|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Mokuer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 340 |
![]() Sendt: 08-September-2009 kl. 11:29 |
Konen klager over vi ikke har en radio der kan køre udenom mit mediacenter, da hun mener det er for bøvlet at styarte op,(hvilket hun for øvrigt har ret i).Derfor overvejer jeg (endnu engang) en Squeezebox Duet. Elgiganten har den på tilbud(kan den findes billigere?). Jeg kan godt lide det er lidt liret og kan fange mine mp3 filer. Jeg har en del musik liggende på Ekstern Harddisk (EXT2-filformat) som er sat til mit Netværk via USB på router. Puha - mange spørsmål, men jeg håber der er nogen der har lidt erfaringer med ovenstående.
Redigeret af Mokuer - 08-September-2009 kl. 11:39 |
|
LG 50PG6000 ; Xbox360 ; HTPC
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
Jeg har givet min kone en Argon Inet den kan hun godt finde ud af, dvs hun skulle lige finde du af logikken i den, men ellers bruger hun både netradioer og vores audiofiler fra mediaserver fra den, hun har faktisk ikke engang rigtigt brugt alm radio i den selvom den har det... det er muligt at lave en foretrukken liste over netradioer via en webside som man så kan lægge ind på radioen for lidt hurtigere manøvrering. jeg har iøvrigt selv en maxtor shared storage 2 som fungere som mediaserver. edit efterfølgende kom jeg lidt i tvivl om det var en standalone eller tilbygning til anlægget du søgte... argonnen er bedst egnet til standalone, men kan godt levere lyden videre Redigeret af rhsin - 08-September-2009 kl. 11:47 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Mokuer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 340 |
![]() |
Den ser også fin ud. Men vil gerne kunne gemme "boxen" væk, da mine Beolab 8000 helst skulle endne med at levere lyden. |
|
|
|
![]() |
|
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
![]() |
Jeg tror ikke din maxtor er kraftig nok til at trække Squeezebox server*. Men der er andre muligheder. 1. Når serveren er slukket, kan squeezeboxen bruge en onlinetheneste der hedder Squeezenetwork(/Mysqueezebox). Med den kan man bl.a høre netradio uden serveren er tændt. 2. Squeezeboxen sender en WakeOnLan magic pakke til serveren, hvis den tændes og serveren er slukket/i standby. Det er et godt tilbud på duetten i el gigantos. Det kan ikke gøres billigere. *Til december (med forbehold for forsinkelser) kommer en mere letvægtig udgave af softwaren. Måske kan maxtoren trække den...? |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Duet'en er et godt køb. Afhængig af din tidshorisont skal du være opmærksom på at der er 2 nye Squeezeboxe på vej (Squeezebox Touch og Squeezebox Radio), men hvis du er 100% sikker på at boksen skal gemmes væk så er duet'en med receiveren selvfølgelig den eneste fornuftige løsning i Squeezebox-familien.
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
hvis ellers at en squeeze boksen streamer som mit tv (pioneer krp600a) & receiver (Pioneer sc-lx71) og PS3 via upnp server så har maxtoren ingen problemer med at følge med... gør gør squeezeboksen det anderledes end dem skal jeg ikke gøre mig klog på det
![]() |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
![]() |
Men en squeezebox kører IKKE UPNP. Den kører sit eget serverprogram, som kræver en del mere kræfter af NAS'en/Serveren. Det er derfor den kan en masse seje ting son UPNP-klienter ikke kan.
|
|
![]() |
|
![]() |
ok. Er squeezecenter ikke det samme til alle modeller af boxen? Kan man bruge netradio delen uden at NAS er tændt? For så kan jeg jo evt. bare have en PC kørende når jeg skal bruge MP3, hvis ikke maxtor kan trække squeeze center. |
|
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Den nye Squeezebox Touch der kommer omkring juletid har integreret en lite-udgave af SqueezeCenter og kan dermed være uafhængig af en dedikeret server.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |