|
spørgsmål til xbmc og makemkv.. |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Fjeder ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2011 Sted: 9000 Aalborg Status: Offline Point: 38 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 12:27 |
Hej alle
Makemkv Jeg har været godt i gang med at omsætte en del af mine film til mkv filer med det fantastiske nemme værktøj Makemkv, men jeg er stagneret lidt, for hvordan gør jeg med tv serier?? Det er ikke meget sjov ved, at der er f.eks. 4 afsnit i én mkv fil ?? Måske bare mig, men synes de skal ligge separat, så det er til at vælge lige det afsnit, man har lyst til at se.. ![]() Hvad har I andre gjort, med de skiver som Makemkv giver op overfor? Jeg har indtil videre 7 film, som Makemkv ikke kan rippe (og 137 som den gerne ville)... XBMC Det er jo et ganske fedt program til at holde styr på filmene.. Jeg har kigget på Michael Skovbo's hjemmeside og tweaket det lidt efter hans opskrift.. Bl.a. fået nyt skin, som præsenterer filmene væsentligt flottere, end installations skin ![]() Men der er en del film, hvor jeg ikke får dem præsenteret på samme flotte måde, som en del af de andre.. I oversigten inde i xbmc står der bare "Titler", det ser jo ikke særlig godt ud.. Skovbo skriver noget om nfo filer, men dem er jeg ikke sikker på.. Hvad består de af og hvad skal de hedde til fornavn? På forhånd tak for hjælpen :) |
|
Jeg er stadig noob - bær over med mig :)
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Movie.nfo så med link til fx imdb.
|
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Fjeder ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2011 Sted: 9000 Aalborg Status: Offline Point: 38 |
WHUT?? er det virkelig så enkelt?? en simpel tekst fil med et link.. ØJ altså, burde jeg have gættet mig til :-/ men takker for hjælpen :)
|
|
Jeg er stadig noob - bær over med mig :)
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Ja så nemt er det. :)
Ang. MakeMKV. Så ripper den afsnittene ud enkeltvis, du skal bare huske omdøbe bagefter. De ligger aldrig som en stor mkv fil. Til tvshows kan du også vedlægge en nfo fil med link til thetvdb. Den skal bare hedde Tvshow.nfo så Der er mange meninger om hvordan man skal døbe serierne, men med link for hver sæson. Så går du aldrig galt med døbe dem noget så simpelt som at du har fx en en hovedmappe der hedder: Dexter. I den ligger du en Tvshow.nfo med link til selve serien Så undermappen skal hedde Dexter Season 1 (har du også link i til sæson 1) Filerne: 1x01 1x02 1x03 osv osv Dexter Season 2 (link til sæson 2 i) 2x01 2x02 2x03 osv osv Har omkring 30 serier, og alle bliver scrapet korrekt. Hvis du har et afsnit der fungerer som dobbelt afsnit på thetvdb Så døber du det 1x01-02 Redigeret af JordanDK - 28-Oktober-2012 kl. 14:07 |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |