recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Squeezebox Duet problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSqueezebox Duet problemer

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2008 kl. 14:27
Du kan finde firmware versionen under SC->indstillinger->status Her står der firmwaren på SBR og den skulle gerne være 48.

Det er rigtigt at det er et kendt problem det med den tænder selv. Jeg har dog aldrig oplevet det siden version 7.0 blev afløst af 7.1 af SC.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
extreme12 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Februar-2006
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2008 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af Kurt Poulsen Kurt Poulsen skrev:

Du kan finde firmware versionen under SC->indstillinger->status Her står der firmwaren på SBR og den skulle gerne være 48.

Det er rigtigt at det er et kendt problem det med den tænder selv. Jeg har dog aldrig oplevet det siden version 7.0 blev afløst af 7.1 af SC.

Hvad gør man hvis firmware "kun" står til værende 47? Som jeg kan læse mig frem til, så man man ikke opdatere firmwaren på afspilleren manuelt.

Jeg køre med følgende version af SqueezeCenter version: 7.2 - 22900.
Panasonic TH-42PZ85E
Samsung H3126
Popcorn Hour A-100
JVC RX-D701
PS3
Til top
Svelle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-November-2008
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2008 kl. 17:26
Det er v. 48 :-(
Så heller ikke der var der noget at hente.....det med at det måske er min router der ikke vil arbejde ordentligt sammen med min SBD er jeg også begyndt at tvivle på, da den jo godt vil når den er kablet? Men det kan selvfølgelig være noget i den trådløse del af min router......Hmmm
For øvrigt stod der lige under versionsnummeret 48, at signalstyrken af mit tådløse signal er 75%. Det burde da være rigeligt, ikke?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2008 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af extreme12 extreme12 skrev:

Oprindeligt skrevet af Kurt Poulsen Kurt Poulsen skrev:

Hvad gør man hvis firmware "kun" står til værende 47? Som jeg kan læse mig frem til, så man man ikke opdatere firmwaren på afspilleren manuelt.

Jeg køre med følgende version af SqueezeCenter version: 7.2 - 22900.

Opgradere til version 7.2.1 af SC. Så skifter den til vers 48
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2008 kl. 17:56
Oprindeligt skrevet af Svelle Svelle skrev:

Det er v. 48 :-(
Så heller ikke der var der noget at hente.....det med at det måske er min router der ikke vil arbejde ordentligt sammen med min SBD er jeg også begyndt at tvivle på, da den jo godt vil når den er kablet? Men det kan selvfølgelig være noget i den trådløse del af min router......Hmmm
For øvrigt stod der lige under versionsnummeret 48, at signalstyrken af mit tådløse signal er 75%. Det burde da være rigeligt, ikke?

Jo 75% er mere end rigeligt. Men jeg tror heller ikke det er signalstyrken der er problemet. Jeg må indrømme jeg er ved at løbe tør for ideer. Måske skulle du prøve det ekstra AP du havde liggende og se om det gør en forskel.
Jeg fra slimdevices forum at der har været problemer med flere trådløse routere hvor det har opført sig på samme måde som din. Så der er altså nogle trådløse routere/AP der er inkompatible med Duetten.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Til top
Svelle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2008 kl. 20:38
Men kan det gen være dårligt kørende med duetten trådløst men virke fint kablet? For det er jo det det tyder på. Er der nogen minimumskrav for internet hastighed, både up- og download for at den kører perfekt?
Min bærbare er af ældre model, og har derfor kun 802.11b netkort i. Men det ændrer vel ikke noget når jeg har de samme problemer når den er slukket, og kører igennem SQN? Så kører den vel 802.11g når routeren er en sådan, ikke?
Til top
bhaagensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Maj-2008
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2008 kl. 20:58
Lidt et long shot, men nu så jeg at den står i dit køkken. Kunne det være at udfaldende falder sammen med brug af andet elektrisk køkkengrej? Måske specielt mikro som nogle gange kan udstøde meget emi. Min kæreste har fx en hårtørrer som smider min mobil af wlan.

Måske kan teorien afprøves ved at (midlertidigt) flytte din receiver.

Er det kun receiver som taber forbindelse og ikke controlleren?

Til top
Svelle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2008 kl. 21:13
Nej, det er ikke brug af elektrisk grej, stensikkert. Det er bare ustabilt og decideret ubrugeligt hele tiden :-(
Det er både controlleren og recieveren der taber forbindelsen. Det tror jeg i hvert fald. De taber i hvert fald forbindelsen med hinanden temmelig ofte.
Nogen gange kan det køre en times tid, men ofte forsvinder musikken allerede efter 10 minutter. Så kigger man lege på recieveren....og ja....den lyser blåt...
Er ved at være klar til prøve en anden router, men det er sgu også træls at bruge penge på en hvis det ikke er det der er løsningen. Kender desværre ingen der har en ekstra liggende, har spurgt.
Og lige et tillægsspørgsmål: Jeg har i desperation overvejet at resette min router til "default factory settings".
Hvis jeg gør det - er det så helt tilbage til da jeg købte den, eller er det tilbage til den firmware der var senest, dog uden personlige indstillinger? Jeg har nemlig opdateret firmwaren på den en enkelt gang.

Redigeret af Svelle - 16-November-2008 kl. 21:18
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2008 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af Svelle Svelle skrev:

Men kan det gen være dårligt kørende med duetten trådløst men virke fint kablet? For det er jo det det tyder på. Er der nogen minimumskrav for internet hastighed, både up- og download for at den kører perfekt?
Min bærbare er af ældre model, og har derfor kun 802.11b netkort i. Men det ændrer vel ikke noget når jeg har de samme problemer når den er slukket, og kører igennem SQN? Så kører den vel 802.11g når routeren er en sådan, ikke?

Måske. Med mindre den ikke kan finde ud af at forhøje hastigheden igen. Prøv at slukke din bærbare og routeren. Tænd routeren med lad være med at tænde den bærbare. Nu skulle du helt klart køre 54 Mbit. Og se så om det gør en forskel.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Til top
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Februar-2006
Point: 240
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2008 kl. 21:41

Da jeg købte min Squeezebox havde jeg også store problemer med, at forbindelsen hele tiden blev brudt.

Jeg fik løst problemet ved at ændre routerens IP adresse. Den havde som standard 192.168.1.1. Det ændrede jeg til 192.168.1.99, hvorefter Squeezebox'en virkede uden problemer. Til gengæld forsvandt min internetforbindelse, hvorfor jeg ændrede IP adressen tilbage til standarden, hvorefter alt virkede. Spørg mig ikke hvorfor.

/BE

Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Point: 1184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2008 kl. 22:07

stjæler lige tråden her sorry

Har nu fået ny kraftig d- link router DIR 635 og nu kører squeezebox super uden at falde ud

- men nu kan jeg ikke få forbindelse til squeezenetwork hvad kan være galt? 

Philips 42 PF9731d/Humax XRHD Pana BDT 310 WD tv
Marantz SR6004,5.0 setup DLS M66, M60, R50
Marantz CD5001 - Panasonic MR-EH65 - Projekt debut III
Squeezebox duet/Radio og IPAD
NAS Synology 211
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2008 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af tyros1 tyros1 skrev:

stjæler lige tråden her sorry

Har nu fået ny kraftig d- link router DIR 635 og nu kører squeezebox super uden at falde ud

- men nu kan jeg ikke få forbindelse til squeezenetwork hvad kan være galt? 

Det er nok fordi din router skal tilmeldes hos din net-udbyder.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu