|
Spørgsmål til sony xf9005 |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
Dkiceman ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2017 Sted: Mors Status: Offline Point: 59 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
opsætning var efter Rtings.com anbefalinger og efter min mening sad lige i skabet.. kørte normal baglys på enten 30 eller 50 afhængig af lys i rummet..
"desværre" har jeg rigtig meget HDR material som knalder baglyset op på 100, men stadig sat efter Rtings.com anbefalinger.. det sjove er den første uge ca. oplevede jeg NADA det var perfekt... Men når det uden ændring i brug bliver så synlig at selv folk der ikke tænker over eller kikker efter det kan se det ja så det sgu galt.. Hvis jeg tænker på hvor meget jeg hele tiden tænkte over hvordan vi brugte den osv.. ja så er det bare ikke hovedpinen værd.. så personlig er jeg nok ikke klar til OLED... |
||
![]() |
||
blumenburg ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 30-April-2012 Sted: mesinge/fyn Status: Offline Point: 383 |
|
nå så kom bæstet op og hænge, og jeg valgte som udgangspunkt flatpanels indstilling af billedet. Og så kan jeg pille lidt selv hen ad vejen. Ud fra hva jeg har læst om glorier osv så kan jeg allerede se at det ikke har et omfang der kommer til at spolere glæden for vores nye tv! Så det overlader jeg til flueknepperne fokusere på
![]() Jeg må sige jeg er imponeret over billedet og ja styringen virker noget sløv i forhold til mit 4 år gamle samsung, men what the hell billede betyder så meget mere her i huset end om man skal vente et par sekunder ekstra. Tror det kommer til at fungere fint med optagelser /pause, så alt i alt tror jeg ikke jeg kunne ha fundet et bedre 65" i den prisklasse. Go weekend
|
||
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat Marantz SR7009 fronter: xtz 99,26 mk2 center : B&W xtc bag ht : B&W xt2 sub : xtz 10.17 edge |
||
![]() |
||
Dkiceman ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2017 Sted: Mors Status: Offline Point: 59 |
|
Hej Blumenburg..
hvor "slemt" er det med din 65" DSE (dirty screen effect) når der panorers på evnt. lyse baggrunde osv.?
|
||
![]() |
||
blumenburg ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 30-April-2012 Sted: mesinge/fyn Status: Offline Point: 383 |
|
hej
Jeg vil sige det sådan at det er minimalt sammenlignet med mit samsung h7005 og helt sikkert ikke noget der vil stikke i øjnene på mig. Men folks smertetæskel er jo forskellig...
|
||
canal digital sat Marantz SR7009 fronter: xtz 99,26 mk2 center : B&W xtc bag ht : B&W xt2 sub : xtz 10.17 edge |
||
![]() |
||
|
nå så er den gal igen , fristes man til at sige...
efter 1 uges tid i selskab med sony og ikke mindst android ![]() må jeg\vi simpelt hen melde os i koret af frustrerede android kritikere! Det er virkelig ødelæggende for glæden ved det nye tv at det kører så ringe som det gør med forsinkelser, frys i youtube, mærkelige genstarter osv. billedet er vi fint tilfredse med , men det er super belastende at slås med android der er 4 dage tilbage af returretten i power og ovevejer seriøst at køre ud og bytte det, men så er spørgsmålet til hvad ![]() det skal ikke for en hver pris være 65" og har tænkt på om man skulle vove pelsen og ryge på et lg oled c8 55". what to do,vi streamer og ser flowtv fra parabol. bud er velkommen
![]() |
||
||
![]() |
||
|
En mulighed er også LG B8 til 8888 kr
De fleste anmeldelser siger forskellen er minimal og man skal vælge den der er billigst.. Jeg har snart haft mit LG b8 i en uge efter returnering af 65" xf9005
|
||
![]() |
||
|
ja det behøver self ikke være dyrere end højst nødvendigt hvis foreskellen er minimal.
hvordan oplever du ellers dit lg i forhold til sonyet?
|
||
||
![]() |
||
Jørgensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
|
Måske du er opmærksom på, at der er kommet en opdatering af Android til version 8.0 Oreo til bl.a. dit tv her ved månedsskiftet.
Opdateringen udrulles i bølger, men det er for de utålmodige muligt at downloade opdateringen manuelt. Her har jeg en Sony 55XE9005, og jeg har endnu ikke opdateret, da tvet er forspændt en Yousee-boks. Måske opdateringen kan bidrage positivt til dine problemer med Android. På Flatpanels.dk er der en tråd om Android 8.0-opdateringen, du kan bladre i. Det kunne være et forsøg værd at opdatere til Android 8.0 Oreo, før du kaster dig ud i at skulle returnere dit tv. Mvh. Jørgensen
|
||
![]() |
||
|
jeg tager sgu chancen og håber update gør styresys bedre, for er sgu grundlæggende rigtig glad for
det billede sony præsterer og størrelsen er man jo osse ved at vænne sig til
![]() |
||
||
![]() |
||
|
Hej Blumenburg.. hva så endte du med at beholde XF9005
|
||
![]() |
||
|
hej
ja jeg tog chancen, og håber oreo update kan ændre android lidt til det bedre. tanken om at gå tilbage til 55" blev mere skræmmende som dagene gik ![]() I den perfekte verden havde vi et 65 " oled hængende, men min snusfornuft siger mig at jeg ikke skal bruge så mange dukater på et tv når jeg som sædvanlig nok skifter igen om 3-4 år
![]() |
||
||
![]() |
||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
|
Eller gør som vi andre > giv smart TV delen fingeren, og brug en xtern box istedet . Feks AppleTV og Shield er under alle omstændigheder en bedre og mere varig løsning end "medfødt" smart-tv, uanset fabrikat .Med nyeste ATV får du så også lige adgang til at leje/købe nye 4k HDR film. Har selv Sony A1 OLED kombineret med YouSee box og AppleTV, og har ikke set mig tilbage . . .
|
||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |