recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spørgsmål vedr.  Valg af fjernsyn
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSpørgsmål vedr. Valg af fjernsyn

Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Jalousi89 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2009 kl. 13:35

hmm, ja det har du ret i. Men i terioen er ikke det jeg skal gå efter i starten når nu jeg vil have et omkring 37" fjernsyn. Men tror i man vil fortryde senere at man ikke har købt et full HD tv?. Fordi jeg vil hellere være "safe then sorry".

fordi kan kostantere jeg vil max give 5000, og for det vil jeg gerne have mest muligt for pengene, og opfylde minimum kravene til hvad et fjernsyn skal indeholde idag, samtidig vil jeg gerne have okay kvalitetsmærke, såsom samsung, philip og sony. Ved godt det strenge krav, men har da set nogle fjernsyn der gør det muligt.

kravene er:

32-37"

Gerne full HD (dog ikke ved 32")

Mpeg4

tunere

max 5000 ,-

sikkert flere krav, men kan ikke lige komme på flere. Har ikke så meget styr på det mere tekniske omkring fjernsyn.

Redigeret af Jalousi89 - 17-September-2009 kl. 13:35
Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2009
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2009 kl. 13:59
Well, som det har været nævnt tidligere, så bliver fordelene ved FullHD mindre jo længere du sidder fra skærmen og jo mindre skærmen bliver. Det er også derfor flere vil sige, at det ikke er det der bør være den afgørende parameter når du skal vælge en 37" skærm, medmindre den også skal bruges som computermonitor, hvor opløsningen jo er et større issue end ved normalt TV/Film brug.

Som en tommelfingerregel skal man sidde ca. 2 meter eller tættere på en 42" skærm før FullHD bliver en vigtig parameter i praktisk brug - og altså endnu tættere på en 37". Jeg sidder ca. 2,5 meter fra en 50" FullHD skærm, og kan godt se forskel på SD og HD materiale - men rykker jeg en meter længere væk er der ingen synlig forskel.

Mine forældre har en 42" Hd ready skærm (Panasonic px80), og sidder man mere end et par meter fra skærmen savner man bestemt ikke mere opløsning - det har et væsentligt bedre billede end gennemsnittet af de skærme der ligger omkring 5000 kr, og det samme gælder X10 i 37".
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2009 kl. 14:35
Hmm, okay. Jamen så er jeg ikke bange for at fravælge full HD. Da mit skal være 37" tommer ca.
Til top
Richie Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-September-2008
Point: 280
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2009 kl. 16:13
Dette kunne også være en mulighed.

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=444044&cks=ASS& assoc=84476DCC-9330-4E27-81A8-B134E45CBAB6

Det findes også i 40" til stortset samme pris

Redigeret af Richie - 17-September-2009 kl. 16:17
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2009 kl. 17:22

Men hvis jeg vælger og tage en 32" tommer, ville det være dumt og købe et med full hd? .. Jeg vil primært købe et godt tv så jeg for et super godt billede til en ps3. fordi det er planen, selvfølgelig godt til og se tv også

Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2009
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2009 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af Jalousi89 Jalousi89 skrev:

Men hvis jeg vælger og tage en 32" tommer, ville det være dumt og købe et med full hd? .. Jeg vil primært købe et godt tv så jeg for et super godt billede til en ps3. fordi det er planen, selvfølgelig godt til og se tv også

Der er jo ikke noget "forkert" ved FullHD som sådan - det er bare ikke særlig vigtigt på så lille en skærm, sammenlignet med mange andre parametre. Det ville være ærgerligt at gå på kompromis med features, funktioner eller parametre som rent faktisk gør en reel forskel, udelukkende for at få en feature som ikke har den helt store værdi i praksis.

Jeg ville til enhver tid foretrække et godt hd ready tv fremfor et middelmådigt FullHD tv. Men står du med valget mellem to lige gode tv, og det ene har FullHD, så tag endelig det..!
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2009 kl. 18:34

Super , jamen jeg siger mange tak for de rigtig god råd. Jeg er dog bedre rustet til at vælge nogenlunde hvad tv jeg skal have. Nu skal jeg bare ud på markedet og undersøge hvor jeg får mest for pengene. Vil foretrække full HD fordi jeg er sikker på jeg ikke fortryder det senere, fordi den fremtid vi bevæger os imod vil det kun være klogt og købe Full hd så jeg ikke ægrer mig senere. Men skal da minimum kigge efter et 32". så følger mig godt udrustet nu ;).

Til top

Besvar Besvar Side  <1 345

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu