recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - sputnik og popcorn hour?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketsputnik og popcorn hour?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
openarena Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Maj-2008
Sted: Switzerland
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: sputnik og popcorn hour?
    Sendt: 03-Maj-2008 kl. 19:49
er det nu endelig mugligt at ser sputnik med popcon hour?
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2008 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af openarena openarena skrev:

er det nu endelig mugligt at ser sputnik med popcon hour?

Bruger de ikke mms://<link> streaming? Det er ikke understøttet af PCH. Det er muligt at man kan fuske lidt ved at lade VLC modtage streamen på din desktop computer, remuxe den til en container/protokol som PCH kan modtage, og streame ud på dit LAN.

Jeg har prøvet dette med DRs WMV streams, men jeg kunne ikke få det til at virke. Sputnik har jeg ikke testet.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2008 kl. 11:30
hmmm. De reklamerer mer vlc pa Popcorn website.

Maske virker det sa uden computer?

Er det ingen det har provet det? ;)
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2008 kl. 11:43

de reklamerer ikke med VLC på deres website

nej - det virker ikke uden computer, man kan ikke streame fra VLC uden en computer hvor VLC kører på.

nej - sputnik virker ikke direkte og kommer imho heller ikke til det. Som Jesper skriver benytter sputnik MMS://<link> streaming med bruger/password login leveret gennem en kombineret php/javascript/macromedia flash løsning - den slags streaming fungerer udelukkende på en windows pc.

Redigeret af spawn - 04-Maj-2008 kl. 11:46
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2008 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

nej - sputnik virker ikke direkte og kommer imho heller ikke til det. Som Jesper skriver benytter sputnik MMS://<link> streaming med bruger/password login leveret gennem en kombineret php/javascript/macromedia flash løsning - den slags streaming fungerer udelukkende på en windows pc.

OMG, DRM sucks. Det gider jeg ikke bruge min tid eller penge på, når der er bedre alternativer.

Bortset fra det, kunne jeg heller ikke på VLC "bridge" løsningen til at virke med DRs WMV streams. Så vidt jeg husker brugte DR en variant af WMV som ikke var understøttet af PCH, eller også var det et muxing problem. Jeg vil nok teste videre på et tidspunkt, hvis ikke andre løser problemet i mellemtiden.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2008 kl. 16:18
det er utroligt med Sputnik at det kun virker med en Microsoft Media
Center... :-((

sniff...