recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Squeezebox - bedste alternativ til Rhapsody?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSqueezebox - bedste alternativ til Rhapsody?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MesterLars Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Emne: Squeezebox - bedste alternativ til Rhapsody?
    Sendt: 13-September-2011 kl. 10:35
Jeg har i 1 års tid brugt Rhapsody på min squeezebox og Rhapsody på min PC.
Desværre virker Rhapsody ikke længere på min PC.

Den har fundet ud af at IP nummeret ikke er amerikansk så jeg kan ikke logge ind. Det virker stadig på squeezeboxen.

Det har gør at jeg overvejer at skifte til noget andet der både virker på squeezebox og på PC.
Skal jeg kaste mig over Spotify, WiMP eller noget tredje?

Som controller burger jeg iPend til ipad (ikke at jeg tror det har noget at sige ift valget)
Til top
GreedyDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-September-2011
Sted: Odense
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2011 kl. 10:53
Jeg har samme setup som dig herhjemme, og jeg bruger nu www.rhapsody.com istedet for programmet til PC. Det fungerer super, men kræver at du har en konto hos f.eks. http://www.unblock-us.com/ så det ser ud som om du kommer fra USA. 
Hvis du bruger Unblock-US åbner det også op for mange andre lækre ting i USA - såsom NetFlix ;-)
Til top
BorreBoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-December-2003
Point: 383
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2011 kl. 07:07
Og Pandora :-)
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2011 kl. 10:01
Jeg bruger mest Rhapsody på min arbejds PC på arbejdet.
Så vidt jeg kan se skal jeg ændre i mit DNS setup for at unblock-us virker.
Jeg er ikke sikker på det er en god idé (eller at jeg overhovedet kan) at gøre det på min arbejds PC.
Så tror jeg heller ikke alle de interne DNS opslag vil fungere længere til firmanetværket?

Jeg prøvede at redirecte rhapsody.com til unblock-us IP'en i windows' HOST fil.. men synes ikke det hjalp.

Så jeg er stadig nysgerrig på erfaringer med WiMP eller Spotify på squeezebox hvis nogen har dem :)
Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2011 kl. 12:16
Jeg har brugt det uofficielle spotify plugin i lang tid, men blev træt af at det skulle køre på en intel CPU så f.eks en sheevaplug var udelukket. Er nu skiftet til Wimp + sheevaplug. Virker rigtig rigtig fint. Også på android mobilen (men der virkede spotify også rigtig godt).
Til top
BOBOL Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Juli-2011
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2011 kl. 12:20
Jeg har været på wimp/sb siden februar, og jeg synes at det fungerer fint. Udvalget er overvældende, dog er der naturligvis visse artister der ikke er tilgængelige f.eks. Beatles og Metallica.. Men for 100,- om måneden er jeg meget tilfreds.
Til top
Pongman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Juni-2007
Point: 259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2011 kl. 13:10
Bruger også selv wimp på pc/sb/iphone/android og det virker fremragende på alle platforme.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2011 kl. 10:52
Tak for de gode råd.
Jeg er nu igang med en prøveperiode på WIMP.
PC-programmet er virkelig imponerende og det spiller bare.

Men jeg har problemer med squeezeboxen. (Det er en squeezebox DUET og en BOOM jeg har).
Hvis jeg i WIMP sætter den til at spille et album.
Så starter det med det samme og første sang virker fint.
Når den så skal skifte til anden sang kan jeg se i interfacet at den skifter.... men sangen starter ikke.
Efter den har stået og "prøvet" i 15 sekunders tid opgiver den og går videre til den næste sang på albummet hvor det samme sker. Det fortsætter så.
Så oftest er det kun første sang jeg kan afspille uden problemer.

Nogen der kender til det problem og har en løsning?
Inde i squeezebox settings har jeg prøvet at ændre det til at WIMP streaming går igennem min squeezebox server (istedet for en direkte stream fra wimp -> duet.
Men det har ikke hjulpet.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu