recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - squeezebox dødt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

squeezebox dødt?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Steen Hansen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Januar-2021
Sted: Jelling
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen Hansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2021 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af Damhus Damhus skrev:

Oprindeligt skrevet af Steen Hansen Steen Hansen skrev:

Jeg havde samme problem. Efter en opdatering virkede min Squeezebox ikke længere. I første omgang løste jeg det ved at installere en ældre version. 

Men syntes ikke det var en optimal løsning, så jeg valgte at bide i det sure æble, og installere i Heos i stedet. Har så købt en Heos Link, som er sluttet til anlægget i stuen. Og også købt en Heos Home 150 højtaler, som står på kontoret.
Det fungerer rigtig fint, og en fordel ved Heos frem for Squeezebox er at Heos ikke kræver en central server-application. Jeg kan stadig afspille min musik som ligger på min NAS, samt høre net-radio via Heos.

Fedt.

Jeg har læst lidt op på det Heos i weekenden.  

Er det Denon Heos link HS2 jeg skulle have fat i?

Ja, det er sådan én jeg har anskaffet mig, og er tilfreds med den.
Til top
Damhus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 503
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Damhus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2021 kl. 18:47
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Jeg har en Squeezebox Duet der er tilsluttet anlægget i stuen og jeg har godt kunne se, at bar den vej med at Synology stopper supporten.

Så for noget tid købte jeg en brugt Sonos Connect og så kan jeg afspille mine Flac/MP3 filer via Sonos. 
Squeezebox og Sonos er begge forbundet til den samme D/A konverter og jeg kan ikke hører forskel. Og en brugt Sonos connect kostede 600 kr.

Cool, jeg kigger også lidt på Sonos.. TakSmile
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu