Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Jalousi89
Junior bruger
Oprettet: 13-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 44
|
Sendt: 16-September-2009 kl. 21:48 |
ja nøjagtig :P Jeg er satme splittet ! på den ene side vil jeg gerne have 32" men tror jeg vil fortryde det senere at jeg ikke tog en 37". Som sagt så siger i at full HD ikke er så vigtigt igen, men overvejer om det ikke vil være og tage med det samme.´Det satme svært og vælge!
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 16-September-2009 kl. 21:50 |
Er panelet under 42" er der ingen grund til Full HD.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
SteffenD89
Guld medlem
Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 4337
|
Sendt: 16-September-2009 kl. 21:55 |
Radiomanden skrev:
Er panelet under 42" er der ingen grund til Full HD.
|
Plejer man ikke og sige 50-60"? Nogen har endda sagt at man skal op i et lærred.
|
|
 |
SteffenD89
Guld medlem
|
Sendt: 16-September-2009 kl. 21:59 |
Jalousi89 skrev:
ja nøjagtig :P Jeg er satme splittet ! på den ene side vil jeg gerne have 32" men tror jeg vil fortryde det senere at jeg ikke tog en 37". Som sagt så siger i at full HD ikke er så vigtigt igen, men overvejer om det ikke vil være og tage med det samme.´Det satme svært og vælge! |
Jeg synes at du skulle få dig en PS3 først, også kan du vente en månede til med det tv
Når du så har lidt mere penge, er friheden lidt større, og folk herinde vil også være bedre i stand til at hjælpe dig, desuden ender du også med et valg som du selv er mere tilfreds med.
Jeg har i hvert fald fortrudt at mig og pernille fyrede 7500kr af på et 32" samsung sidste forår, uden dvb-c tuner/mpeg 4 eller full hd. Tv'et er absolut ikke dårligt for vores vedkommende, men der gik da ikke lang tid før jeg ville have et panasonic 42PZ80.
|
|
 |
Jalousi89
Junior bruger
|
Sendt: 16-September-2009 kl. 22:08 |
okay, siden i så kraftigt anbefaler at tage uden full HD vil jeg følge jeres råd! Det kun en god ting, da man sparer mange penge ;)
|
 |
Sschmidt
Super bruger
Oprettet: 02-December-2007
Point: 379
|
Sendt: 16-September-2009 kl. 22:37 |
SteffenD89 skrev:
Men her er problematikken jo lidt anderledes. Han vil jo godt ha' Full HD, men omvendt vil han også godt have mest tommer for pengene og/eller bedre billede kvalitet, og når der så ikke er så ikke er f.eks. 10kkr at fyre af på tv, må man jo prioriterer lidt, og det er så der jeg mener at pengene er bedre brugt på en bedre skærm, en full HD, når vi snakker om 30-40".
Desuden skrev jeg heller ikke at det var nogen ulempe, men som sagt er det en prioritetssag, også er det godt at vælge på de rigtige grundlag. |
Jamen selvfølgelig har du ret - jeg kortsluttede måske debatten lidt. Full HD ligger et godt stykke nede på prioriteringslisten. Generel billedkvalitet ligger langt højere i mine øjne. Vi taler ret store billeder (typisk projektorstørrelse), før Full HD har meget vægt. Og med 10k eller mindre at gøre med, så ville eksempelvis et Pio 508 være et udmærket valg. Skal det være nyere/mindre, så taler vi vel eksempelvis forskellen imellem Pana 42X10 til 5k og 42G10 til 7,5k? Her ville jeg jo stadig vælge G10, ikke pga. Full HD, men pga. generelt bedre billede.
Mvh Steen
|
 |
Jalousi89
Junior bruger
|
Sendt: 17-September-2009 kl. 00:21 |
Hmm, har læst dit indlæg sscmidt og kan godt se hvad du mener. Følger jeres fælles råd og vælger et tv uden Full HD, syntes bare så mange folk siger man vil fortryde det, men i må jo vide hvad i taler om;) .. Så nok bedre og lytte til jer
|
 |
Richie
Super bruger
Oprettet: 13-September-2008
Point: 280
|
Sendt: 17-September-2009 kl. 12:33 |
Jalousi89 skrev:
Hmm, har læst dit indlæg sscmidt og kan godt se hvad du mener. Følger jeres fælles råd og vælger et tv uden Full HD, syntes bare så mange folk siger man vil fortryde det, men i må jo vide hvad i taler om;) .. Så nok bedre og lytte til jer |
Jeg synes absolut du skal invistere i et tv med et Full HD panel, specielt da du selv siger der skal tilsluttes en PS3. "Problemet" med folk herinde er at de vægter så mange andre ting højere end den almindelige forbruger, så dobbelt så mange pixels er pludselig ikke så vigtigt som så mange andre nørdede ting. Jeg har personligt et 50" Pioneer Full HD, og jeg kan SAGTENS se tydelig forskel på det og et HD ready 50" Pioneer. Det giver dig også muligheden for 1:1 pixel ved 1080 linjers materiale. Bring it 
Redigeret af Richie - 17-September-2009 kl. 12:34
|
 |
Jalousi89
Junior bruger
|
Sendt: 17-September-2009 kl. 12:59 |
hmm, okay. Jeg vil stærkt overveje det. skal bare finde et fornuftigt tv med full HD til under 5000 kr. vil max give 5000 kr. for et full HD tv, gerne 37" tommer.
|
 |
SteffenD89
Guld medlem
|
Sendt: 17-September-2009 kl. 13:05 |
Richie skrev:
Jalousi89 skrev:
Hmm, har læst dit indlæg sscmidt og kan godt se hvad du mener. Følger jeres fælles råd og vælger et tv uden Full HD, syntes bare så mange folk siger man vil fortryde det, men i må jo vide hvad i taler om;) .. Så nok bedre og lytte til jer
|
Jeg synes absolut du skal invistere i et tv med et Full HD panel, specielt da du selv siger der skal tilsluttes en PS3. "Problemet" med folk herinde er at de vægter så mange andre ting højere end den almindelige forbruger, så dobbelt så mange pixels er pludselig ikke så vigtigt som så mange andre nørdede ting. Jeg har personligt et 50" Pioneer Full HD, og jeg kan SAGTENS se tydelig forskel på det og et HD ready 50" Pioneer. Det giver dig også muligheden for 1:1 pixel ved 1080 linjers materiale.
Bring it 
|
*problemet* er at han vil ha' et tv der er 32-37" og ikke en 50" som du selv ejer.
|
|
 |
Jalousi89
Junior bruger
|
Sendt: 17-September-2009 kl. 13:09 |
hmm, ja har du ret i. Bliver forvirret ;)
|
 |
RogueAgent
Guld medlem
Oprettet: 19-Maj-2009
Point: 859
|
Sendt: 17-September-2009 kl. 13:27 |
Se på det på denne måde:
Hvis valget står mellem to apparater der på alle tænkelige områder performer ens (inkl. diverse features som tunere, antal hdmi indgange, multimedieunderstøttelse osv osv), men det ene er FullHD og det andet ikke er, så vil FullHD modellen naturligvis være at foretrække.
Men det jeg ofte har set ske, er at folk står med valget mellem to skærme der koster ca. det samme (fordi det er dem budgettet er til), og ender med at vælge FullHD skærmen på trods af at den halter bagefter på andre områder (ringere signalbehandling, kontrast og sortniveau, færre indgange, kun dvb-t mpeg 2 tuner osv) - simpelthen fordi det er nemmere at forholde sig til at 1080p "må være bedre" end 720p, end om hvorvidt det er et problem om apparatet understøtter 24p, kan slå dynamisk kontrast fra osv.
Det svarer lidt til at vælge mellem to sportsvogne - den ene kan køre 290 km/t den anden 325 - og konkludere at den der kører 325 per automatik er bedre - uden at se på køreegenskaber, sikkerhed, komfort osv. Og uden at tænke nærmere over at man alligevel ikke må køre hurtigere end 130 i den...
Redigeret af RogueAgent - 17-September-2009 kl. 13:28
|
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
|
 |