recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spørgsmål vedr. thule ia100
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSpørgsmål vedr. thule ia100

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mrjonas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-April-2008
Status: Offline
Point: 87
Direkte link til dette indlæg Emne: Spørgsmål vedr. thule ia100
    Sendt: 14-Maj-2009 kl. 20:35
Hej

Jeg har fået et tilbud om at købe en Thule Ia100, men jeg har nogle spørgsmål vedr. det. Jeg har tv,ps3 og en popcornhour vil der være mulighed for at tilslutte alle disse ting eller må jeg prioritere? Har i desuden noget forslag til køb af højtaler?
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2009 kl. 02:23

hvad skal du brugen den til mere præcist? hvad er det samlede/delvise budget?

thule eksisterer ikke længere, så inden man køber en skal man være sikker på at man kan leve med at det ikke er muligt at få reservedele og få lavet rep på sådan en.

Crown - there is no substitute.
Til top
Mrjonas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2009 kl. 08:09
Buha, forstærkeren ligger til omkring 5-6k, men har ikke lige overvejet det samlede budget, men altså det behøver ikke koste meget over 10k samlet. Skal bruge den til at høre musik, og lidt film. Findes der ingen firmaer der har opkøbt restlagre? 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2009 kl. 23:05

jeg synes 60% af budgettet er lige i overkanten til en forstærker alene.

hfk har, vist nok, stadig enkelte reservedele.

Jeg tror personligt at du vil komme længere med eks. en lille integreret Cayin, og nogle små stander højttalere, så burde der stadig være penge i overskud til kabler osv.

alternativet er at kaste sig over brugtmarkedet.

Til top
Mrjonas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2009 kl. 09:50
Jeg har bestemt tænkt mig at købe brugt, hvis jeg ligger 6000 tusind for forstærker, hvad vil så være fornuftigt til højtaler? kabler behøver du ikke medregne :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2009 kl. 10:27

selvom der findes mange tommelfingerregler, så er de desværre ikke specielt gode alle sammen, jeg synes hellere du skal sætte et maks budget, og så se hvad du kan finde inden for den ramme.

det vigtigste er dog at du ikke holder dig til eks. en bestemt forhandler, og at du har mulighed for at låne tingene med hjem så du kan høre det i egen stue over en weekend.

Til top
Mrjonas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2009 kl. 10:46
Okay, men har ved du i hvilken retning jeg skal kigge i? Jeg har fået at vide at jeg ikke skal købe b&w, da de har en meget skingre klang, og jeg har meget elektronisk musik, derh ar disse lyde.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2009 kl. 11:16

en skinger klang? det kommer da så sandeligt an på hvilken model, og ikke mindst hvad man benytter af forstærker.

Hvis det er elektronisk musik, så ville jeg overveje at købe et sæt Cervin Vega, kører signalet igennem eks. winamp, og fjerne de værste unoder med den indbyggede EQ funktion. på den måde får man en fornuftig højttaler uden at det sprænger budgettet.

Til top
Mrjonas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2009 kl. 11:27
Cerwin vega er lidt for store, ville gerne nede i nogle kompakt højtalere, og det laver de ikke så vidt jeg ved.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu