|
Squeezebox Boom - Podcast??? |
Besvar |
Forfatter | |
L. Tuxen
Ny bruger Oprettet: 21-April-2006 Status: Offline Point: 18 |
Emne: Squeezebox Boom - Podcast??? Sendt: 11-Januar-2010 kl. 16:44 |
Købte for små 2 uger siden en Logitech Squeezebox Boom - og meget kan man sige om Logitech, men deres evne til at udarbejde en intuitiv og beskrivende vejledning ifm. opsætning, ibrugtagning o.s.v. skal de IKKE have ros for (ellers også jeg bare en komplet tumpe?) Har nu snart "gættet mig frem til det meste", men jeg kan ikke få podcast-funktionaliteten til at fungere.
Jeg har gjort følgende:
- Installeret Podcastafspiller under Mine programmer
- Højre kilkket på Mads og Monopolet og valg Egenskaber på http://www.dr.dk/Podcast/H-N, og kopieret http://podcast.dr.dk/p3/rssfeed/madsogmonopolet.xml.
- Jeg har derefter indsat http://podcast.dr.dk/p3/rssfeed/madsogmonopolet.xml under Tilføj podcast-feed i Podcastafspiller. Umiddelbart herunder står der Få adgang til dine podcasts som OPML, om dette kan være årsagen til at jeg ikke kan tilgå Mads og Monopolet som podcast skal jeg ikke kunne afgøre, da Logitech også her udemærker sig ved at skrive ..... absolut ingenting herom i deres sparsomme manualer).
- Som jeg lige husker det, så skulle Mads og Monopolet - ifølge Quick Start Guiden - herefter automatisk fremgå som en valgmulighed under Ekstra. Dette ER tilfældet, men når jeg forsøger at åbne linket oplyses, at filen ikke kan åbnes?
Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre?
På forhånd tak for hjælpen.
mvh
L. Tuxen
|
|
Kurt Poulsen
Guld medlem Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
Sendt: 11-Januar-2010 kl. 20:06 |
Kører du mod SBS eller mysqueezebox.com? For hvis det er det første skal du også sætte det ind i SBS i indstillinger->podcast. Jeg har brugt de samme URL'er som dig og det virker hos mig.
|
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
tipsen
Guld medlem Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Sendt: 11-Januar-2010 kl. 20:55 |
|
|
L. Tuxen
Ny bruger Oprettet: 21-April-2006 Status: Offline Point: 18 |
Sendt: 11-Januar-2010 kl. 21:54 |
Hej Kurt og Tipsen, Tak fordi I tager jer tid til at prøve at hjælpe en åbenbart noget fattesvag Squeezebox bruger J For sagen er at jeg ikke er sikker på at jeg kan svare på jeres spørgsmål, da jeg ikke er sikker på at jeg forstår dem, men jeg skal prøve efter bedste evne J Mht. Kurts spørgsmål, så er jeg ikke helt sikker på jeg forstår hvad du mener med ”at Køre mod SBS eller mysqueezebox.com”, da jeg ikke ved hvad SBS er (sorry). Men som jeg prøvede at beskrive i min oprindelige indlæg så er på mysqueezebox.com, at jeg har oprettet min konto. Måske svarer dette på dit spørgsmål? Mht. Kurts spørgsmål, om hvorvidt jeg går ind i podcast-feed'et og vælger hvilken uge jeg vil spille eller om jeg forsøger at afspille hele det overordnede feed, så var svaret at jeg hidtil udelukkende har prøvet at arbejde med det overordnede feed, at den simple grund at jeg ikke anede at de enkelte afsnit rent faktisk allerede VAR kommet ind på min Squeezebox Boom. Årsag, jeg har hidtil gået vejen: Mysqueezebox.com -> Mine programmer -> Podcastafspiller -> Mads og Monopolet. Når jeg efterfølgende trykkede ”pil til høre” blev jeg så mødt af Om dette feed. På dette niveau prøvede jeg så at gå yderligere en gang ”pil til højre” hvorefter jeg fik muligheden Føj til favoritter (hvilket jeg så gjorde). Gik dernæst et skridt tilbage og prøvede at trykke AFSPIL på fjernbetjeningen, hvor jeg så slutteligt fik fejlmeddelelsen ”Kan ikke afspille fil”. Prøvede derefter at gå til Favoritter -> Mads og Monopolet -> Afspil -> Fejlmeddelelse om at filen ikke kan spilles. I min bestræbelse på at beskrive for jer hvad der præcist sker på min Squeezebox fiflede jeg lige rundt med den nede i køkkenet og ved et ”uheld” kom jeg – da jeg stod på Om dette feed under Mads og Monpolet i Podcastafspiller - til at trykke ”pil ned” og søreme om ikke de enkelte afsnit pludselig kom til syne!? J Jeg prøvede dernæst at afspille et konkret afsnit og det virker både under Mine Programmer og Favoritter. Så er det korrekt forstået, at det kun er de enkelte afsnit at man kan sende til favoritter hvorimod det overordnede feed som sådan (er uinteressant i den sammenhæng)?* * I så fald ville det have været en rar detalje hvis man ikke blev mødt af valgmuligheden ”Føj til favoritter” når man vælger ”pil til højre” efter Om dette feed – da man (jeg i hvert fald) forledes til at tro at ”det giver mening” – hvilket det så ikke gør, da man ikke kan browse sig frem tilde enkelte afsnit på baggrund af det overordnede feed, hvis det er placeret under Favoritter. Mange tak til jer begge for at I tog jer tid til at lede mig i den rigtige retning. Mvh |
|
Kurt Poulsen
Guld medlem Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
Sendt: 11-Januar-2010 kl. 22:02 |
Du kører op i mod mysqueezebox.com. "Om dette feed" er noget som DR har sat op så det er altså ikke noget Squeezebox/Logitech kan gøre noget ved og dermed kan de heller ikke undgå at man kan tilføje det til favoritter.
|
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |