Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
JIOD
Bruger
Oprettet: 16-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 99
|
Emne: Spørgsmål vedr. Pio. 5090H Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 20:03 |
Hej
Lige et hurtigt spørgsmål - Orbiter i indstillingen under VALG, hvad betyder det og hvad skal den stå på? slukket, mode 1 el. mode 2? Hvor er billedet bedst?
VH Jiod
|
 |
johnjkj
Guld medlem
Oprettet: 07-April-2006
Point: 575
|
Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 20:43 |
JIOD skrev:
Hej
Lige et hurtigt spørgsmål - Orbiter i indstillingen under VALG, hvad betyder det og hvad skal den stå på? slukket, mode 1 el. mode 2? Hvor er billedet bedst?
VH Jiod
|
Så får du lige et hurtigt svar
Orbiter indstillingen skal forhindre Burn-in på din skærm. Mode 1 = funktionen er tændt undtagen ved en kilde på 1080p og dot by dot (mener jeg). Mode 2 = funktionen er tændt uanset kilde.
Der vist delte meninger om denne funktion. Nogle mener den er overflødig da Pioneers TV i forvejen er meget modstandssygtige overfor Burn-in. Andre mener også at den forringer billedekvaliteten en smule. Personligt kan jeg ikke se forskel, så jeg har den på mode 1. Håber mit svar gav mening
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 20:54 |
Jeg forstår ikke du kan se forskel.
har godt nok en krp model. Men prøv en lys scene og skift mellem standard og mode1 under power control. der kan jeg tydelig se forskel i puremode.
det burde man også på en 5090H bare i film mode.
Burn-in når en er pure mode eller en 5090H er indstillet ordenligt er kontrast ikke særlig høj i forvejen. noget andet er dynamisk mode, men skal aldrig bruges
Redigeret af xcardman - 08-Oktober-2009 kl. 20:56
|
 |
JIOD
Bruger
Oprettet: 16-Marts-2009
Point: 99
|
Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 20:57 |
xcardman skrev:
har godt nok en krp model. Men prøv en lys scene og skift mellem standard og mode1 under power control. der kan jeg tydelig se forskel i puremode.
|
Hej
Hvordan skal den forståes? Er det så bedst at den er slukket? eller? Hvad menes der med puremode?
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 21:02 |
JIOD skrev:
xcardman skrev:
|
Hej
Hvordan skal den forståes? Er det så bedst at den er slukket? eller? Hvad menes der med puremode? | du har ikke en pure mode på en 5090H. men hvilken indstillinger kører du med. de forskellige mode er spare programmer, så kontrast bliver lavere og mindre strømforbrug. Men det påvirker billedekvaliteten.
Redigeret af xcardman - 08-Oktober-2009 kl. 21:02
|
 |
johnjkj
Guld medlem
|
Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 21:02 |
xcardman skrev:
Burn-in når en er pure mode eller en 5090H er indstillet ordenligt er kontrast ikke særlig høj i forvejen. noget andet er dynamisk mode, men skal aldrig bruges
|
Var du mig du hentydede til?
Hvis det er, så er Orbiter og mode1 under power control to vidt forskellige ting (jeg kan ikke lige checke mit eget fjernsyn nu, da konen ser TV). De forskellige modes under power control skruer i princippet ned for kontrasten og det kan jeg også se forskel på. Orbiter ændrer ikke på kontrasten.
Redigeret af johnjkj - 08-Oktober-2009 kl. 21:03
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 21:05 |
johnjkj
Orbiter bruger man vel heller ikke på et 5090H.
men jeg hentyde til power control.
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 21:13 |
En 5090H skal stå i mode movie og ikke noget andet disse indstilling kan du prøve.
Movie Mode
Contrast 32 Brightness +1 Colour 0 Tint 0 Sharpness -15
PRO ADJUST
PURE CINEMA Fim Mode OFF (SKY) or Advanced (BLUE RAY HD) OFF (SD DVD) TXT Opt OFF
Intellegent Mode OFF
PICTURE DETAIL
DRE OFF (more accurate) or Low if you want more fake contrast BLACL LEVEL OFF ACL OFF Enhancer Mode 2 Gamma 2
COLOUR DETAIL
Colour Temp Manual (PUSH FOR ENTER FOR 3 SECONDS)
Red High -2 Green High 0 Blue High -2 Red Low -1 Green Low 0 Blue Low -1
CTI OFF
Colour Management
Red 0 Yellow 0 Green 0 Cyan -1 Blue 0 Magenta -2
Colour Space 2
Noise Reduction All Off
|
 |
johnjkj
Guld medlem
|
Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 21:14 |
xcardman skrev:
johnjkj
Orbiter bruger man vel heller ikke på et 5090H.
men jeg hentyde til power control. |
Jeg bruger nu Orbiter på mit, for jeg kan ikke se forskel på om det er tændt eller slukket. Om det så forebygger burn-in ved jeg ikke, men Pioneers TV er jo ikke hårdt ramt af burn-in.
Jeg mener faktisk også at de i USA bruger Orbiter meget. Prøv at læs nogle amerikanske fori, hvor f.eks. ISF gutterne holder til (en meget anerkendt en af dem hedder vist D-nice). Hans indstillinger er med Orbiter tændt. Jeg ved dog godt at der er forskel på europæiske og amerikanske Pioneer modeller.
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 21:22 |
Glem alt om burn in til almindeligt brug. prøvede og misbrug mit gamle px80 fra Panasonic via en pc. ingen ting selv efter 10 timer med samme billede. stod i bio mode. ved så ikke med dynamisk mode eller andet, men bruger man vel heller på et pioneer eller pan. så kunne man lige så godt købe et lcd 
Redigeret af xcardman - 08-Oktober-2009 kl. 21:23
|
 |