recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - spørgsmål ved panasonic 42X20
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketspørgsmål ved panasonic 42X20

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
karsten86 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Emne: spørgsmål ved panasonic 42X20
    Sendt: 25-Juli-2010 kl. 15:15
jeg har i længere tid, kikket på nyt tv, og har derfor være langt omkring, men er endt nok ved et pana 42x20, jeg var derfor i vores lokale Bilka, der havde tvét på udstilling, jeg snakker med en ekspedient, og pludselig ser jeg, det ikke er fullhd og siger det, ekspedienten siger derefter til mig, at det er det, og at betegnelsen "HD-Ready", også bruges om tv, der faktisk godt kan vise full-HD.

derfor spørg jeg jer, er x20 i stand til at vis full-HD??,   eller skal jeg op og skælde ekspedienten ud, for at lyve til mig.

det skal siges af tvét primært skal bruges til at se alm tv på, men jeg har også en slat bluray jeg ser en gang i mellem, og der er der full-hd kommer ind i billedet.

mvh karsten86

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2010 kl. 16:04
Det kan ikke "vise" 1080p, men kan internt behandle et 1080p signal. Men skærmen er altså kun 720p. Det forhinder dog ikke at du får et flot billede med blu-ray. Det er nemlig ikke kun opløsningen, men HELE billedbehandlingen der bestemmer hvor godt TV'et er.

Iøvrigt noget forfærdeligt vrøvl ekspedienten siger...

Redigeret af Kampus - 25-Juli-2010 kl. 16:07
Til top
karsten86 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Oktober-2008
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2010 kl. 16:09
okay tak

så det vil sige den ikke kan vise blu-ray i full-HD ??
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2010 kl. 16:20
Du kan ikke se forskel på alm siddeafstand. Mener du skal helt ind på 1 m for at se forskel
Til top
steger Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-September-2006
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2010 kl. 20:02
Der er virkelig meget lidt forskel på 720p og 1080p.
BIO: Libratone Lounge, Panasonic TH-42PZ80.

PC: Apple Cinema Display 23", ATI HD7850 0db., Core i5 I5-2550K 3,3GHz, 8 GB RAM, Windows 7 x64
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4950
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2010 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af karsten86 karsten86 skrev:

okay tak

så det vil sige den ikke kan vise blu-ray i full-HD ??

Panasonic X20 kan godt vise Full-HD materiale, men den kan ikke vise det ved Full-HD opløsning.

Hvis du sidder længere væk end 2½ meters afstand af et 42 tommer tv og sætter en Bluray på, så vil du ikke kunne se forskel på om billedet vises som Full-HD eller på et HD-ready panel.

Jeg synes ekspedienten har prøvet at forklare efter bedste evne uden at det er direkte forkert.

Du skriver han siger:
"Betegnelsen "HD-Ready", også bruges om tv, der faktisk godt kan vise full-HD"

Det er ikke helt korrekt, men hvis man tager udgangspunkt i Panasonic X20 som du spørger til, så har han faktisk svaret korrekt på spørgsmålet.
For X20 er i stand til at vise en Full-HD film, men det kan ikke vise det i Full-HD opløsning.

Jeg ville dog ikke have nogle skrupler ved at købe det tv. Man skal ikke hænge sig i om det er Full-HD eller HD-ready, medmindre man taler om tv større end 50 tommer eller hvis man sidder helt oppe i skærmen.

Tilføjelse:
Der er faktisk en del HD-ready tv på markedet som ikke kan afspille en 1080p24 film. Men det kan Panasonic X20 godt.

Redigeret af Cyberguyen - 27-August-2010 kl. 22:53
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu