recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spørgsmål vedr. Grafikkort og strøm fra PSU
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSpørgsmål vedr. Grafikkort og strøm fra PSU

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
madbox Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Emne: Spørgsmål vedr. Grafikkort og strøm fra PSU
    Sendt: 31-Januar-2011 kl. 20:07
Håber i kan hjælpe..

Jeg sidder inde med en
Chill cp-520M 520W strømforsyning som kører 2 x 25 amp. på 12V

http://www.chill-innovation.com/ (...)

Men jeg er så kommet noget i tvivl..
Mit grafikkort er et Nvidia 260 GTX som kræver 2 x 6 pin pci-e tilkobling, og det har jeg også kørende, men fra min psu er det kun den ene 6 pin som kommer fra en 8 pin (hvilket jeg antager er 12V'en ) men den anden 6 pin køres fra 2 molex til et 5 pin fra PSU. (se evt. billeder fra Chill i ovenstående link)
Det der sker er at i ny og næ, faktisk ved mere krævende grafiske spil, at Win 7 rapporterer at driveren stoppede, og blev gendannet og sommetider fryser det helt. I værste tilfælde giver det grafiske artifakter.   

Er det tilkoblingen fra PSU til grafikkortet der er forkert? altså jeg må ikke trække fra 5 pin psu til 6 pin pci-e

Jeg har ledt efter et kabel som vil kunne erstatte den anden tilkobling som kommer fra 2 molex til 6 pin. eller er det ligegyldigt hvor i PSU'en jeg kobler strøm til grafikkortet?

håber det er forståeligt..
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu