recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - square-enix skiftet side?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketsquare-enix skiftet side?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Status: Offline
Point: 801
Direkte link til dette indlæg Emne: square-enix skiftet side?
    Sendt: 02-September-2008 kl. 10:57
Er det bare mig eller har square-enix skiftet side stort set helt, deres største spil final fantasy som har været til Playstation det sidste lange stykke tid er flyttet og kommer nu også til xbox, det er sådan set fint nok når bare det kommer til begge dele, men nu kan jeg se på deres hjemmeside de kommer med 3-4 spil i final fantasy genren men de kommer kun til xbox eller pc.

syntes sku det er ærgeligt at disse titler er taget helt fra PS3 da jeg altid har elsket og spille de spil på min playstation.

Nu har jeg en xbox 360 så gør ikke så meget, men ville nu heller spille det på min PS3.

Men er der nogen der ved om der er nogen udtagelser om de vil droppe PS3 helt med deres spil i fremtiden?
Til top
Pongman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2008 kl. 15:12
Kender ikke lige til de 3-4 andre spil du nævner (går ikke så meget op i FF serien).
Men det handler vel om hvilken platform der har det største marked. Der er solgt flere x360'ere så det giver meget godt mening.
Man kan ligeså godt ramme et stå bredt publikum som muligt.

Sony kunne vel bare ha givet dem nogle flere penge for at fortsætte med at være exclusive.
Til top
Landbooster Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-November-2006
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2008 kl. 16:00

PS3 er nok bare stadig ikke spiludviklernes kop the, da den er meget ressourcekrævende at programere til...specielt hvis man skal udnytte ps3´ens fulde potentiale. Men så vidt jeg ved er PS3´en stærk i RPG genren på det japanske marked. De må jo bare få nogle af de titler oversat til engelsk.

Der er større marked ved at udvikle til XBOX360 da der er solgt en del flere maskiner.

Men FF serien har jo ellers ikke altid været en playstation eksklusiv titel. Det startede jo i tidernes morgen på Nintendo. FF VII var mig bekendt den første der kom på PS.

Pioneer PDP 427XA
Pioneer 545 H-S
XBOX 360
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2008 kl. 16:24

ja jeg ved godt det ikke altid har været til playstation men har det været de sidste 10 år eller sådan noget, Men altså det final fantasy kommer da også til playstation men f.eks. Infinite Undiscovery der udkommer på fredag, det er kun til xbox og pc.

Til top
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2006
Point: 871
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2008 kl. 17:47
3-4 final fantasy spil til 360'eren? hvor præcis på deres hjemmeside læser du det.. tror du tager fejl af FF og andre spil som square enix laver..

FFXI + udvidelser er ude til 360'eren, men er samtidig også ude på PS2'eren (og det kom før PS3'eren var ude hvis jeg husker korrekt)

FFXIII er annonceret til at udkomme på 360'eren, men square enix vil først begynde at arbejde på 360 versionen når PS3 versionen er færdig - desuden er en 360'er version i Japan ikke planlagt

dog kommer der square enix spil (IKKE FF relateret) til 360'eren, som ikke kommer til PS3'eren. Fx Infinite Undiscovery og Star Ocean: The Last Hope

Men igen.. tror du tager fejl, for spillet FF Versus XIII kommer kun til PS3 og så vidt jeg ved er ingen andre FF spil annonceret til 360?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2008 kl. 17:57

jeg ved godt det ikke er final fantasy spil.

Jeg skriver også i final fantasy genren..

altså rollespil genren.

jeg ved godt final fantasy spillende kommer til ps3, syntes bare det er ærgeligt med de andre spil kun kommer til 360.

så ville bare høre om nogen havde hørt om der var en grund eller et eller andet til at der kom så mange eksklusive spil til xbox'en.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12370
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2008 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af Pongman Pongman skrev:

Der er solgt flere x360'ere så det giver meget godt mening.

Inden længe er der selvfølgelig solgt flere PS3'er...
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12370
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2008 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af sickchild sickchild skrev:

men nu kan jeg se på deres hjemmeside de kommer med 3-4 spil i final fantasy genren men de kommer kun til xbox eller pc.

Final Fantasy-genren? Final Fantasy er en spilserie der omfatter spil i flere forskellige undergenrer af RPG-genren, samt nogle mere rendyrkede action-spil.

Det kommende Final Fantasy XIII-univers kommer der indtil videre tre spil i; ét til både PS3 og Xbox 360 (det 'normale' XIII), ét til PSP ('Agito') og yderligere ét til PS3 ('Versus').
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2008 kl. 19:23
OKay jeg har altid kun spilllet core spillet, altså final fantasy I til XII

Mig der er dårlig til at forklare mig sorry..

Men ser virkelig frem til Final fantasy XIII fik desværre aldrig rigtig spillet XII da min PS2 stod af, og jeg jo desværre ikke kan spille det på min PS3..

MEn tror da også jeg skal se hvad Infinite Undiscovery har at byde på ser ud som om det kunne blive fedt, bliver i hvert fald spændene at se på.. 
Til top
nuaa Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Marts-2008
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2008 kl. 02:28
360 er lige nu bedste konsol til Jrpg(FF´s genre). Men det simpel hen fordi MS gør meget for at få mere succes i japan.

Blue dragon og Lost odyssey: Som lavet a sakaguchi(faren til FF spil!) og MS har betalt udvikling koster.
Eternal sonata: Er bare namco der virker til kunne lide 360. (synes det skod, selvom jeg ved  Naiera er uening :p)
Infinite Undiscovery: Det MS der kommer til tri-ace med ideen om spil til 360, De gav så udgivelse rettigheder til squareenix(Nok i håb på deres navn vil sælge). For det på fredag
Star Ocean: Igen et tri-ace spil, som udgivet af square. Kommer til 360 fordi Infinite Undiscovery hjælp dem med lærer konsolen. Så focusen er 360
Tales of vesparia: igen virker some namco bare kan lide smide på 360 og måske senere på PS3(Som de gør med eternal sonata, men kun i japan)
The Last Remnant: Det er et ren squareenix spil. Kommer til 360 i år samme dato til hele verden. PS3 senere, selvom var menig de skulle komme på samme tid i starten.
Og til sidste FF13: Helt ærlig kender folk ikke square godt nok endnu? De havde ingen problemmer med gå fra nintendo til sony og de elsker penge. Og de 2 ting for FF13 på 360 da til give stor menig. Skal lige siges plan er spillet kom samme dato in vesten på begge konsoller!

Personlig vil jeg heller spil min Jrpg på 360 JEG synes dens controller er langt bedre(placering af analog stick). Så ja vis man vil spille Jrpg er 360 bedste valg. Men drop læse anmeldelser af disse spil, da næsten ingen af dem har ramt rigtig med spillenes kvalitet.

Selv købte jeg lidt PS3 pågrund af FF(mest bluray), nå ja stadig FF13 versus. Samt kommer level 5 også med white knight en eller anden gang. Så er lidt Jrpg at se frem til. Men sony er sgu bagud MS vis man snakker om Jrpg. Deres focus for mig virker som ligger på shooters >< (MS virker som de vil have good blanding)

Redigeret af nuaa - 03-September-2008 kl. 02:30
Også kendte som dpl på andre forummer.
Panasonic 42pz85
Xbox 360 rød RE4 elite
Playstation 3 40GB
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2008 kl. 08:01
Ja det er så en smagssag kan bedst lide og side med min
PS3 controller.Men jeg har også lige bestilt infinite
undiscovery, glæder mig til at se det, for har længe
manglet noget ligesom final fantasy og lost odyssey blev
skudt helt i smadrer i div. anmendelser. men vil da
gerne lige høre hvad du syntes om det når du får det
Nuaa.

update:

har lige set på gamespot der har det fået en rimelig
lunken modtagelse, og har kun fået 6,5 ud af 10.

Redigeret af sickchild - 03-September-2008 kl. 08:20
Til top
nuaa Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Marts-2008
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2008 kl. 16:32
Har jo allerede sagt det. DROP ANMELDELSER når vi snakker Jrpg, fordi sålænge der ikke står final fantasy på spillet så er de anmeldelser ubrugelig. De kan smipelhen ikke finde ud af det here i EU og US.

Generalt vil jeg sige man skal helt droppe anmeldelser nu om dags. De er ikke en skid værd mere. Derimod læse normal bruger på forums indtryk af spillet langt bedre måde at bedømme spillet.
Også kendte som dpl på andre forummer.
Panasonic 42pz85
Xbox 360 rød RE4 elite
Playstation 3 40GB
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu