Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Skodman
Bruger
Oprettet: 30-August-2006
Sted: Lyngby,Denmark
Status: Offline
Point: 219
|
Emne: Squeezebox duet/covers Sendt: 26-Januar-2011 kl. 16:24 |
Hejsa.
Jeg har en Squeezebox duet som jeg bruger til at streame musik fra min Synology over netværk. Mit problem er: når jeg har tagget min musik igennem mp3tag programmet kommer der ikke covers ude i album oversigten,men coveret viser sig når man slår den over på "spiller nu" området.
Hvad gør jeg forkert??
|
 |
tipsen
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
|
Sendt: 26-Januar-2011 kl. 16:57 |
Bruger du embeddede covers i de enkelte filer eller har du en enkelt folder.jpg (eller tilsvarende) liggende i mappen med albumfilerne?
|
 |
Skodman
Bruger
|
Sendt: 26-Januar-2011 kl. 17:17 |
Jeg har coveret og musik liggende i samme mappe.og cover hedder folder.jpg
|
 |
tipsen
Guld medlem
|
Sendt: 26-Januar-2011 kl. 17:20 |
Har du genskannet din musiksamling efter du har lagt coveret ind?
|
 |
Skodman
Bruger
|
Sendt: 26-Januar-2011 kl. 17:30 |
Ja det har jeg gjort..
underligt...
|
 |
Letten
Guld medlem
Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 1963
|
Sendt: 26-Januar-2011 kl. 22:36 |
Prøv lige at lave en "clear og rescan" ("Ryd musikbibliotek og gennemsøg alle mapper igen").
Jeg har oplevet det samme efter opgradering af server softwaren, det var ikke nok at scanne efter ny musik.
|
 |
Muele
Guld medlem
Oprettet: 14-August-2007
Point: 747
|
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 09:12 |
I webinterfacet. Indstilliinger, avanceret, formatering. Der kan man angive fil-navn for album-billeder. Folder.jpg, skulle være dækket af, men det kan ikke skade at sætte det ind.
Jeg skulle lige til at foreslå at slå antivirus fra midlertidigt under scanningen, men så lagde jeg mærke til at det ikke er en windows-maskine...
|
 |
Skodman
Bruger
|
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 12:55 |
Letten skrev:
Prøv lige at lave en "clear og rescan" ("Ryd musikbibliotek og gennemsøg alle mapper igen").
Jeg har oplevet det samme efter opgradering af server softwaren, det var ikke nok at scanne efter ny musik. |
Det virkede...kanon tak for hjælpen.
(og også tak de andre der var med på tråden)
|
 |
tipsen
Guld medlem
|
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 13:02 |
Det er ikke alle tags der vil blive opdateret ved en ukomplet genskanning - så når/hvis man oplever problemer i den dur er det altid en god idé at lave en komplet genskanning - lige så vel som en genstart af serveren kan være hensigtsmæssig nogle gange.
|
 |
Letten
Guld medlem
Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
|
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 15:24 |
Skodman skrev:
Letten skrev:
Jeg har oplevet det samme efter opgradering af server softwaren, det var ikke nok at scanne efter ny musik. |
(og også tak de andre der var med på tråden) |
Var så lidt. 
Nu du har en Duet, så får du lige et lille tip, som det tog mig selv noget tid at opdage:
-Hvis du ikke lige er ved remoten, eller den er i standby, så kan du "Pause" musikken med et kort tryk på knappen på recieveren 
|
 |
Skodman
Bruger
|
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 18:48 |
Letten skrev:
Skodman skrev:
Letten skrev:
(og også tak de andre der var med på tråden) |
Var så lidt. 
Nu du har en Duet, så får du lige et lille tip, som det tog mig selv noget tid at opdage:
-Hvis du ikke lige er ved remoten, eller den er i standby, så kan du "Pause" musikken med et kort tryk på knappen på recieveren  |
Ok det er godt at vide....
|
 |