|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Stone ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 333 |
![]() Sendt: 27-September-2009 kl. 16:45 |
|
Jeg har set, at man kan købe en Squeezebox duet til 1699,- hvilket jeg ser som en god handel.
Jeg har placeret mit NAS på et andet subnet, så det jeg ville høre andre om, er hvorvidt det er muligt for reciveren, at "se" serveren, hvis den befinder sig på et andet subnet. Det er klart, at de nødvendige porte skal være åbne osv. Jeg har læst manualen, men kan ikke se, om man kan definerer et navn eller IP på server. Mvh. Steen |
||
![]() |
||
krimmo ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Status: Offline Point: 70 |
![]() |
|
Hej
Jeg er ret sikker på at du godt kan streame "på tværs" af forskellige sub-nets. men du bliver temmelig sikkert nødt til at taste ip- addressen på din NAS server ind manuelt, da Squeezeboksen ikke vil kunne finde serveren via en broadcast forespørgsel. Held og lykke med det... |
||
TH42PV60 (med slanger af og til) Samsung 3126 PS3 Yamaha RX-V1700 Squeezebox Duet(s) + Classic + Boom + Touch QNAP-109 SqueezeCenter 7.5.1 |
||
![]() |
||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
|
Jeg har streamet min musik til en Squeezebox ude i byen - det virkede fint - streamer pt. også til SoftSqueeze på jobbet. Desværre bare lidt tungt i båndbredde, da NAS'en ikke har kræfter til at transcode flac-filerne til mp3. |
||
![]() |
||
Enginoid ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1 |
![]() |
|
Okay, så det I siger er at man ikke behøves at have en PC'er tændt - man kan godt sætte squeezebox'en op til at streame fra en NAS?
|
||
![]() |
||
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
![]() |
|
Hej og velkommen til forummet. -Ja, tilbuddet i Elgiganten gælder stadig. Seriøst Hvis du vil vide mere om det, så søg i forummet, i producentens forum (http://forums.slimdevices.com/forumdisplay.php?f=18) hvis du kan engelsk, eller start din egen tråd om emnet. mvh Mogens |
||
![]() |
||
slate ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-August-2007 Sted: Struer, Denmark Status: Offline Point: 589 |
![]() |
|
Der er flere NAS producenter som er begyndt at understøtte SqueezeCenter installation direkte via deres egne pakkesystemer. |
||
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500
Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo DVD:124, RØD:141, BLÅ:107 |
||
![]() |
||
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
|
Med mindre du er computernørd vil jeg anbefale dig at starte med at køre Squeezecenter fra en PC.
Det er mit indtryk at det godt kan blive langhåret, specielt for personer som ikke er vant til linux som oftest er det der ligger på NAS'er. Og så er der lige det med performance, der skal altså en ret kraftig NAS, med godt med RAM til at trække det. |
||
![]() |
||
Prospect ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2008 Sted: Ølstykke Status: Offline Point: 783 |
![]() |
|
Der er dog ingen butikker på sjælland der har den på lager
![]() |
||
![]() |
||
Stone ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 333 |
![]() |
|
Hej Prospect. Det var sidste uge, at den var på tilbud - og der stod begrænset antal. Er der samme pris denne uge? Mvh. Steen |
||
![]() |
||
Prospect ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2008 Sted: Ølstykke Status: Offline Point: 783 |
![]() |
|
Ifølge deres hjemmeside er det |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |