|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
ajaj ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 442 |
![]() Sendt: 20-Marts-2008 kl. 18:39 |
Jeg har ikke kunne læse mig frem til følgende: Skal man virkelig, hvis man kører sin musik via en Nas, lave en rescan med Squeezecenter hver gang man lægger ny musik på sin NAS for at den optræder på remoten, eller kan man få det gjort automatisk ?? Jeg har lige lagt ny musik i min NAS, og den optæder først på remoten efter en rescan, det var ikke nok at tænde og slukke recieveren. Det virker lidt omstændigt og kan vel ikke være rigtigt. På min anden medieafspiller foregår det helt automatisk. |
|
![]() |
|
PSSO ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() |
jeps. det er også muligt at schedulere en daglig rescan. Til Linux (p.t.) findes der et plugin der gør det automatisk.
|
|
mvh PSSO
|
|
![]() |
|
ajaj ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 442 |
![]() |
Kræver det at clienten man installerer fra kører Linux eller kan man installere det fra en Vista-pc og ned på NAS'en |
|
![]() |
|
PSSO ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() |
Det var noget jeg læste på http://forums.slimdevices.com/ (det med Linux plugin) Redigeret af PSSO - 20-Marts-2008 kl. 20:01 |
|
mvh PSSO
|
|
![]() |
|
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
Det omtalte plugin findes her http://www.hickinbottom.com/autorescan og det skal installeres på din NAS.
|
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
![]() |
|
![]() |
Tak det vil jeg prøve, for det er da til at blive langhåret af at der ikke sker en automatisk scan hver gang man tænder sin squeezebox. Det burde da ikke tage så lang tid. Det tager ikke meget ekstratid for min anden medieafspiller måske 10-15 sekunder. Når jeg rescanner med squeezecenter tager det mange minutter |
|
![]() |
|
@lex ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 242 |
![]() |
Jeg mener nu, at funktionen ligger som standard i Squeezecenter 7.
|
|
![]() |
|
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
Nej. Det er kun den udgave der scanner automatisk 1 gang i døgnet. Denne her funktion gør det når der er ændret noget. Og dermed er det rippede tilgængeligt med samme (næsten ihvertfald).
Iøvrigt er den ikke nem at installere da den kræver opgradering af Perl runtime miljøet! |
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
![]() |
|
AlJones ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 122 |
![]() |
|
|
![]() |
|
AlJones ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 122 |
![]() |
Du kan ikke bruge søgefunktioner med ny musik før du har lavet en ny scanning.
Men du kan sagtens lytte til ny musik. Tryk Browse og vælg Music Folder. Herfra kan du afspille alle mapper og undermapper, uanset om de har været scannet eller ej. Al J. |
|
![]() |
|
NikolajC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2006 Status: Offline Point: 614 |
![]() |
Helt rigtigt - mener i øvrigt at musikken derefter vil være tilgængelig i databasen også (har dog ikke testet det). |
|
![]() |
|
knudsendk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 209 |
![]() |
Er der nogen der ved om squeezcenter 7 kan køre på en qnap ts-201? har hørt at softwaren kræver meget cpu kraft.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |