recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spørgsmål vedr. NY Pioneer VSX-921
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spørgsmål vedr. NY Pioneer VSX-921

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
amarone Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér amarone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Spørgsmål vedr. NY Pioneer VSX-921
    Sendt: 30-Januar-2012 kl. 15:32
Så fik jeg min nye Pioneer VSX-921.
Hold da op. Det er jo en ren urskov af stik, knapper og dippedutter bag på Big smile.

Er røget ind i mit første problem: 
Hvordan bi-wirer man et par stereo højtalere på den?
Kan man overhovedet det?
(Jeg skal i første omgang ikke bruge den til nogen form for sourround. Kun til "stereo" ved hjælp af 1 par højtalere).

Der er det sted længst til venstre der hedder "A front" (2 røde og 2 sorte "højtaler-indgange). Kunne man sætte den ene højtaler til her og så den anden højtaler over længst til højre hvor der står "B front height/wide"? (her er endnu 2 røde og 2 sorte "højtalerindange").

Håber på lidt hjælp.
På forhånd tak Clap
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19516
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af amarone amarone skrev:

Kan man overhovedet det?

Jeg syntes at du skal tage brugsanvisningen i hånden og læse den, inden du går i gang, det vil spare dig for mange tvivlsspørgsmål. Har du den ikke selv, kan du downloade den her (endda som pdf hvis man vil):
http://docs.pioneer.eu/Manuals/VSX_921_K_MAN_VSX9211021SDNF_manual/?ForceLanguage=da

Helt omme på side 13 af den svenske del af brugsanvisningen (det var den der kom først) er svaret på dit spørgsmål.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Sherman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-Februar-2006
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sherman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 21:51
Oprindeligt skrevet af amarone amarone skrev:

Så fik jeg min nye Pioneer VSX-921.
Hold da op. Det er jo en ren urskov af stik, knapper og dippedutter bag på Big smile.

Kan man overhovedet det?
(Jeg skal i første omgang ikke bruge den til nogen form for sourround. Kun til "stereo" ved hjælp af 1 par højtalere).

Der er det sted længst til venstre der hedder "A front" (2 røde og 2 sorte "højtaler-indgange). Kunne man sætte den ene højtaler til her og så den anden højtaler over længst til højre hvor der står "B front height/wide"? (her er endnu 2 røde og 2 sorte "højtalerindange").

Håber på lidt hjælp.
På forhånd tak Clap

Så fik du den endelig Smile - og med samme udbrud som mig! "hold da fast en masse ud/indgange" SPÆNDENDE Smile

Jeg får mine Jamo 606 gulvhøjtalere på onsdag, så jeg skal også snart til at lege med bi-wire og højtalerkabler. Det bliver spændende har høre hvad den kan yde.
Hvor køber du højtalerkabel? Harald Nyborg?

Hilsen Bo
Til top
Chr300686 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 31-Marts-2011
Sted: Danmark
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chr300686 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2012 kl. 09:34
Av-cables.dk el. Av-connection.dk
Med venlig hilsen / kind regards

Christian Sørensen
Til top
amarone Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-September-2006
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér amarone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2012 kl. 09:40
Tak for belæringen KlausDM - så fik jeg den Smile.
Men bortset fra det: Hvor er det da noget småtteri-tekst i den manual. 
Nu skal jeg da vist til at ha` læsebriller Cry.

Tillykke med de nye højtalere Sherman (nu ved du så, hvor du kan finde noget om det i manualen, hvis du har været i tvivl om det Wink).
De er sikkert super fine og gode.
Jeg har kun købt HDMI-kabel hos Harald Nyborg.
Hvad angår højtalerkabel bruger jeg blot de gamle Rega-kabler, som jeg har haft i de sidste små 20 år Thumbs Up. Jeg vidste slet ikke at Harald har højtalerkabel - men den ser da ok ud. Det kabel kunne jeg sagtens selv finde på at købe Thumbs Up.

Nå, men jeg må se, om jeg kommer lidt videre i dag. Foreløbig har jeg kun fået lyd igennem fra TV´et. Alt andet driller, synes jeg Confused.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu