recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Squeezebox Duet problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSqueezebox Duet problemer

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Svelle Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Emne: Squeezebox Duet problemer
    Sendt: 11-November-2008 kl. 20:54
Hej alle med mulighed for at hjælpe.
Jeg har netop købt en SB Duet, men desværre volder den mig en hel del problemer. Jeg vil forsøge at beskrive mine problemer så godt som jeg kan. Jeg må erkende at jeg ikke er en haj hvad angår netværk, men kan dog formentlig finde eventuelle vigtige oplysninger i min routers menu.
Min router er en Levelone 3406tx med den nyeste firmware.
Installationen forløb efter planen, den fandt mit trådløse netværk, jeg tastede min 64kb wep kryptering, og den loggede på. Min musikkilde er min bærbare pc, og den kunne den også etablere forbindelse til. Jeg havde til at starte med kun downloadet og installeret SQC (Squeezecenter) men endnu ikke oprettet en konto på Sqn (Squeezenetwork)
Det gav mig (naturligvis) det problem, at jeg ikke kunne høre internetradio uden at min bærbare skulle stå tændt. Jeg opdagede dog at jeg skulle vælge sqn som musikkilde, og naturligvis oprette en konto dertil. Det gjorde jeg, og efter lidt bøvl med at finde min recievers pinkode lykkedes det at få hul igennem uden at have min pc med sqc tændt, og min reciever og controller er registrerede med både macadr. og ipadresse.
Men, men, men. Jeg oplever konstant at recieveren skifter mellem lys hvid , kraftig hvid, og blå. Samtidig slukker den ind i mellem af sig selv, og kan derefter være utrolig svær at få kontakt med igen, både gennem remoten og sqc. Jeg har gennemsøgt alt jeg kan i håb om en forklaring, dog uden held. Det nærmeste jeg kommer er at folk med en Zyxel router har problemer der minder om mine. Jeg tror desværre ikke der er mange der har en router som min, som samtidig ejer en SBD :-(...Sikkert derfor jeg ikke finder nogen løsningsforslag. Hvis der er oplysninger jeg ikke har angivet, så spørg løs. Jeg synes det er en fantastisk afspiller når den virker, desværre er det for mig lige p.t. mest virker....virker ikke....virker...
Håber virkelig på at nogen derude ligger inde med løsningen...


Redigeret af Svelle - 11-November-2008 kl. 20:56
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1495
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2008 kl. 22:07
Har du mulighed for at slå kryptering fra og se om det gør en forskel? Hvis du har en ekstra pc så prøv at installere softsqueeze på den og se om den virker.
Eller reset SBR med et netkabel i så den ikke bruger det trådløse netværk og se om det gør en forskel.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
Svelle Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2008 kl. 22:40
Har ikke prøvet at slå kryptering fra, da den kom og bad om koden og accepterede den. Og igen, når den lyser blå (og det er når den lyser blå den ikke virker) skulle det indikere at den er forbundet til mit trådløse netværk, men ikke "ud af huset". Så den må jo fint acceptere min kryptering. Jeg kan desværre ikke teste den med en kablet forbindelse, da den er forbundet til et sæt aktive højttalere i mit køkken/alrum hvor kablerne ikke lige er til at flytte med :-(
Jeg hælder selv mest til at det er noget med min router....men tak for dit hurtige svar..
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 12:51
Jeg ville også prøve en kablet forbindelse for at se om der er forskel - det må være muligt at flytte én af boksene midlertidigt for at teste!
Dernæst ville jeg se om jeg kunne låne en anden router et sted og så se om dét gjorde en forskel!
Har du givet SB'en et fast IP# fra routeren og hvad den bærbare har den også et fast IP#?
/tipsen
Til top
Brivani Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 16:09

Jeg havde også store problemer med at få det til at virke, købte en D-link 855 router, og kablet SB til routeren, og etableret forbindelsen via ethern net.
Og jeg køre med WEB64 kryb. og den køre som DCHP, med reserveret IP adresser.

Men faktisk har jeg ikke haft problemer siden.

Brian Nielsen

Panasonic TH-42PZ85E / Panasonic SA-XR59 / Zaptor Motorola
Til top
Svelle Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 16:22
Hvilke type problemer oplevede du med den? Og hvilken router kørte du da med? Og var det trådløst?
Mit SKAL køre trådløst, det er det nødt til, da det virker som "Stereoanlæg" i mit køkken/alrum med aktive højttalere sat til. Derfor er det ikke en mulighed at rykke den ind i et rum hvor jeg kan kable den. Og igen: Det er vel meningen den skal virke med en trådløs forbindelse..
Til top
Svelle Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 19:43
Jeg ved ikke om jeg skal være glad eller ej......De sidste ca 3 timer har jeg kørt med en kablet forbindelse til min router, og alt har kørt perfekt....Hvad gør jeg nu for at få det til at køre ligeså godt trådløst? Udelukker dette at det er routeren der er problemet? Jeg har et D-Link access point liggende, dwl 900 ap+. Kan det evt. sættes efter min trådløse levelone router? Og hvis det kan, hvordan finder SBen så ud af at køre igennem den i stedet for routeren? Er der andre løsningsforslag? Jeg SKAL simpelthen have det til at virke uden der skal sidde kabel i.
Foreløbig tak til de som allerede har forsøgt at bidrage med en løsning.

/ Torsten


Redigeret af Svelle - 12-November-2008 kl. 19:45
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 19:50
Så er dit trådløse signal jo bare for dårligt. Enten er der for stor afstand, eller også skal du skifte kanal.
(Eller også skal du have en router, der kan køre dd-wrt, så du kan skrue op for sendestyrken)

Venligst
Søren
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1495
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 19:59
Når du lader din SB gøre via det trådløse får den så en ip-adresse? Du kan se dette ved at du på SBC vælger indstillinger->avanceret->Oplysninger om XXXX.

Den må ikke hedder noget der begynder med 169.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
Svelle Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Så er dit trådløse signal jo bare for dårligt. Enten er der for stor afstand, eller også skal du skifte kanal.
(Eller også skal du have en router, der kan køre dd-wrt, så du kan skrue op for sendestyrken)

Venligst
Søren


Hvis jeg skifter kanal i min routers menu (kører p.t. på kanal 11 ved jeg) - skal jeg så foretage mig noget på de bærbare der er tilsluttet netværket? Skal jeg også der ændre noget kanal-værk?

Att. Kurt: Ja, den får en ip adresse, og det gør min controller også. Og den hedder det samme som de øvrige trådløse enheder der er tilsluttet mit netværk, med undtagelse af de sidste 3 cifre.
IP adresserne ændrer sig aldrig på min bærbare, min pda o.s.v.

Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1495
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 20:34
Ok. Så har den fat i netværket på den rigtige måde. Jeg er ked af at sige det men det tyder altså på at din router ikke kan bruges sammen med din Duet. Der er noget med at SC inderholder et testværktøj til netværket. Jeg har aldrig selv brugt det men måske skulle du prøve det. Det kan jo være noget så simpelt som at signalet ikke er kraftigt nok.

Du kunne også prøve følgende:

Installerer softsqueeze på din bærbare og tag den med ud i køkkenet og se om den kan spille derude.

EDIT: Blå betyder at den ikke finder din server. Er der noget firewall der er slået til på din NAS der ødelægger det. Eller har du en twonky server kørende på den også?


Redigeret af Kurt Poulsen - 12-November-2008 kl. 20:38
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
Svelle Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 21:00
Hej igen...Jeg bruger ikke NAS, (er det ikke en ext. harddisk med noget server noget?) eller gør jeg??? Jeg har min alm.bærbare som musikkilde, og naturligvis sqn.
Når du skriver du du tror det er min router der ikke duer sammen med en SBD, kan det så godt være rigtigt når den virker sammen med routeren når den er kablet? Eller ville den så aldrig virke ordentligt med routeren?
På en måde håber jeg da du har ret, får så må jeg jo bare få en ny trådløs router. Har bl.a. læst at D-link ikke volder problemer. Kan du svare på det andet såørgsmål jeg havde, ang. det AP jeg har liggende?

(Har prøvet at skifte kanal i min router for at se om det hjælper, og prøver snart at sætte den tilbage til at køre trådløst)

/ Torsten
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu