recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SQBX Duet ingen radio?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSQBX Duet ingen radio?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Emne: SQBX Duet ingen radio?
    Sendt: 09-August-2011 kl. 07:53
Hej

Sidste dag gik det galt med min Squeezebox Duet. Den ville ikke spille radio. Dagen inden virkede det og der er ikke foretaget ændringer. Det skal oplyses at der ikke var problemer med at afspille den lokalt gemte musik.

Er der andre der har oplevet dette? Hvad gjorde i?

Jeg fandt en løsning på nettet med factory reset af enhederne, dette gjorde jeg og så virkede det fint igen :-S men jeg håbede på at der var andre knap så omfattende løsninger.

Anyone?

BS
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2011 kl. 08:12
Jeg oplevede for noget tid siden et tilsvarende problem.

Jeg havde skiftet DNS på en af pc'erne i netværket. (For at kunne tilgå piratebay.org). Men ikke ændret noget i routeren. Et par dage efter opdagede jeg at squeezeboxene ikke kunne spille radio mere og, internet-radio-menuen forsvandt faktisk på hver afspiller efterhånden som jeg prøvede at komme derind.

Jeg skiftede tilbage til std DNS'en og genstartede alt, så virkede det igen. Havde jeg skiftet DNS i routeren havde det sikkert også virket. Ved ikke om det er det samme problem du har, men det kunne da være.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2011 kl. 08:35
Hmm, jeg har overhovedet ikke rodet med netværket, men der kan naturligvis være ændringer på internettet.

På SQBX'en bruger jeg min router som DNS server der så igen henter DNS information fra internettet (ISP anviste DNS servere). Disse er de samme som bliver tildelt til mine PC'ere som virkede fint da radio'en ikke virkede. Det kan naturligvis være denne forskel der geder op og jeg vil ved EVT. gentagelse af problemet tjekke op på dette.

Tak for info Muele.

BS
Til top
DonSilicone Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Oktober-2006
Point: 331
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2011 kl. 16:03
Til top

Besvar Besvar