recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Squeezebox Duet og ZyXEL routere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSqueezebox Duet og ZyXEL routere

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
@lex Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 242
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 20:19

Hej dmispr

For et stykke tid siden havde jeg de samme problemer med min Cybercity forbindelse og Zyxel P-660HW-D1. Jeg forsøgte selv! at opdatere firmwaren på den (ja jeg har PW), men så gik routeren totalt i baglås, så CyberCity måtte udskifte den .

Jeg fik i stedet en Zyxel 2602HW-61C (ADSL, VOIP, WLAN, LAN), hvorefter Duet nu efter 7.2 og 7.3 Beta fungerer særdeles overbevisende.

Jeg tror Slimdevices har fået kraftigt forbedret netværksdelen på Controlleren fra 7.2 og frem samtidig med, at der sandsynligvis er noget med Cybercity Zyxel P-660HW-D1 firmwaren.

Så måske, tag en snak med CyberCity, de vil ofte hellere skifte routeren end miste kunden.

MVH @lex

Til top
Quest Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2006
Status: Offline
Point: 113
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 18:48

Vil stadig mene at det er CC's firmware som er buggy

Jeg mener fejlen kan lokaliseres til UPnP, den "taber" simpelthen klienten som kommunikerer her i gennem.

Nu kører jeg med en Netgear Router WGR614 og menytter således kun ZYXel modemet som ...modem.

LAN/WiFI UPnP mv. varetages således af Netgear, hvilket fungerer godt.

Dog skifter jeg nok mit abonnement til TDC ved årsskiftet, så må vi se om deres Internet/VOIP router fungerer bedre.

Btw. nogen der ved hvad TDC tilbyder deres bredbånd+telefoni kunder af udstyr?

 

Walk slowly; drink lots of water
Til top
dmispr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 12:51
Tak for det hurtige svar. Jeg kigger på det tråden og oversigten over routere.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 12:37
Du kan læse lidt her hvor de skrive lidt mht. prioriteringen. De vedligeholder også en wiki med routere her.
Til top
dmispr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Du kan slå "wireless power save" fra, så ser du ikke så mange problemer (ud over kort batteri tid). Jeg tror at det har høj prioritet hos dem.


Ok jeg prøver det her med wireless power save - har læst om det andre steder, men det virker som om der er blandede erfaringer med det.

Mht prioritet, så synes jeg ikke det ser ud til at have så pokkers høj prioritet. På bug'en står der både "Status: NEW" og ": --" på trods af at buggen blev åbnet 2008-02-14. Men det er måske bare mig der er ny ejer af en SB og derfor er utålmodig.


Derfor vil jeg spørge igen om der er nogen der har nogen anbefalinger til en alternativ wireless router til CC forbindelser, der fungerer med SB.


På forhånd tak.



Redigeret af dmispr - 01-Oktober-2008 kl. 12:19
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 11:22
Du kan slå "wireless power save" fra, så ser du ikke så mange problemer (ud over kort batteri tid). Jeg tror at det har høj prioritet hos dem.
Til top
dmispr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2008 kl. 10:00
Ny i forum, ny SqueezeBox Duet ejer. Har CyberCity og en Zyxel P-660HW-D1 router og jeg har ofte problemet med at controlleren får et blåt netværksikon.

Er der nogen der ved noget om der sker noget i sagen? Jeg kan se på bug-reporten at et (muligt?) fix er udsat til ver 7.3... Er der nogen der har nogen erfaringer hvor langt der er mellem releases?


Ps. kan nogen evt anbefale en alternativ router jeg kan købe til min CC forbindelse og få SB til at fungere?
Til top
Quest Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2006
Status: Offline
Point: 113
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2008 kl. 12:52

ZyXEL P-2602HW(L)-D1A fra Cybercity har en fejlbehæftet firmware, nu har jeg efterhånden tumlet med det modem i 6 mdr.

(Jeg benytter nyeste FW fra Cybercity 340AJQ3D0.bin)

Jeg har samme problem med en Philips SLA5520 streamer, som er tilsluttet ZyXEL routeren via WiFi, 802.11g

Første gang Philips-streameren tilsluttes, er den on-line i nogle minutter og kan ses af ZyXEL-routeren, men efterlades streameren uden aktivitet for en periode på nogle minutter, så mister den forbindelsen og kan kun tilsluttes igen ved at streameren re-konfigureres og re-bootes, således den på ny får en IP fra DHCP serveren.

LAN>WAN virker fint, dvs. den kan godt komme på internettet, men LAN>LAN, dvs. streaming fra anden LAN device virker ikke.

Samme problem kan jeg se at ejerne af Squeezebox duet har med ZyXEL 2602 routeren, hvor controlleren/remoten mister forbindelsen.

Det hjælper ikke at ændre kryptering til WEP, WPA etc. - det har ikke noget med det at gøre.
Jeg har også rodet rigtig meget med manuel forwarding af porte samt UpNP - der har heller ikke nogen effekt.

CC har disablet en del settings i fht. den originale firmware, så jeg tror fejlen skal søges via Telnet.
Desværre har de også spærret for nogle funktioner i Telnet, såsom FIREWALL-settings.

Nu vil jeg forsøge at flashe en original US firmware i routeren, men er usikker på om jeg kan få VOIP delen til at fungere efterfølgende. Jeg har hacket passwordet til SIP delen, så nu må vi se.

NB. Hvis jeg benytter min gamle D-Link Wifi router efter ZyXEL routeren (altså til LAN delen via wifi), så kører det upåklageligt.... weird.

Hører gerne om en jer andre finder en løsning eller et godt site der beskriver mere om problemstillingen

 DAMN ZyXEL CRAP

Walk slowly; drink lots of water
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Status: Offline
Point: 589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2008 kl. 07:42

en lille tilføjelse til ovenstående:

så lidt sporadiske signal kvalitets problemer på det trådløse signal fra min bærbare. Kørte networkstumbler og fandt ud af at jeg kørte channel 11 (default) lige som resten af nabolaget. Skiftede til channel 1 og det har kørt 100% siden.

Bemærk man skál helst bruge channel 1, 6, 11 for at undgå interferens.

Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Status: Offline
Point: 589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2008 kl. 01:01

Nåe fik langt om længe skiftet min gamle Zyxel Prestige 304 router ud med den Speedstream 5880 router som jeg modtog for 2 år siden... ja ja der er jo ingen grund til at smide elektronik ud som virker fint

Og fint virkede det indtil min Duet.... jeg havde især knas med controller..... og nu efter et par dage med måske 5 power off/on så har det endnu ikke fejlet

FYI er på 7.01

Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2008 kl. 19:05
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Som udgangspunkt synes jeg DHCP er en god ting idet det letter tilkoblingen af trådløse enheder gevaldigt.

Det synes jeg også
DHCP var bare en af fejlpunkterne, du havde konstateret, og det fik mig lidt i gang

I et almindeligt hjemmenetværk er DHCP nok lidt en slags luksus, som ikke koster noget i dagligdagen, men når problemerne opstår, så er der bare en nem løsning, hvilket jeg bare påpeger.

Eller også påpeger jeg, at man har fordel af at 'navngive' sine faste enheder, så de altid kan ses og dermed mappes af de andre - oftest DHCP-håndterede - enheder. Min NAS, min Noxon og min Kiss er således tildelt faste adresser, så alle enheder er sikre på, hvor de findes i verden.

Og så kommer der i hvert fald ingen DHCP-fejl

I øvrigt konstaterer jeg, at Zyxel ikke har routere, der er understøttet af dd-wrt, og det er vel egentligt lidt mærkeligt....
Edit: Men det er jo en helt anden snak
Venligst
Søren


Redigeret af Breddam - 14-Juni-2008 kl. 19:06
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2008 kl. 07:39
Som udgangspunkt synes jeg DHCP er en god ting idet det letter tilkoblingen af trådløse enheder gevaldigt. Jeg tror såmænd bare at mit problem skyldes den nye Vista Laptop som jeg bruger til Squeezecenter server.

Jeg kan læse mig til at Vista's DHCP-klient implementering ikke spiller ligegodt med alle routere, ligesom IPv6 der er aktiveret i Vista også kan skabe problemer.

Lige nu kører jeg kun med ægte statisk på denne maskine (inden for DHCP-serverens segment), resten af mine PC'ere og Squeezebox reciever og controller kører gennem DHCP uden problemer.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu