|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Dine enheder skal køre på samme kanal. Kig på det link, som jeg skrev ovenfor. Der kan du lære noget om kanaler og deres betydning for din signalkvalitet. Det som Kurt spørger til, er mere i retning af, hvor meget din router skal bestille. Det er vigtigt, at den ikke skal tænke for meget, og samtidig vil jeg derfor sige, at du med fordel kan give alle dine faste enheder i hjemmet en fast IP-adresse. Du kan stadig køre DHCP for alle nye klienter (gæster i hjemmet osv), men dine faste klienter kan du så give en adresse - helst udenfor den serie, som kører DHCP. Du kunne lade din router styre 192.168.1.1 - 192.168.1.100 og give dine enheder adresser over 100. Det er nok ikke noget, som ændrer så meget, men det er værd at prøve. Ellers kan du sætte en wireless bridge op, men det er nemmest at kigge mere på dd-wrt for at kunne dette. dd-wrt er en firmware til flere forskellige routere, som kan få udvidet funktionaliteten med en uhyggelig bunke funktioner; bl.a. forøgelse af sendestyrken og QoS (Quality of Service), UPnP og utroligt meget andet. Jeg har selv en oldgammel WRT54G fra Linksys, som har fået nyt liv. Den koster ikke mange basseøre, så hvis du ikke kan få tingene til at virke, kan du kigge dén vej ![]() Venligst Søren |
|
![]() |
|
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
Undskyld. Jeg så ikke lige det var en bærbar du brugte
![]() Men betyder det at din bærbare med SC på er forbundet til din router via det trådløse og det er din SBD også? For så er det ikke så sært at det ikke virker. Din bærbare skal være forbundet med et netkabel for at det virker. Hvis din trådløse router skal servicere begge dele via det trådløse netværk så kan den ikke følge med. Jeg har en Dlink DWL 3200 og den kan heller ikke håndtere at serveren kører via det trådløse netværk. EDIT: Har du prøvet at stoppe firewallen på din bærbare? Redigeret af Kurt Poulsen - 12-November-2008 kl. 21:58 |
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
![]() |
|
Svelle ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 140 |
![]() |
ATT. : Kurt Poulsen:Ja, begge dele er forbundet via det trådløse netværk. Burde det ikke virke?
Att.: Breddam: Burde jeg så ikke kunne anvende mit føromtalte D-Link AP som wireless bridge? Jeg kan huske den kunne noget med bridge mode... M.h.t. ip-adresser har jeg ingen viden. Dog kan jeg se at dhcp i min router er enabled, og at alle mine trådløse enheder har adresser mellem 192.168.123. 100 og op til 192.168.123.199 Og de har ikke ændret sig de seneste par år. Kunne min SBD evt være kablet forbundet til mit D-Link AP som igen er tårløst forbundet til min router, eller giver det ingen mening overhovedet? Og hvis det gør ;-) Hvordan gør jeg så det? |
|
![]() |
|
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
Prøv at kable din bærbare og se om det løser dit problem.
|
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
![]() |
|
Svelle ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 140 |
![]() |
Att.: Breddam: du skriver mine enheder skal køre på samme kanal. Skal jeg skifte det manuelt? Indtil videre ser det ud til at datterens bærbare køre videre uden problemer efter jeg har skiftet kanal i routeren wireless menu???
Kan det hænde den retter ind automatisk? Noget tyder på at min mobil med wifi selv retter kanalvalget til når jeg tester signalstyrken.... |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for forslaget, men det er ikke en løsning at kable den bærbare. Så er den jo ikke længere bærbar ;-) Det kan ikke passe man ikke kan streame fra én trådløs enhed til en anden. Selv min ældgamle pda Ipaq 2210 kan streame mp3 filer fra min trådløse bærbare uden problemer... |
|
![]() |
|
![]() |
Det er muligt at det ikke er en løsning, men hjælper det?
Vi er nødt til at udelukke nogle af dine potentielle problemer for at kunne hjælpe dig. |
|
Mvh Kurt
|
![]() |
|
![]() |
Fik du løst dit problem?
|
|
Mvh Kurt
|
![]() |
|
![]() |
Nej, desværre ikke endnu. Efter jeg havde skiftet kanal på min wifi-forbindelse fra kanal 11 til kanal 6, kørte det ellers stabilt i mere end 3 timer, men her et par dage efter er det det samme igen.
Jeg oplever desuden at recieveren tænder af sig selv. Hvis jeg f.eks. har slukket den via remoten med "sluk squeezebox", og det det hvide lys går ud, kan den stå og lyse blå igen et par timer senere. Jeg har studeret loggen i min router men der er ikke noget i den der giver mig et hint om hvad der sker. Ind i mellem står der "DOD is disabled". Er der nogen der ved hvad det betyder? Det det du skrev med at forsøge at kable min bærbare burde vel kun kunne give en forskel når den er sat til musikkilde, ikke? Og jeg har jo de samme problemer når jeg har sat den til squeezenetwork. Der kører den vel udelukkende gennem min router? |
|
![]() |
|
![]() |
Hvis du har de samme problemer med SN så er det helt sikkert den trådløse del af din router der har et sammenspils problemmed Duetten.
Hvilke versioner af SC og firmware til SBC og SBR kører du med? Det lyder nemlig som nogle problemer som jeg har læst at Duetten havde på et tidspunkt, men som skulle være løst på nuværende tidspunkt. |
|
Mvh Kurt
|
![]() |
|
![]() |
Det er også min egen teori at det er routeren...
Min SW på remoten er 7.2 r3191 Hvordan finder jeg den på recieveren? Jeg har fundet ud af at det problem med at den tænder af sig selv er et kendt problem, og er oprettet som en bug derinde på slimdevices forum, så den står jeg i hvert fald ikke alene med ;-) |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
NetStumbler - program til at lure trådløse enheder - prøv det med din bærbare for at få en idé om trådløse enheder, kanaler, signalstyrker osv
Redigeret af tipsen - 16-November-2008 kl. 13:49 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |