recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spørgsmål til sony xf9005
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spørgsmål til sony xf9005

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
blumenburg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-April-2012
Sted: mesinge/fyn
Status: Offline
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Spørgsmål til sony xf9005
    Sendt: 16-Januar-2019 kl. 21:58
hej
Overvejer at hente et 65" i power til 9999,-
Men har lige et enkelt spørgsmål ang optagefunktionen.
Læste i flatpanels test at man ikke kan pause et tv program?! Er det rigtigt forstået eller ?
Vh Jens 
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

       
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2019 kl. 22:12
Nu har jeg ikke læst testen.

Hvis du skal bruge pausefunktion kræver det at harddisk altid kører. Desuden skal der være allokeret et par timers plads på disken til dette.

Problemet er ikke større end at du kan starte en optagelse. Så begynde at se optagelsen og derefter sætte på pause. Det selvfølgelig lidt mere omstændigt en hvis pausefunktion er indbygget.

Jeg har funktionen i min boks. Bruger det stort set aldrig.


Til top
blumenburg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-April-2012
Sted: mesinge/fyn
Status: Offline
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2019 kl. 22:24
på vores nuværende tv har jeg bare plugged en usb nøgle i tvet og bruger den kun til at pause et program hvis man af den ene eller anden grund bliver afbrudt. Vil en usb nøgle være at betragte som en hd der altid kører? 
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

       
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2019 kl. 07:59
Ja. USB er en lagringsenhed.

I princippet det samme, bare ingen mekaniske dele.

Men hvis man vil have pausefunktionen skal man vælge et TV der understøtter dette.

Som jeg skriver tidligere kan man starte en optagelse, se den og sætte på pause.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2019 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af blumenburg blumenburg skrev:

hej
Overvejer at hente et 65" i power til 9999,-
Men har lige et enkelt spørgsmål ang optagefunktionen.
Læste i flatpanels test at man ikke kan pause et tv program?! Er det rigtigt forstået eller ?
Vh Jens 
Nej der er ingen pauseknap. Men i det øjeblik jeg ønsker at pause udsendelsen, trykker jeg på den røde optageknap og den usb tilsluttede harddisk vågner fra dvalen og starter med at optage det jeg ser. Så det betyder at når jeg kommer tilbage og vil se resten, finder jeg den igangværende optagelse i menuen, og ser udsendelsen forskudt. Men få da lige sat en harddisk med usb3 på, så er der ingen problemer med optagelser.
Til top
blumenburg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-April-2012
Sted: mesinge/fyn
Status: Offline
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2019 kl. 12:16
Smileok , tak , jeg tænker løsningen med forskudt vil fungere.
er der noget skidt at sige om modellen eller er det all good til prisen?
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

       
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2019 kl. 14:13
Prisen er god.

Tv’et har fået gode anmeldelser.

Den er baggrundsbelyst og ikke kantbelyst.

To tunere med optagefunktion. Hvis du skal bruge det med boxer skal du huske a bruge den nyeste kortlæser der kan dekode to programmer.

Jeg ville købe denne model hvis jeg skulle købe i dag. Oled er for følsomt og ikke helt klart endnu efter min mening. Desuden koster det også mere.
Til top
Tmann Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2011
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2019 kl. 15:18
Jeg har selv et KD-85XF8596 som jeg har haft en måneds tid og eksperimenteret lidt med.

Det er rigtig man kan ikke pause TV udsendelsen. Men kan planlægge og optage lige nu. Så man kan sige i stedet for at pause, kan du bare sætte den til at optage det du ser.

Samtidig er der jo 2 tunere i så du kan bare se noget andet i mens du optager.
Sony 85” KD-85XF8596
Panasonic 4K Blu-ray DMP-UB900
Denon AVR-X6300H Reciever
B&W 683 Fronter
B&W HTM61 Center
B&W DS3 Surround
B&W ASW610XP Subwoofer
Sony PlayStation 4 PRO
Nvidia Shield TV
Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 229
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2019 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af blumenburg blumenburg skrev:

Smileok , tak , jeg tænker løsningen med forskudt vil fungere.
er der noget skidt at sige om modellen eller er det all good til prisen?
Min datter har haft det et par måneder og er meget tilfreds. Selvom det er bagbelyst, har det dog relativt få zoner, så ved film med sort bjælke og underteksterne i det sorte, er der tydelig clouding, men det kan kun OLED undgå.
Ift mit XD8xxx fungerer Android noget mere smooth på dette, og fx tv-guiden er fx farvekodet. Troede ellers at Android TV var det samme på alle Sony modeller (når de ellers er opdaterede).
I en Sony butik i udlandet havde de 65xf9005, 8xxx og 7xxx side om side med samme sekvens og 7xxx var deprimerende ringe, 8xxx virkeligt god og 9005 med samme klare billede som 8xxx og så lige et tydeligt ekstra kapow i lysstyrken.
Til prisen et godt køb (datteren gav 10.399 mener jeg), men der findes selvfølgelig bedre TV hvis du bruger flere penge.
Til top
Dkiceman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2017
Sted: Mors
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dkiceman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2019 kl. 22:58
lækkert tv til en god pris... det man oplever pga de få zoner er ikke clouding men blooming omkring lyse objekter på mørk baggrund, jeg har pt 65" hjemme og må sige i forhold til forgængeren XE9005 55" så er blooming mere synlig, nok fordi XF9005 har mere power i lysstyrke og ja større...

en ting er sikker PAS på med HDR film og spil i mørkt rum... vi sad igår og så en film HDR hvor der er fuld knald på lysstyrken og der gik det fra en lang mørk scene over til en FULD KNALD HVID skærm tro mig vi blev alle nærmest blændet som dyr i et par bil lygter :-D

jeg ender nok "desværre" med at beholde det 65"... hvorfor desværre jo jeg havde købt OLED LG B8 og damn et billede, men den har virkelig let til at få rententation som varer langtid og det er ikke engang ved længere statisk billeder... så retur LG B8 da jeg virkelig ikke gider bekymre mig om det
Til top
blumenburg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-April-2012
Sted: mesinge/fyn
Status: Offline
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2019 kl. 12:17
tak for hjælpen, tror jeg er nødt til at prøve at ha et hjemSmile
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

       
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2019 kl. 13:50
Oprindeligt skrevet af Dkiceman Dkiceman skrev:


jeg ender nok "desværre" med at beholde det 65"... hvorfor desværre jo jeg havde købt OLED LG B8 og damn et billede, men den har virkelig let til at få rententation som varer langtid og det er ikke engang ved længere statisk billeder... så retur LG B8 da jeg virkelig ikke gider bekymre mig om det

Det er første gang, jeg hører retention, er et egentligt problem, ved et af de nyere OLEDs.
Prøvede du flere billedprofiler, eller var der tale om dynamisk profil, hvor der er fuld knald på lys, kontrast mm.?
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu