|
|
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | ||
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
|
Det lyder godt Kim Hvilke strømspareindstillinger kører du så med på kontrolleren nu? Sleep Timeout? Suspend TimeOut? Suspend Enabled? Suspend Wake? Strømsparefunktion til trådløst netværkskort ?
|
||
![]() |
||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
|
Sleep Timeout = 60 Suspend TimeOut = 3600 Suspend Enabled 'X' Suspend Wake ' ' Strømsparefunktions til Trådløst netværkskort = 'X' |
||
![]() |
||
![]() |
||
Mr. Duet ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
![]() |
|
Hej! Jeg har haft
en Zyxel 660HW-D1 router
fra Cybercity, hvor min Squeezebox duet controller tit tabte forbindelsen med
serveren både til SqueezeNetwork og SqueezeCenter samtidig var den langsom til
at hente informationer om musik/radio. Da jeg så
gerne ville skifte til IP-telefoni tænkte jeg at samtidig lige så godt kunne
skifte min router, da jeg kunne læse på nette at andre havde problemer med
denne kombination. Uheldigvis modtog jeg en ZyXel P-2602HW-D1A router fra
Cybercity som jeg kan læse der også er problemer med..... suk.... Jeg har dog endnu
mindre succes med P-2602HW-D1A. Jeg kan fint finde mit trådløse netværk med
controlleren (jeg har prøvet både med og uden kode) og jeg kan se receiveren
(både koblet med kabel eller trådløst), men jeg kan ikke få kontakt med hverken
SqueezeNetwork eller SqueezeCenter?? Jeg har prøvet at opsætte systemet i
"bridge" hvor controlleren snakker direkte med receiveren, her virker
det rigtig godt! Det er hurtigt at søge i musik og den taber ikke forbindelsen.
Problemet er
nu at jeg har 2 receivere og jeg ved ikke hvordan jeg kan styre musikken på dem
begge - eller om det overhovedet er muligt i "bridge"? Jeg kan læse
at andre har fået Squeezeboxen til at køre rimeligt sammen med P-2602HW-D1A,
har I gjort noget specielt?? Vil det være
muligt at tilslutte en ekstra trådløs router som jeg kan bruge til Squeezebox? Har
andre gjort dette? Har I nogen erfaringer med hvilke trådløse routere som kører
fint sammen med Squeezebox? Jeg har
fundet flere trådløse routere til 2-300kr, så det kunne være en billig løsning
for at få Squeezeboxen til at virke. Redigeret af Mr. Duet - 06-Januar-2009 kl. 17:20 |
||
![]() |
||
PSSO ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() |
|
en udskiftning kunne måske være en løsning - se http://www.ippt.dk/butik.php?productID=506
|
||
mvh PSSO
|
||
![]() |
||
Mr. Duet ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
![]() |
|
PSSO: Ja det kunne måske være en løsning... men dog en dyr løsning synes jeg, så jeg vil gerne prøve andre løsninger inden jeg køber sådan en router.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Er der slet ingen der har lyst til at dele deres erfaring med routere fra CyberCity??
|
||
![]() |
||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
|
Min 2602 router er præ-konfigureret og jeg har ikke PW. Så jeg går da ud fra at de ikke har pillet ved særlig mange parametre. Og det er som sagt på den jeg kunne se forbedringer ifm. opgraderingen til 7.3 Prøv evt. om du via din router kan give din controller/receiver fast IP. |
||
![]() |
||
![]() |
||
Nicoleif ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 987 |
![]() |
|
Jeg har en Zyxel Prestige 2602R-61 router (fungere som modem) samt Linksys WRT54GL trådløs router og det fungere fint, godt nok sammen med classic SB3 (så måske er en sammenligning irrelevant)!
|
||
![]() |
||
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
|
Råd angående alternative routere/access point er det nok bedst at finde på slimdevices forums, da dem der følger denne tråd formegentlig har ZyXEL routere selv.
Der er jo bugs registreret omkring duet og zyxel routere, de bliver godt nok hele tiden flytte til næste release, men har indtryk af at der er en vis fokus på connectivity. Hvis du ser på deres Duet forum er tråden om connectivity problemer lagt ind som sticky aller øverst. |
||
![]() |
||
Stay_Bamboocha ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 956 |
![]() |
|
jo da, der hvor min pisser mig af er når jeg har slukket det hele, NAS m. Squeezecenter 7.3 og squeezebox'en, og jeg så FØRST tænder min Squeezebox og DEREFTER min NAS, så kan jeg slet ikke få forbindelse med min Squeezecontroller til min NAS og min musiksamling. DET kan gøre mig så pisse irriterende og så skal jeg bøvle med at prøve at tænde den ene frem for den anden og frem & tilbage - det er SÅ ringe sat sammen og fatter ikke man kan lave sådan noget bæ...... |
||
![]() |
||
![]() |
|
Slukker squeezebox? kan du forklare nærmere hvad du mener med slukker, tager du strømmen? eller sætter du den i "standby" dvs. dioden lyser ikke men der er strøm på?. Og hvad gør du ved controlleren? Personligt slukker jeg aldrig for reciever eller controller (det skulle da lige være fordi batteriet løber tør), dvs, at de to enheder faktisk altid har fat i min router (ZyXEL HW660-D1). Om natten sætter jeg min XP Laptop med SC på hibernate (medfører blå diode/ikon). Om morgenen tænder jeg PC'en igen og inden for 10-20 sekunder er der hul igennem til musik - ingen problemer der. Der har tidligere været sådan at controllerens forbindelse drillede hvis man benyttede strømspare på wifi, eller suspend, så jeg har kørt uden i lang tid. Men det er faktsik begyndt at virke efter 7.3
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Tak for svarene!
Jeg vil prøve at låne en trådløs router som jeg kan sætte til mit Cybercity modem, så burde jeg kunne se 2 trådløse netværk. Så vil jeg bruge routeren der ikke er fra ZyXEL til Squeezebox. Jeg vil også prøve at give mine enheder fast IP. Stay_Bamboocha: Har du gjort noget for at få forbindelse til din NAS/Squeezecenter eller virkede det bare første gang? Da jeg prøvede at sætte systemet op fik jeg overhovedet ingen forbindelse med Squeezecenter eller SqueezeNetwork før jeg gik over til bridged mode. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |