|
Spørgsmål til server/client setup |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
-Mabz- ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 08-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 27 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-April-2013 kl. 17:24 |
Jeg har i en år række kørt med 1 WMC installation sammen med en HDhomerun som tuner samt en Synology NAS med serier/DVD rips.
Jeg har nu skaffet mig en Raspberry Pi (den køre PT XBMC), som skal bruges til at afspille bl.a. live TV, optaget TV & de serier, som opbevares på NAS'en, andre steder i huset. Jeg er dog i tvivl om hvilken løsning jeg skal vælge for at opfylde ovenstående samt at udbygge med en rasp mere i så fald det viser sig at ende med et positivt resultat. Jeg har søgt en del herinde i forummet og umiddlebart ser det udtil at jeg skal have opsat en decideret TV server og derefter tilgå denne fra hhv min WMC og rasp'en, hvis jeg ønsker live TV på raspen, er det korrekt forstået? Serierne kan umiddelbart fint tilgåes fra Rasp'en (eller andre enheder), enten direkte eller via Plex server, som er opsat på NAS'en. Er der nogen der kan anbefale et setup udfra ovenstående mht evnt SW der skal benyttes for at det kommer til at spille med live TV/optaget TV på Rasp'en samt om det er nødvendigt med en decideret TV server. Jeg håber nogen kan komme med et par gode ideer til hvordan det skal strikeks sammen, således det bliver gjort "rigtigt" fra starten :) Mvh Mads |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så vidt jeg ved kan WMC kun lege server sammen med Xbox
Hvsi du skal have en klient/server løsning skal du over i noget med MediaPortal eller DVBViewer som TV server og noget klient software, kunne være Media Portal, DVBViewer eller XBMC
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
mortenls ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2010 Status: Offline Point: 209 |
Hvis det var mig vil jeg have en central server, der køre tv server og nas. Jeg ville derefter have små XBMC klienter uden lokal storage, der kan tilgå serveren. En central server sikre at du har samme watched status på alle klienter, både på tv og andet indehold.
XBMC er det eneste software der har live tv på raspberry pi. Du skal derfor vælge en af de populære (i xbmc forstand( tv server backends
På serveren ville jeg enten køre tvheadend eller mythtv. Hvis du ikke behøver livetv er Mythtv efter min mening det bedste setup. Tvheadend er bedre til live tv i XBMC Jeg ville personligt køre Ubuntu 12.04 LTS, da man kan installere mythtv direkte fra et repo, og både mythtv og ubuntu har LTS for LTS. |
|
![]() |
|
-Mabz- ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 08-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 27 |
Tak for input!
Jeg har kigget på tvheadend, men havde store problemer med at få hdhomerun detekteret, derfor leger jeg lige nu med Argus TV som server delen og det køre sammen med XBMC på rasp'en. |
|
![]() |
|
kimc88 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Oktober-2006 Status: Offline Point: 237 |
fik du det til og virke?
og vis ja kan vi så få en beskrivelse af hvordan du fik det til at virke? |
|
![]() |
|
Desværre er jeg ikke kommet meget viderer. Det ser ud til at Argus TV kunne være en løsning som backend. Den har jeg prøvet at sætte op på en seperat maskine og tilgået den fra Rasp'en og en anden XBMC klient, hvilket virker, men jeg syntes ikke det var klippe stabilt og ej heller "hurtigt" mht kanal skifte. Der ligger mere arbejde i at få det til at spille fra min side af, det er der ingen tvivl om og jeg har ikke besluttet om det bliver den vej jeg går.
Imellemtiden har jeg også haft store problemer i mit "gamle" (nuværende setup) med kraftig pixelering på et bredt udvalg af TV kanalerne, så grelt at man ikke kan se programmerne. Dette problem har jeg ikke lokaliseret endnu og det er meget periodisk :( |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |