recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Squeezbox Duet conn. til Qnap Problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSqueezbox Duet conn. til Qnap Problem

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tjgrindsted Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-December-2008
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Emne: Squeezbox Duet conn. til Qnap Problem
    Sendt: 20-December-2008 kl. 20:44

SC er installeret på min Qnap 209 Pro og det køre automatisk og SC har scannet Qnap for musik/albums og den er sat til en trådløsrouter, når jeg så vil sætter Squeezebox Duet op så kan jeg gøre flg.

Sprog -> Dansk --- OK
Område -> Europa --- OK
Søger Netværk --- OK
Konfiguration af Squeezebox --- OK
Finder Squeezebox 16EEFA --- OK
Tilslutter Netværk (køre meget længe) "Problem med tilslutning"

og så kan jeg forsøge igen og igen uden held, PT. sidder jeg med håndsættet samme sted som min router er, så der er ligeså lang vej fra Box til håndsæt som der er fra Router til box, men kan bare ikke komme på, hvad er problemet !? har en Netgear Router WNR2000.

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2008 kl. 13:35
Har du forsøgt at tilslutte via kabel? (Bare for at se om det virker!)
Til top
tjgrindsted Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-December-2008
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2008 kl. 23:56
ja og har valgt at køre 100% kabel så har løst det på den måde, kunne se i andre spm. at nogle havde lidt problemet med andre router "as well" så PT køre jeg bare med kabel.
Til top
samir Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-December-2008
Sted: Denmark
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2009 kl. 11:15
hej, jeg havde tilsvarende problem på et tidspunkt.

lidt fjollet så indstallerede jeg softsqueeze på min laptop, bare for at se om jeg sådan kunne tilgå sqeezecenter serveren på min NAS overhovedet. Det kunne jeg godt.

Næste trin var så at jeg forsøgte og resette en hel del gange - både controler og receiver.

Under denne process har jeg så været så utålmodig og gentagende gange resettet og efter hver reset har den stået og hængt og jeg resettede igen. jeg opgiver så på et tidspunkt og vender tilbage. i mellem tiden har Squeezebox stået og opdateret firmware. og det har gjort den utilgængelig i en stund.

gad vide om det er sådan noget du er ude i - at den opdaterer og du så derfor ikke kan tilgå den.

samir
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu