recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - spørgsmål til xbmc og makemkv..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

spørgsmål til xbmc og makemkv..

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Fjeder Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-Juli-2011
Sted: 9000 Aalborg
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fjeder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: spørgsmål til xbmc og makemkv..
    Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 12:27
Hej alle

Makemkv
Jeg har været godt i gang med at omsætte en del af mine film til mkv filer med det fantastiske nemme værktøj Makemkv, men jeg er stagneret lidt, for hvordan gør jeg med tv serier?? Det er ikke meget sjov ved, at der er f.eks. 4 afsnit i én mkv fil ??
Måske bare mig, men synes de skal ligge separat, så det er til at vælge lige det afsnit, man har lyst til at se.. Smile

Hvad har I andre gjort, med de skiver som Makemkv giver op overfor? Jeg har indtil videre 7 film, som Makemkv ikke kan rippe (og 137 som den gerne ville)...

XBMC
Det er jo et ganske fedt program til at holde styr på filmene.. Jeg har kigget på Michael Skovbo's hjemmeside og tweaket det lidt efter hans opskrift.. Bl.a. fået nyt skin, som præsenterer filmene væsentligt flottere, end installations skin Wink
Men der er en del film, hvor jeg ikke får dem præsenteret på samme flotte måde, som en del af de andre.. I oversigten inde i xbmc står der bare "Titler", det ser jo ikke særlig godt ud.. Skovbo skriver noget om nfo filer, men dem er jeg ikke sikker på.. 
Hvad består de af og hvad skal de hedde til fornavn?

På forhånd tak for hjælpen :)

Jeg er stadig noob - bær over med mig :)
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 13:49
Movie.nfo så med link til fx imdb.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Fjeder Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-Juli-2011
Sted: 9000 Aalborg
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fjeder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 13:52
WHUT?? er det virkelig så enkelt?? en simpel tekst fil med et link.. ØJ altså, burde jeg have gættet mig til :-/ men takker for hjælpen :)

Jeg er stadig noob - bær over med mig :)
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2012 kl. 14:01
Ja så nemt er det. :)

Ang. MakeMKV. Så ripper den afsnittene ud enkeltvis, du skal bare huske omdøbe bagefter. De ligger aldrig som en stor mkv fil.

Til tvshows kan du også vedlægge en nfo fil med link til thetvdb. Den skal bare hedde Tvshow.nfo så

Der er mange meninger om hvordan man skal døbe serierne, men med link for hver sæson.

Så går du aldrig galt med døbe dem noget så simpelt som at du har fx en en hovedmappe der hedder:

Dexter.
I den ligger du en Tvshow.nfo med link til selve serien

Så undermappen skal hedde

Dexter Season 1 (har du også link i til sæson 1)

Filerne:

1x01
1x02
1x03
osv
osv

Dexter Season 2 (link til sæson 2 i)

2x01
2x02
2x03
osv
osv

Har omkring 30 serier, og alle bliver scrapet korrekt.

Hvis du har et afsnit der fungerer som dobbelt afsnit på thetvdb

Så døber du det 1x01-02

Redigeret af JordanDK - 28-Oktober-2012 kl. 14:07
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu