recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - squeezebox dødt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

squeezebox dødt?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Damhus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 503
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Damhus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: squeezebox dødt?
    Sendt: 23-Maj-2021 kl. 15:51
Hejsa

Jeg har i rigtig mange år hørt al min musik via squeezebox.

Squeezebox har kørt fra min synology, hvor jeg har haft min musik liggende.
Jeg har også lyttet meget spotify, via squeezebox.

Jeg har ret mange enheder at afspille fra, Radio, boom, duet.

Men nu efter den sidste opdatering fra Synology er squeezebox appen pludselig forsvundet?

Er squeezebox nu endelig død, eller er der en "nem" måde at komme op at køre igen?
Det skal være rimelig nemt, og spotify skal kunne afvikles.

Er det nu man/jeg skal overgive mig til sonos, eller der noget federe?

Hvad med noget google halløj? hvordan kommer jeg nemmest i gang?
Hvordan kan jeg afvikle min musik fra synology? Det er ikke super vigtigt, jeg hører faktisk det meste fra spotify alligevel nu til dags.

Er der noget med at Radio kan opdateres via et link? Jeg mangler den mest som vækkeurLOL

God pinse alle.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2021 kl. 16:13
Jeg ved nolge ville klynge mig op nu. Jeg ville sige, noget der er federe, Sonos er mest bygget til at give en acceptabel lyd i et flot design. Til dit nuværende behov ville en Denon forstærker af de mindre modeller med klasse d forstærke og heos indbygget samt Spotify connect ville være okay til dig.

Edit: en anden mulighed kunne være bluesound

Redigeret af T-Duck - 23-Maj-2021 kl. 16:17
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Damhus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Damhus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2021 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Jeg ved nolge ville klynge mig op nu. Jeg ville sige, noget der er federe, Sonos er mest bygget til at give en acceptabel lyd i et flot design. Til dit nuværende behov ville en Denon forstærker af de mindre modeller med klasse d forstærke og heos indbygget samt Spotify connect ville være okay til dig.

Tak for input.

Jeg har faktisk en Denon AVR-2313 nu du siger det, den har jeg hørt musik via Spotify connect med tidligere..

Jeg kender ikke så meget til Heos, hvad kan det gøre for mig?
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Point: 1958
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2021 kl. 16:30
Jeg har åbenbart været heldig for en gangs skyld. Jeg har netop flyttet squeezebox server fra min Synology til en seperat server. Det kan du overveje at gøre. Det kan vist køre på en Pi
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2021 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af Damhus Damhus skrev:

Tak for input.

Jeg har faktisk en Denon AVR-2313 nu du siger det, den har jeg hørt musik via Spotify connect med tidligere..

du kan sætte den nas til dlna server, og streame dit musik til heos. Og så har den også multiroom hvis du har flere enheder med heos
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Damhus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Damhus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2021 kl. 17:12

Tak for input.

du kan sætte den nas til dlna server, og streame dit musik til heos. Og så har den også multiroom hvis du har flere enheder med heos

Fedt, det kunne være en mulighed, det må jeg lige grave lidt iSmile
Til top
Damhus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Damhus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2021 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

Jeg har åbenbart været heldig for en gangs skyld. Jeg har netop flyttet squeezebox server fra min Synology til en seperat server. Det kan du overveje at gøre. Det kan vist køre på en Pi

Men så synes jeg bare det begynder at blive lidt besværligt, for mig.Confused
Vil helst bare have at det kører "out of the box".
Hvad er det for en server, en anden en synology?
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2021 kl. 17:41
Jeg har stadig Squeezebox, da der ikke er noget bedre alternativ til mit behov. Jeg og specielt konen VIL have en afspiller som også kan betjenes via skærm. Der er touch mere eller mindre den eneste mulighed.

Jeg har qnap og der bliver stadig lavet opdateringer til LMS af communitiet bagved. Synology er en større spiller, så jeg er sikker på der stadig kan findes en god version af LMS til din NAS. Mit kører klippestabilt

Det kræver lidt nørden rundt, men communitiet er stadig aktivt.

Jeg ggolede lidt og kan se der skete et eller andet omkring den 23. marts. Tjek her hvad andre synology ejere siger: https://community.synology.com/enu/forum/1/post/142126

God læselyst

endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Damhus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Damhus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2021 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Jeg har stadig Squeezebox, da der ikke er noget bedre alternativ til mit behov. Jeg og specielt konen VIL have en afspiller som også kan betjenes via skærm. Der er touch mere eller mindre den eneste mulighed.

Jeg har qnap og der bliver stadig lavet opdateringer til LMS af communitiet bagved. Synology er en større spiller, så jeg er sikker på der stadig kan findes en god version af LMS til din NAS. Mit kører klippestabilt

Det kræver lidt nørden rundt, men communitiet er stadig aktivt.

Jeg ggolede lidt og kan se der skete et eller andet omkring den 23. marts. Tjek her hvad andre synology ejere siger: https://community.synology.com/enu/forum/1/post/142126

God læselyst

1000 tak, det læser på Smile
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Point: 1958
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2021 kl. 17:57

Jah, det kan godt være lidt langhåret. Men synes det var okay nemt. Jeg har omdannet mit gamle mediecenter til en server med proxmox, og så lavet en virtuel ubuntu-server derpå som kører squeezebox serveren. Det er nok lidt overkill i dit tilfælde :) men en Pi, og så et image med squeeze server, så vær du være kørende. Den kan stadig hente musikken fra din nas
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
Damhus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Damhus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2021 kl. 18:01

Jah, det kan godt være lidt langhåret. Men synes det var okay nemt. Jeg har omdannet mit gamle mediecenter til en server med proxmox, og så lavet en virtuel ubuntu-server derpå som kører squeezebox serveren. Det er nok lidt overkill i dit tilfælde :) men en Pi, og så et image med squeeze server, så vær du være kørende. Den kan stadig hente musikken fra din nas

Ja, det er nok lige over mine evner/behov, tror jeg LOL

Jeg prøver at kigge lidt på det, 1000 tak.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2021 kl. 18:38

Ja, det er nok lige over mine evner/behov, tror jeg LOL

Behov - måske.

Evner?
Når selv jeg kan finde ud af Raspberry kan du sikkert også.....

Start her
https://www.picoreplayer.org/landingzone_option2.html

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu