recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Squeezebox duet eller WD live tv hub?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSqueezebox duet eller WD live tv hub?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juli-2008
Status: Offline
Point: 562
Direkte link til dette indlæg Emne: Squeezebox duet eller WD live tv hub?
    Sendt: 05-Oktober-2011 kl. 14:39
Jeg har i et par år brugt min Apple tv som server til at afspille min musik til stopr tilfredshed. Desværre kan jeg ikke finde en app til min nye android tlf der fungere tilfredstillende og jeg kigger derfor på alternativer, og har fundet de 2 nævnt i overskriften.

Det skal stort set kun spille musik og primært fra NAS. Det skal være muligt at betjene det uden at tende for mit tv( via remote eller android app)

Priserne er stort set ens...hvad vil være det rigtige valg?
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2011 kl. 16:00
Hvis du vælger en Duet skal du have en NAS/pc der kan køre softwaren til Squeezebox. Hvis du ikke allerede har det så er WD'en måske det bedste valg. Selvom Duetten kan en del mere end WD'en kan.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2011 kl. 17:32
Tak for svar. Det er sådan en her jeg har så gætter på det ikke kan lade sig gøre

http://www.seagate.com/www/en-us/products/external/external-hard-drive/desktop-hard-drive/

Hvad er det duetten kan som WD ikke kan?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2011 kl. 17:51
Det er korrekt. Den kan ikke køre Squeezebox Server. Hvis den overhovedet kører noget som helst Wink

Ja nu taler jeg jo kun ud fra hvad jeg kan læse om WD'en, men sådan noget som coverart, metadata i filen (altså ikke bare baseret på filnavn) og flerrumslyd (hvis du køber en SB mere). Derudover er der en mængde andre ting som du kan læse om på logitechs hjemmeside og mysqueezebox.com.
Duetten er 100% gearet til musik og derfor kan den det rigtig godt.  Jeg vil tro at wd'ens største force er streaming af video. Og derfor er der ikke gjort så meget ud af musikdelen.

Redigeret af Kurt Poulsen - 05-Oktober-2011 kl. 17:58
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2011 kl. 17:58
Oprindeligt skrevet af jesperKBH jesperKBH skrev:

Tak for svar. Det er sådan en her jeg har så gætter på det ikke kan lade sig gøre

http://www.seagate.com/www/en-us/products/external/external-hard-drive/desktop-hard-drive/

Så vidt jeg kan se så er det der altså ikke nogen NAS, det er kun en ekstern harddisk.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2011 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Oprindeligt skrevet af jesperKBH jesperKBH skrev:

Så vidt jeg kan se så er det der altså ikke nogen NAS, det er kun en ekstern harddisk.

Ja det er også  det jeg er lidt i tvivl om. Jeg har ikke meget forstand på det, og det er en jeg lige har fået ind af døren igår  i en ombytning. Jeg har isat den til min router og kan tage bagck up af alle mine filer trådløst. Betyder det ikke at det er en nas og den kan bruges til musikserver?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2011 kl. 21:51
Det er ikke en NAS. Som db89 skriver så er det en ekstern harddisk der via din router kan deles på nettet. USB-disken  kan ikke noget selv og derfor kan den heller ikke bruges som musikserver for en Duet.
Den kan sikkert bruges af Sonos i stedet, da deres musikserver er indbygget i hardwaren. Men det er så også et lidt dyrere anlæg. Deres mindste afspiller der kan sluttes til et anlæg koster 2800,- så er det er en lidt større udskrivning. Men til gengæld også lidt simplere.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2011 kl. 15:06
Tak for svar...jeg er allerede meget klogere. Jeg har allerede kigget lidt på Sonos men som du selv nævner så er det en lidt bekostelig affære. Det ser ud som om WD boksen kunnevære det rigtige valg da den jo allerede har HD og ikke  behøver invisteringer i NAS. Er der nogen der ved om der findes en god Android App at styre det med og om den er nem at bruge til f.eks musikafspilning?
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2011 kl. 16:01
En mulighed vil også være at købe en Squeezebox Touch, som har indbygget server og kan bruges med din eksterne harddisk.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2011 kl. 16:24
Er det kun Touch eller kan Duet også?

Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1253
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2011 kl. 17:15
Det er kun touch der kan køre server. Anternativt dukker der ret tit små Synology NAS op på salgsforum, hvorpå der kan køres en SBS.

/ask
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu