|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |||||||||
jildk ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Maj-2004 Status: Offline Point: 37 |
![]() Sendt: 18-Oktober-2004 kl. 19:38 |
||||||||
Jeg står for at anskaffe en digital medie receiver og som jeg ser det er Philips Streamium SL400 måske det bedste bud lige nu, i hvert fald hvis man ønsker en streamer, der ikke kun håndterer musik men også video og billeder og hvis man ønsker en løsning, der anvender et display, så man ikke behøver have sit TV tændt for at søge efter sin musik. Det der er vigtigt for mig er ud over et godt brugerinterface at produktet (såvel soft- som hardware) er nemt og hurtigt at bruge og at administrationen af en stor medieportefølje (for mit vedkommende musikfiler) fungerer godt, herunder, søgning efter og sortering af filerne både i softwaren og ved brug af remote og display/evt. TV. Jeg har læast om andre trådløse streamere/digital audio receivers som Slim Devices Squeezebog og Audiotrons Turtle Beach, de får begge gode anmeldelser, har også display og er noget billigere end Philips Streamium, men de kan til gengæld kun streame audio. På forhånd tak |
|||||||||
![]() |
|||||||||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
||||||||
Hej Jil På udstillingen i Odense fik vi en demonstration af Wireless Audio Video Adapter, som firmaet Kjærulff1 forhandler herhjemme. Det var en fysisk meget lille boks, men med store muligheder. Der var dog ikke display på fronten. Til gengæld havde den trådløs LAN, og kunne afspille det meste:
Det var svært at vurdere kvaliteten ud fra den korte demonstration, men det var en fiks lille sag. Der fulgte al nødvendig software med til PC'en også. Man kunne høre musik, mens man kiggede billeder fra fotoalbummet. Så man film, kunne man dog ikke andet imens, da det lagde beslag på hele båndbredden. Den nye Philips Streamium så vi også, og den så lækker ud. Et interssant bud på trådløs adgang til PC'en som et musik og videoanlæg. Umiddelbart kan den lille boks fra Kjærulff1 ikke opfylde dine behov helt, syntes blot jeg ville nævne den nu emnet lige faldt på den slags trådløse anlæg /Lars
|
|||||||||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|||||||||
![]() |
|||||||||
jildk ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Maj-2004 Status: Offline Point: 37 |
![]() |
||||||||
Hej Lars Fandt faktisk et forum - næsten som det her Jeg fik dog ikke svar på ovenstående, ud over at kunne se, der var en række uhensigtsmæssigheder i.f.m. at importere playlister, at få scannet filbiblioteket inden for en ordentlig tid og med at søge efter filer på kunstnernavn m.v. v.h.a. remoten. Men tak for dit ovenstående svar, men den wireless adapter du foreslår, lever dog - som du også selv var inde på - ikke helt op til mine krav, primært fordi den kræver TVet tændt for at høre musik (og det virket altså helt naturstridigt på mig Ved du i øvrigt, hvor man evt. kan købe Streamium SL400 i Danmark? Mig bekendt sælges den slet ikke i DK, men jeg har set den i Tyskland til ca. 3.200 kr. og det må siges at være billigt, da magasinet T3 for et par måneder havde den til test og med en pris på 4.500 kr.! Sh-boom
|
|||||||||
![]() |
|||||||||
![]() |
||||||||
Hovsa, blot for god ordens skyld og hvis andre sku' være interesserede, så finder i det Streamium forum her: |
|||||||||
![]() |
|||||||||
Niels Chr ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 176 |
![]() |
||||||||
Jeg er også på udkig after et ligne produkt, primært til at se DVD/MEPG-2, jeg har overvejet Snazio som er en "rigtig" DVD afspiller + netværk, men kan muligvis godt "nøjes" med en uden DVD indbygget.
Tog du springet og købte en SL400 ?, og hvis du gjore - hvad er så dine erfaringer med philips SL400 ? |
|||||||||
![]() |
|||||||||
Niels Chr ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 176 |
![]() |
||||||||
p.s. der findes et forum mere
www.streamiumcafe.com |
|||||||||
![]() |
|||||||||
Viftrup ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 46 |
![]() |
||||||||
Jeg har også overvejet en SL400 Har du/i også overvejet at sammensætte det med en Philips RC9800i. Den koster godt nok omkring 3000 kr, men det giver en god funktinalitet. http://www.homecontrol.philips.com/
|
|||||||||
![]() |
|||||||||
![]() |
||||||||
Nej jeg har ikke overvejet deres muliti kontrol enhed - men har set ligne løsninger (Sonos).
Jeg er dog fan af B&O's fjernbetjening som bare virker 100% - man behøver ikke rejse sig for at bruge den, hvis du ved hvad jeg mener.... Jeg har fundet et produkt som gør at man kan bruge B&O's fjernbetjening som "universiel" fjernbetjening - derved kan den f.eks. også bruges til SL 400... |
|||||||||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |