Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Sulaco
Bruger
Oprettet: 17-Februar-2005
Sted: Espergærde
Status: Offline
Point: 67
|
Emne: Squeezebox Duet problem med trådløs Sendt: 13-Maj-2009 kl. 19:47 |
Hej,
Er igang med opsætning af SB duet, men det trådløse driller. Den skriver i controlleren at den er connected til mit trådløse, men receiveren lyser grønt ikke hvidt. Først med kabel kan jeg få den til at spille.
Jeg har givet controlleren en statisk adresse og oprettet det trådløse både automatisk og manuelt. Er sikker på jeg bruger den rigtige kode til netværket. Har også genstartet router m.m. Nogen gode ideer?
Hvordan giver man iøvrigt receiveren en fast ip?
|
Panasonic TX-65GZ960 Panasonic DP-UB820
OPPO BDP-103
Yamaha RX-V3800
|
 |
Kurt Poulsen
Guld medlem
Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 1505
|
Sendt: 13-Maj-2009 kl. 22:05 |
Den grønne lampe betyder at den ikke har fået en IP-adresse så den har ikke fat i dit trådløse netværk. Hvad mener du med at du har oprettet det trådløse manuelt?
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
 |
Sulaco
Bruger
|
Sendt: 14-Maj-2009 kl. 08:14 |
Jeg slukkede for DHCP i routeren således at jeg selv skulle taste ip-adresse sub-net gateway osv. Men det hjalp ikke.
Jeg synes bare det er mærkeligt at controlleren skriver at den er tilsluttet.
|
OPPO BDP-103
Yamaha RX-V3800
|
 |
Letten
Guld medlem
Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
|
Sendt: 14-Maj-2009 kl. 10:30 |
Medmindre du er velbevandret ud i netværks opsætning,
skal du ikke rode med statiske IP-adresser.
Hvis din controller er på nettet og har fat i SC, så
skal den også kunne fortælle recieveren hvordan den
kommer på. Kan du pinge din controller?
Jeg ville slå DHCP til igen, pille ethernetkablet ud af
recieveren og prøve at konfigurere den igen.
-tryk og hold på knappen/dioden indtil den blinker rødt
-hold øje med controlleren, der burde recieveren komme
til syne og kunne konfigureres.
|
 |
Kurt Poulsen
Guld medlem
|
Sendt: 14-Maj-2009 kl. 18:02 |
Helt enig med Letten. Den form for statiske ip-adresse er kun for de øvede. Og hvis du kan få det til at virke med DHCP så gør det. I langt de fleste tilfælde fungerer det fint. Især med den sidste version af SC og dens tilhørende firmware.
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
 |
Sulaco
Bruger
|
Sendt: 15-Maj-2009 kl. 08:21 |
Jeg fik den endelig til at virke. Men det krævede en fabriks reset af receiveren og derefter ny konfiguration af controlleren.
Og det var med DHCP istedet for statiske adresser.
Tak for jeres input.
|
OPPO BDP-103
Yamaha RX-V3800
|
 |
Kurt Poulsen
Guld medlem
|
Sendt: 15-Maj-2009 kl. 16:45 |
Det er egentlig lidt ærgeligt for Logitech, for der har været skrevet så meget om Duettens problemer med at blive sat op og hvor nødvendigt der er at give den faste ip-adresser at det slet ikke er gået op for folk at de faktisk er ved at have styr på de problemer og at de med de sidste par opgraderinger har fået fjernet de fleste af de problemer der har redet systemet som et mareridt siden SC 7.2.1.
Og det er synd for Duetten er et fantastisk stykke værktøj. Vi har aldrig lyttet til så meget musik siden vi fik den i huset.
|
Mvh Kurt
|
 |
Letten
Guld medlem
Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
|
Sendt: 15-Maj-2009 kl. 17:21 |
Kurt Poulsen skrev:
Det er egentlig lidt ærgeligt for Logitech, for der har været skrevet så meget om Duettens problemer med at blive sat op og hvor nødvendigt der er at give den faste ip-adresser at det slet ikke er gået op for folk at de faktisk er ved at have styr på de problemer og at de med de sidste par opgraderinger har fået fjernet de fleste af de problemer der har redet systemet som et mareridt siden SC 7.2.1.
Og det er synd for Duetten er et fantastisk stykke værktøj. Vi har aldrig lyttet til så meget musik siden vi fik den i huset.
|
 , helt enig. Der er for mange "outdatede" råd om statiske IP-adresser. Det er nu også pga. den megen dårlige omtale at jeg bruger tid på at hjælpe folk, for det er et fantastisk apperat. Ville dog ønske at folk gav sig tid til at læse vejledningen inden de kaster sig ud i opsætning (ikke specielt møntet på OP). Siden vi købte vores Duet sidste år, har den fået selskab af en Classic og 2 Boom's, så vi er meget tilfredse. Men det var frustrerende for 12 måneder siden, det medgiver jeg, men det var mest pga. en ny Vista PC (før sp1) og en gammel router og det havde jo intet med Squeezeboxen at gøre, men det var den det gik ud over når Vista'en med SC konstant røg af nettet.
|
 |
Kurt Poulsen
Guld medlem
|
Sendt: 15-Maj-2009 kl. 20:18 |
Ja der er desværre alt for mange tråde om problemet og alt for få om at det er løst.
Som du kan se af min signatur så har jeg 1 Duet, 1 reciever, 1 Classic og 1 nyindkøbt Boom. Så vi har musik i alle rum.
|
Mvh Kurt
|
 |