recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Squeezebox Duet og ZyXEL routere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSqueezebox Duet og ZyXEL routere

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2008 kl. 16:53

Det lyder godt Kim

Hvilke strømspareindstillinger kører du så med på kontrolleren nu?

Sleep Timeout?

Suspend TimeOut?

Suspend Enabled?

Suspend Wake?

Strømsparefunktion til trådløst netværkskort ?

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2008 kl. 16:59

Sleep Timeout = 60

Suspend TimeOut = 3600

Suspend Enabled 'X'

Suspend Wake ' '

Strømsparefunktions til Trådløst netværkskort = 'X'

Til top
Mr. Duet Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Januar-2009
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2009 kl. 17:18

Hej!

Jeg har haft en Zyxel 660HW-D1 router fra Cybercity, hvor min Squeezebox duet controller tit tabte forbindelsen med serveren både til SqueezeNetwork og SqueezeCenter samtidig var den langsom til at hente informationer om musik/radio.

Da jeg så gerne ville skifte til IP-telefoni tænkte jeg at samtidig lige så godt kunne skifte min router, da jeg kunne læse på nette at andre havde problemer med denne kombination. Uheldigvis modtog jeg en ZyXel P-2602HW-D1A router fra Cybercity som jeg kan læse der også er problemer med..... suk....

Jeg har dog endnu mindre succes med P-2602HW-D1A. Jeg kan fint finde mit trådløse netværk med controlleren (jeg har prøvet både med og uden kode) og jeg kan se receiveren (både koblet med kabel eller trådløst), men jeg kan ikke få kontakt med hverken SqueezeNetwork eller SqueezeCenter?? Jeg har prøvet at opsætte systemet i "bridge" hvor controlleren snakker direkte med receiveren, her virker det rigtig godt! Det er hurtigt at søge i musik og den taber ikke forbindelsen.

Problemet er nu at jeg har 2 receivere og jeg ved ikke hvordan jeg kan styre musikken på dem begge - eller om det overhovedet er muligt i "bridge"?

Jeg kan læse at andre har fået Squeezeboxen til at køre rimeligt sammen med P-2602HW-D1A, har I gjort noget specielt??

Vil det være muligt at tilslutte en ekstra trådløs router som jeg kan bruge til Squeezebox? Har andre gjort dette? Har I nogen erfaringer med hvilke trådløse routere som kører fint sammen med Squeezebox?

Jeg har fundet flere trådløse routere til 2-300kr, så det kunne være en billig løsning for at få Squeezeboxen til at virke.

Mvh Mr. Duet

Redigeret af Mr. Duet - 06-Januar-2009 kl. 17:20
Til top
PSSO Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2006
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2009 kl. 18:35
en udskiftning kunne måske være en løsning - se http://www.ippt.dk/butik.php?productID=506
mvh PSSO
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2009 kl. 07:31
PSSO: Ja det kunne måske være en løsning... men dog en dyr løsning synes jeg, så jeg vil gerne prøve andre løsninger inden jeg køber sådan en router.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2009 kl. 11:42
Er der slet ingen der har lyst til at dele deres erfaring med routere fra CyberCity?? 
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2009 kl. 12:57

Min 2602 router er præ-konfigureret og jeg har ikke PW. Så jeg går da ud fra at de ikke har pillet ved særlig mange parametre. Og det er som sagt på den jeg kunne se forbedringer ifm. opgraderingen til 7.3

Prøv evt. om du via din router kan give din controller/receiver fast IP.

Til top
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2007
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2009 kl. 13:44

Oprindeligt skrevet af Mr. Duet Mr. Duet skrev:

Er der slet ingen der har lyst til at dele deres erfaring med routere fra CyberCity?? 

Jeg har en Zyxel Prestige 2602R-61 router (fungere som modem) samt Linksys WRT54GL trådløs router og det fungere fint, godt nok sammen med classic SB3 (så måske er en sammenligning irrelevant)!

Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2009 kl. 14:07
Råd angående alternative routere/access point er det nok bedst at finde på slimdevices forums, da dem der følger denne tråd formegentlig har ZyXEL routere selv.

Der er jo bugs registreret omkring duet og zyxel routere, de bliver godt nok hele tiden flytte til næste release, men har indtryk af at der er en vis fokus på connectivity. Hvis du ser på deres Duet forum er tråden om connectivity problemer lagt ind som sticky aller øverst.

Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Februar-2006
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2009 kl. 20:39

jo da, der hvor min pisser mig af er når jeg har slukket det hele, NAS m. Squeezecenter 7.3 og squeezebox'en, og jeg så FØRST tænder min Squeezebox og DEREFTER min NAS, så kan jeg slet ikke få forbindelse med min Squeezecontroller til min NAS og min musiksamling.  DET kan gøre mig så pisse irriterende og så skal jeg bøvle med at prøve at tænde den ene frem for den anden og frem & tilbage - det er SÅ ringe sat sammen og fatter ikke man kan lave sådan noget bæ......

Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2009 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

jo da, der hvor min pisser mig af er når jeg har slukket det hele, NAS m. Squeezecenter 7.3 og squeezebox'en, og jeg så FØRST tænder min Squeezebox og DEREFTER min NAS, så kan jeg slet ikke få forbindelse med min Squeezecontroller til min NAS og min musiksamling.  DET kan gøre mig så pisse irriterende og så skal jeg bøvle med at prøve at tænde den ene frem for den anden og frem & tilbage - det er SÅ ringe sat sammen og fatter ikke man kan lave sådan noget bæ......

Slukker squeezebox? kan du forklare nærmere hvad du mener med slukker, tager du strømmen? eller sætter du den i "standby" dvs. dioden lyser ikke men der er strøm på?. Og hvad gør du ved controlleren?

Personligt slukker jeg aldrig for reciever eller controller (det skulle da lige være fordi batteriet løber tør), dvs, at de to enheder faktisk altid har fat i min router (ZyXEL HW660-D1). Om natten sætter jeg min XP Laptop med SC på hibernate (medfører blå diode/ikon). Om morgenen tænder jeg PC'en igen og inden for 10-20 sekunder er der hul igennem til musik - ingen problemer der.

Der har tidligere været sådan at controllerens forbindelse drillede hvis man benyttede strømspare på wifi, eller suspend, så jeg har kørt uden i lang tid. Men det er faktsik begyndt at virke efter 7.3  også med min ZyXEL router.

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 07:29
Tak for svarene!

Jeg vil prøve at låne en trådløs router som jeg kan sætte til mit Cybercity modem, så burde jeg kunne se 2 trådløse netværk. Så vil jeg bruge routeren der ikke er fra ZyXEL til Squeezebox.
Jeg vil også prøve at give mine enheder fast IP.

Stay_Bamboocha:
Har du gjort noget for at få forbindelse til din NAS/Squeezecenter eller virkede det bare første gang? Da jeg prøvede at sætte systemet op fik jeg overhovedet ingen forbindelse med Squeezecenter eller SqueezeNetwork før jeg gik over til bridged mode.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu