recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Squeezebox Duet  Maxtor Shared Storage II
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSqueezebox Duet Maxtor Shared Storage II

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mokuer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 340
Direkte link til dette indlæg Emne: Squeezebox Duet Maxtor Shared Storage II
    Sendt: 08-September-2009 kl. 11:29

Konen klager over vi ikke har en radio der kan køre udenom mit mediacenter, da hun mener det er for bøvlet at styarte op,(hvilket hun for øvrigt har ret i).Derfor overvejer jeg (endnu engang) en Squeezebox Duet.  Elgiganten har den på tilbud(kan den findes billigere?). Jeg kan godt lide det er lidt liret og kan fange mine mp3 filer.
- Er duet et godt valg?

Jeg en gammel Maxtor Shared Storage II, som jeg ikke bruger pt.
Kan den trække Squeezecenter?

Jeg har en del musik liggende på Ekstern Harddisk (EXT2-filformat) som er sat til mit Netværk via USB på router.
Vil Squeezecenter kunne overvåge denne disk fra MSS-II?

Puha - mange spørsmål, men jeg håber der er nogen der har lidt erfaringer med ovenstående.

Redigeret af Mokuer - 08-September-2009 kl. 11:39
LG 50PG6000 ; Xbox360 ; HTPC
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 11:41

Jeg har givet min kone en Argon Inet den kan hun godt finde ud af, dvs hun skulle lige finde du af logikken i den, men ellers bruger hun både netradioer og vores audiofiler fra mediaserver fra den, hun har faktisk ikke engang rigtigt brugt alm radio i den selvom den har det... det er muligt at lave en foretrukken liste over netradioer via en webside som man så kan lægge ind på radioen for lidt hurtigere manøvrering.

jeg har iøvrigt selv en maxtor shared storage 2 som fungere som mediaserver.

edit efterfølgende kom jeg lidt i tvivl om det var en standalone eller tilbygning til anlægget du søgte... argonnen er bedst egnet til standalone, men kan godt levere lyden videre

Redigeret af rhsin - 08-September-2009 kl. 11:47
Mvh

René
Til top
Mokuer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 11:49

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Jeg har givet min kone en Argon Inet den kan hun godt finde ud af...

Den ser også fin ud. Men vil gerne kunne gemme "boxen" væk, da mine Beolab 8000 helst skulle endne med at levere lyden.

Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 14:32

Jeg tror ikke din maxtor er kraftig nok til at trække Squeezebox server*.

Men der er andre muligheder.

1. Når serveren er slukket, kan squeezeboxen bruge en onlinetheneste der hedder Squeezenetwork(/Mysqueezebox). Med den kan man bl.a høre netradio uden serveren er tændt.

2. Squeezeboxen sender en WakeOnLan magic pakke til serveren, hvis den tændes og serveren er slukket/i standby.

Det er et godt tilbud på duetten i el gigantos. Det kan ikke gøres billigere.

*Til december (med forbehold for forsinkelser) kommer en mere letvægtig udgave af softwaren. Måske kan maxtoren trække den...?

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 18:55
Duet'en er et godt køb. Afhængig af din tidshorisont skal du være opmærksom på at der er 2 nye Squeezeboxe på vej (Squeezebox Touch og Squeezebox Radio), men hvis du er 100% sikker på at boksen skal gemmes væk så er duet'en med receiveren selvfølgelig den eneste fornuftige løsning i Squeezebox-familien.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 21:03
hvis ellers at en squeeze boksen streamer som mit tv (pioneer krp600a) & receiver (Pioneer sc-lx71) og PS3 via upnp server så har maxtoren ingen problemer med at følge med... gør gør squeezeboksen det anderledes end dem skal jeg ikke gøre mig klog på det
Mvh

René
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2009 kl. 21:18
Men en squeezebox kører IKKE UPNP. Den kører sit eget serverprogram, som kræver en del mere kræfter af NAS'en/Serveren. Det er derfor den kan en masse seje ting son UPNP-klienter ikke kan.
Til top
Mokuer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2009 kl. 10:44

ok.
Jeg synes bare at kunne mindes, at dengang den kom frem kunne man købe Squezzebox og Maxtor som bundle. Men jeg er ikke sikker.

Er squeezecenter ikke det samme til alle modeller af boxen?

Kan man bruge netradio delen uden at NAS er tændt?

For så kan jeg jo evt. bare have en PC kørende når jeg skal bruge MP3, hvis ikke maxtor kan trække squeeze center.

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2009 kl. 11:12
Den nye Squeezebox Touch der kommer omkring juletid har integreret en lite-udgave af SqueezeCenter og kan dermed være uafhængig af en dedikeret server.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu