viser  indhold fint ?
På mine egne tv skal jeg trykke på rød knap så går det igang (Samsung og LG) men på hendes sker der ingenting?

Nogen der kan hjælpe??


Redigeret af duppe - 01-Januar-2020 kl. 18:12
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2020 kl. 18:27
Er der antenne signal?
Har du inst hbb?
Til top
duppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér duppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2020 kl. 19:38
Hej

tak
oh ja - sorry, det er yousee (via Ewii) boks
installeret hbb, det har jeg ikke - er det en app (på samme måde som youtube, netflix osv.) eller hvordan skal jeg søge den?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2020 kl. 20:05
Har hun kanalerne på tv’et eller på boksen?
På nogle Samsung skal man snabel hbb, prøv at søg i manualen.

Har du checket om du kan inst. Drtv app på tvet


Redigeret af PerW - 01-Januar-2020 kl. 20:05
Til top
duppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér duppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2020 kl. 21:15
Hej.

hun har mellempakken ved yousee/Eewii - hun har ikke em boks - der står ikke noget om hbb i manualen
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2020 kl. 08:00
Der er et helt afsnit i manualen om HBB og hvordan det aktiveres.

Hent manualen hos Samsung
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2020 kl. 12:32
 
 HBB TV virker fint via You See Coax, dog ikke når det er via deres Humax bokse, men om det gør når det er andre måder det leveres på vides ikke. Hvis HBB TV er på TVet kræver det ikke andet end at trykke på den Røde knap på Remoten, så virker det ikke, så er det enten ikke på TVet eller det ikke leveres på den anvendte platform.
HBB TV vil dog snart blive integreret i Humax boksene.


Redigeret af Radiomanden - 02-Januar-2020 kl. 12:36
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4438
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2020 kl. 13:06
Kan der ikke søges DRTV frem i app-butikken? Den findes til en del Samsung-modeller, men jeg har ikke tjekket på NU60-serien.

For at aktivere HbbTV på Samsung TV skal man ofte også installere HbbTV app'en fra app-butikken. Derefter kan man vha. den røde knap på fjernbetjeningen åbne DR's HbbTV, når man ser en DR-kanal.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2020 kl. 13:08
 Den burde være pre installeret.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
duppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér duppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2020 kl. 13:44
Hej

tak for alle jeres input, desværre virker det ikke helt - samsung har også svaret på en forespørgsel jeg sendte (lige inden jul). Der er nogen problemer med enkelte modeller, heriblandt den jeg fik købt. De arbejder på at få det løst, men har ingen tidshorisont.
Jeg hentede appén ned, ved ikke om hun helt kan finde ud af det på den måde, men det er dog et ok alternativ. 

tak for alle jeres input
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2020 kl. 13:50
Som det står i manualen, så skal du ikke hente noget, men aktiverer det i menu systemt. 

Prøv at hent manaulen hos Samsung, der er et helt afsnit om HBB
Til top
duppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér duppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2020 kl. 13:52
har prøvet at finde det i menusystemet (som det står i manualen), men der er ikke noget under expert indstillinger der hedder hbb. Det er ikke nedtonet eller noget, det er der slet ikke.
Har læst kapitlet med hbb i manualen, men det hjalp ikke
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu