|
squeezebox dødt? |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | ||
Damhus
Guld medlem Oprettet: 24-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 503 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Fedt, det kigger jeg på, tak
|
||
sd
Super bruger Oprettet: 09-Marts-2012 Status: Offline Point: 282 |
Funktioner
Tak(1)
|
|
Problemet er at Synology ikke længere understøtter Logitech Media Server. Den kører fortsat på andre platforme, som f. eks Windows, uden problemer. Jeg har flyttet min musiksamling til en ældre Lenovo pc, som så bare skal være tændt for at systemet kører som altid. Installation af LMS til windows findes på nettet.
|
||
Powered by beer and chips
|
||
sd
Super bruger Oprettet: 09-Marts-2012 Status: Offline Point: 282 |
Funktioner
Tak(1)
|
|
Computeren behøver for øvrigt ikke at være tændt hele tiden, Squeezeboksene kan vække computeren med wol, hvis man har tålmodighed til det...
|
||
Powered by beer and chips
|
||
Damhus
Funktioner
Tak(0)
|
|
Cool, tak
|
||
slumbert
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er da et rimeligt dumt move af Synology. Der er stadig mange derude der kører LMS og som ike vil bytte det til andet.
|
||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
||
Damhus
Funktioner
Tak(0)
|
|
100 % enig
|
||
rtengvad
Ny bruger Oprettet: 07-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 10 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er lykkedes mig at få min LMS op at køre igen på min Synology DS418Play.
Som tidligere nævnt i tråden understøtters LMS programmet ikke længere direkte, men der er en fin "work around" for dem med mod på at nørde en lille smule. Søg på nettet for at finde en komplet vejledning. I korte træk skal man: 1) Installere programmet Docker på sin Synology (Det kræver ved visse modeller en særlig procedure) 2) Docker kan så afvikle LMS. Det gøres ved at installere program-containeren lmscommunity/logitechmediaserver. Din LMS kommer til at virke helt som før. |
||
Damhus
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er cool viden, 1000 tak, det kigger jeg på
|
||
Steen Hansen
Junior bruger Oprettet: 03-Januar-2021 Sted: Jelling Status: Offline Point: 25 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg havde samme problem. Efter en opdatering virkede min Squeezebox ikke længere. I første omgang løste jeg det ved at installere en ældre version.
Men syntes ikke det var en optimal løsning, så jeg valgte at bide i det sure æble, og installere i Heos i stedet. Har så købt en Heos Link, som er sluttet til anlægget i stuen. Og også købt en Heos Home 150 højtaler, som står på kontoret. Det fungerer rigtig fint, og en fordel ved Heos frem for Squeezebox er at Heos ikke kræver en central server-application. Jeg kan stadig afspille min musik som ligger på min NAS, samt høre net-radio via Heos.
|
||
Damhus
Funktioner
Tak(0)
|
|
Fedt.
Jeg har læst lidt op på det Heos i weekenden. Er det Denon Heos link HS2 jeg skulle have fat i? |
||
Damhus
Funktioner
Tak(0)
|
|
Fedt.
Jeg har læst lidt op på det Heos i weekenden. Er det Denon Heos link HS2 jeg skulle have fat i? |
||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4113 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har en Squeezebox Duet der er tilsluttet anlægget i stuen og jeg har godt kunne se, at bar den vej med at Synology stopper supporten.
Så for noget tid købte jeg en brugt Sonos Connect og så kan jeg afspille mine Flac/MP3 filer via Sonos. Squeezebox og Sonos er begge forbundet til den samme D/A konverter og jeg kan ikke hører forskel. Og en brugt Sonos connect kostede 600 kr. |
||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |