recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - squeezebox duet med LAN og ikke trådløs
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketsqueezebox duet med LAN og ikke trådløs

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1686
Direkte link til dette indlæg Emne: squeezebox duet med LAN og ikke trådløs
    Sendt: 07-December-2008 kl. 14:01
Jeg har haft duet i et stykke tid, men den hopper af det trådløse net en gang i mellem hvilket er surt. Jeg kan se at squeezeboxen har et netstik og tænkte at jeg kunne køre den vej i gennem til min NAS i stedet for via trådløs. Er det ikke muligt?

Jeg har alligevel trukket et cat5e LAN kabel ind i stuen til min xbox1, og har koblet en gammel linksys router på som en switch så jeg kan splitte kablet op i to (en til xbob og en til squeezebox)

Problemet er at når man kører setup på remoten kan man ikke komme udenom at konfigurere det trådløse net. Betyder det at den SKAL bruge det trådløse? Og hvad er net-stikket så til? Eller er det fordi remoten bruger det trådløse mens receiveren kan streame musik via kabel? Men hvordan sikrer jeg mig at den bruger kablet og ikke det trådløse net, når den tvinger mig til at konfigurere det?

Håber I forstår mit spørgsmål/situation.

Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2008 kl. 15:38
Fandt selv ud af det
side 14 i manualen her:
http://www.slimdevices.com/documentation/WEB_Duet_User_Guide _EN.pdf

systemet kan køre rent trådløst, og en kombi hvor receiver kører LAN og controller kører trådløst, og endelig en ren LAN hvor der laves en ad hoc forbindelse mellem de to enheder. Denne anbefales dog kun hvis man slet ikke har trådløst net.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu