|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
henningdalgaard ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-September-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 1685 |
![]() Sendt: 18-Januar-2010 kl. 15:24 |
Hej allesammen
Har brug for noget hjælp her ![]() Jeg har squeezebox duet der kører via router og synology 207+ og har nu opgraderet routeren til en Dir-655 fra D-link. Jeg er ikke ferm til netværk, men fik det da til at virker med min gamle router. Jeg har hentet seneste 7.4.1 version til Nas'en. Jeg kan ikke få min controller til at finde afspilleren. Der er noget med at visse porte skal åbnes, men det kan jeg finde ud af på min nye router. Eller dvs når jeg prøver at åbne 9000/tcp - 3483/tcp - 3483/udp - så virker mit trådløse net ikke længere hvilket ikke giver mening - eller hvad? Og min controller kan stadig ikke finde min afspiller. Afspilleren får heller ikke det hvide lys i displayet, men går altid i blåt lys. Se billede her: http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Dlink/DIR-655/DIR-6554.jpg Hvordan ville I åbne de porte der? Går ud fra det stadig er de tre porte der skal åbnes - også med seneste firmware? Er der andet jeg kan have overset? |
|
![]() |
|
henningdalgaard ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-September-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 1685 |
![]() |
Er IP'en der skal indtastes IP på afspilleren eller er det ip'en på nas'en hvor squeezecenter kører?
|
|
![]() |
|
Nicoleif ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 987 |
![]() |
Der skal ikke åbnes porte i DIR-655 men Duet'en er meget følsom overfor hvor stabilt dit trådløse netværk er! Prøv med at sætte routeren til at reservere ip via mac adresserne (Statiske DHCP leasing)! Det har jeg gjort med min DIR-655 og min SB Controller kan sagtens finde afspilleren (en SB Classic)!
|
|
![]() |
|
![]() |
Min controller koblet til via ethernet, men ingen af delene virker.
Er du sikker på at der ikke skal åbnes porte? Der står i manualen at de porte skal åbnes. Jeg har allerede sat den til at reserverre ip til nas'en så kunne da godt prøve til controlleren også. Hvordan finder jeg mac adressen på controlleren? Skal man reservere ip til afspilleren også? Men det burde jo ikke være selve problemet? |
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Hvorfor skal der åbnes porte på routeren?
Alle porte er da åbne på indersiden.
Men måske er det på din win-PC der menes der skal åbnes noget i firewall'en.
|
|
![]() |
|
![]() |
hmm, kan da godt være du har ret. Kan bare huske jeg gjorde det på min gamle router.
Er det ikke for at min nas (hvor squeezecenter kører) kan kommunikere med controller/afspiller? |
|
![]() |
|
Nicoleif ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 987 |
![]() |
Jeg checker lige senere med jeg har reserveret ip'en for selve controlleren? Ip'en til min SB Classic er ihvertfald reserveret! MEN igen prøv dig frem. I webinterface'n for DIR-655 udfører du et survey/scan af clienter (ip) og her kan du jo finde frem til controllerens ip ved at slukke for den og scanne igen!
|
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Har kigget lidt i manualen, og det er firewallen på din pc der er tale om vedr. at åbne porte.
Husk lige at luk dem på routeren igen så der ikke kommer "gæster" med lidt gratis malware eller hvad de ny syntes du skal have i gratis præmie for at lade dørene stå åbne for dem. :) Redigeret af justrace - 18-Januar-2010 kl. 17:06 |
|
![]() |
|
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
Altså nu har jeg kun erfaring fra standard installation af SC på windows, men der mener jeg bestemt at installationsproceduren selv laver de "huller" i firewallen der er nødvendige.
Kender ikke til installationsproceduren på synology.
Tilgengæld får man typisk helt andre IP adresser når man skifter sin router, idet de forskellige routerleverandørere benytter forskellige default ip-ranges.
Jeg har skiftet router 2 gange, og det eneste jeg skulle gøre var at køre netværksopsætningen på de forskellige Squeezeboxe igennem, så de igen kunne finde SC.
På Duet var det nemmeste at slukke controller, holde + nede når man tænder igen. Når controller er konfigureret kommer turen til receiveren, hvor jeg holder knappen på fronten nede til den blinker rødt, derefter dukker den op på controlleren og konfigureres derfra.
På Boom holder man pil-til-venstre nede, for at initiere netværksopsætning.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |