|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Jeg ved ikke om du kan udstyre aiff-filer med tags - det kan godt være det er muligt - men det er jo vigtigt :-)
Du *burde* ikke opleve problemer med FLAC... - kan du smide et screenshot af det vindue der viser indstillingerne for de forskellige codecs i Squeezebox Server? - kan du (lidt detaljeret) beskrive, hvordan du ripper dine cd'er til FLAC? |
|
![]() |
|
Kjelstrup ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 160 |
![]() |
Kan jeg sende dig en mail?
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Jeg vil foreslå dig at holde det på forummet - så kan flere hjælpe og andre kan evt. få gavn af tråden på et senere tidspunkt.
|
|
![]() |
|
Kjelstrup ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 160 |
![]() |
Ok men jeg kan bare ikke lige se hvor jeg skal vedhæfte noget
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har fundet et progra der hedder express rip, men det er vist kun en prøve, findes der gratis programmer til flac?
Måske er det fordi jeg har sat den til forhøj Sample Rate: 9600, hvis jeg tager default, så er den 44100: men er det så ikke en dårliger kvalitet? Jeg vil jo gerne have det helt tabs fri? Jeg kan også vælge acc / m4a encoding, vil det være en ide? |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg kender ikke programmet, men det bør generelt ikke være muligt at rippe til FLAC med tab i kvalitet som følge. De komprimeringsindstillinger du kan ændre på har en lille betydning for størrelsen af den komprimerede fil samt en betydning for, hvor lang tid det tager at komprimere filer - selve dekomprimeringen er der ikke nævneværdig forskel - og det vil være den vigtige faktor i denne sammenhæng.
Jeg vil foreslå dig at prøve det gratis program MusicBee som du kan bruge til hele processen og det er mit indtryk at det er relativt brugervenligt. |
|
![]() |
|
![]() |
Fedt nu virker FLAC med tag og det hele. Fedt program det der MusicBee, det fylder også minder en med AIFF..Så skal jeg bare starte forfra med at rippe! ;-)
Gad vide om jeg kan rippe AIFF til flac, med et program? Tak for hjælpen.
|
|
![]() |
|
![]() |
Sørg nu for at få checket op på at det hele er ok inden du ripper hele samlingen - dvs. indstillinger i forhold til auto-tagging, cover-art, replay-gain-tags (normalisering af volume ved at tilføje meta-tags til filen - sikrer ensartet lydniveau på tværs af albums, årtier osv)
Kan du ikke lave dine aiff filer om inde i musicbee? (det hedder måske "transcoding") |
|
![]() |
|
![]() |
Shit nu strammer du den ;-)
replay-gain-tags (normalisering af volume ved at tilføje meta-tags til filen - sikrer ensartet lydniveau på tværs af albums, årtier osv) Hvad vil det sige? Er det noget jeg kan gøre fra Bee? Er det noget der skal gøres for hver cd? Eller hvordan og hvorledes?
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4119 |
![]() |
Ellers kan jeg anbefale dBpoweramp CD Ripper.
Her er også den fordel, at der bliver foretaget sammenligning af ripningen med andre, for at vise fejl (funktionalotet som de kalder Accurate rip).
|
|
![]() |
|
![]() |
@Kjelstrup: Prøv at søge efter replay-gain her på forummet eller på Squeezebox Forummet (eller wikipedia) - ideen er at du analyserer albummet i forhold til et standard lydniveau og så bliver hvert track udstyret med tags der fortæller, hvordan lydstyrken skal justeres for albummet overordnet set og for det enkelte nummer individuelt - i forhold til et "normal" niveau - på den måde kan du høre blandet musik fra din samling uden at skulle justere volumen på dit anlæg - virker faktisk ganske fornuftigt - og ja, mener at huske at det kan laves fra musicbee - dog vigtigt at det gøres ved at tilføje metadata og ikke ved direkte at ændre i de rippede informationer - tror dog efterhånden, at det er de færreste programmer som gør sidstnævnte.
@PerW: AccurateRip er bestemt en god funktionalitet - findes forøvrigt også i MusicBee. |
|
![]() |
|
![]() |
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |