recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Squeezeboks 3. plugins installation
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Squeezeboks 3. plugins installation

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Status: Offline
Point: 1229
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2012 kl. 20:24
Hvad for nogle mapper vil du gerne finde på synology?

Jeg er nybegynder ud i squeezebox ppå synology, men det spiller da her hos mig, så vil prøve at se om jeg kan hjælpe
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Juli-2011
Point: 374
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2012 kl. 20:32
Det spiller sådan set også for mig.. Ingen problemer med at få musikken ud til de forskellige zoner, og det er jo bare mega fedt. Men mere vil have mere, og jeg vil gerne installere nogle udvidelses-plugins som er lavet af nogle "uofficielle" programmører, og derfor skal de installeres ved at lægges ind i en mappe, og så genstarte serveren. Så skulle den nemlig automatisk installere dem, når den starter op igen.

Ind i indstillinger i media serveren, og under "oplysninger", så kan jeg se at mappen hedder:

/volume1/@appstore/SqueezeCenter/Cache/InstalledPlugins/Plugins, /volume1/@appstore/SqueezeCenter/Plugins

Den mappe kan jeg simpelthen ikke finde, heller ikke selvom jeg er logget ind som "admin", og bruger fil-browseren inde i Synology-webinterfacet..
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1229
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2012 kl. 20:51
Den kan jeg heller ikke lige lure.

Men sad og kiggede i indstillinger på logitech medie server og der kan du angive en url adresse med tredjepartprogrammer, måske det er den vej du skal gå.

Logitech medie server - udvidelses moduler og så helt i bunden
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2012 kl. 20:57
Tror det mere er til "professionelle" programører.. F.eks. hvis TDC Play laver et plugin, som de endnu ikke har fået godkendt af Logitech. Det kan de så lægge op på deres server, med en adresse som man kan "pege" sin Media Server på.

Når vi har at gøre med folk der laver gratis plugins, tror jeg ikke de "kan" lægge sådan filer op. Men istedet er nødsaget til at lægge dem op som zip-filer på megaupload (*host*) eller lignende tjenester.
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 1505
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kurt Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2012 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:

Det var godt nok ikke meget hjælp der kom ud af denne tråd..

Jeg har en Synology, hvor jeg har installeret Logiech music serveren.

Men hvor fanden finder jeg de mapper? Jeg synes det er lidt skræmmende at jeg ikke kan finde dem, fordi vil da mene at jeg er en del over en alm. computerbrugers tekniske niveau.

Men trods jeg er logget ind som Admin på min synology i min browser, så kan jeg ikke se de mapper nogen som helst steder.

Og indlæggene i denne tråd er (no offence) skrevet som om de 30 % er for at hjælpe, og 70 % at vise at dem der har skrevet dem, er "rigtige" nørder, der forstår indforstået ting :o)

Nogen der har løsningen på, hvorledes jeg kan komme ind på de mapper jeg har brug for, for at kunne lægge 3rd party plugins ind?

Det synes jeg faktisk er en rent flabet bemærkning. Angry
Jeg mener selv at jeg har en stor indsigt i SB, men har ikke megen viden om Synology. Og jeg mener selv at jeg forsøger at skrive avancerede ting i et forståeligt sprog. Men det er ikke altid nemt når modtageren ikke er med.

Ideen med en NAS er vel netop at man som novice ikke kan komme til at ødelægge den og derfor er der ikke adgang til systemkataloger.

Netop Max Spicers plugin kan kun installeres manuelt fordi han ikke længere vedligeholder det. Alle andre 3. parts plugins installeres via LMS->indstillinger->udvidelsesmoduler. Og findes det ønskede modul ikke på listen kan man i bunden tilføje nye lagersteder for 3. parts plugins. F. eks. hvis man ønsker Erics Koldingers sync-plugin så skal man tilføje http://www.koldware.com/SlimStuff/repodata.xml til lagersteder. Herefter dukker modulet op til download.

Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2012 kl. 10:31
Jeg skrev vel også selv at det var en lettere flabet kommentar, synes jeg da ihvertfald fremgik relativ tydeligt af min sætning..

Og det er fint nok at man ikke lige har viden om et specifikt produkt, men så er det mindste vel at man kunne skrive en hurtig punkt for punkt beskrivelse af, hvorledes man gør det på ens eget produkt.

Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 1505
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kurt Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2012 kl. 14:57
Jamen hvorfor skrive den? Det er jo ikke rigtigt. At man ikke kan få det svar man ønsker er ikke nogen grund til at lange ud efter os. Det er ikke fair og rimeligt. Så lad vær!! Uanset hvordan du skriver det.

Jeg skal da gerne beskrive hvordan man gør under WHS, men jeg tvivler stærkt på at det kan bruges til noget som helst. De to systemer er milevidt fra hinanden, så det er jo totalt irrelevant at beskrive det.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu