recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Squeezebox Duet problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSqueezebox Duet problemer

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2008 kl. 23:11
Oprindeligt skrevet af Kurt Poulsen Kurt Poulsen skrev:

Oprindeligt skrevet af tyros1 tyros1 skrev:

stjæler lige tråden her sorry

Har nu fået ny kraftig d- link router DIR 635 og nu kører squeezebox super uden at falde ud

 - men nu kan jeg ikke få forbindelse til squeezenetwork hvad kan være galt? 


Det er nok fordi din router skal tilmeldes hos din net-udbyder.

hvordan gør jeg det/ er ik prof i teknikken så sorry hvis spørgsmålet er lidt 

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2008 kl. 14:01
Alle netkort, routere, access points osv er udstyret med en MAC-adresse - en unik identifikation af den specifikke enhed. Hos din internet-udbyder har man sandsynligvis registreret MAC-adresse på din gamle router og på din forbindelse vil det kun være trafik der går via denne router som tillades.
Udbyderne har forskellige tilgange til, hvordan de tillader nyt udstyr / nye MAC-adresser - nogle vil bl.a. registrere det nye udstyr automatisk efter et tidsrum mens andre kræver en henvendelse fra brugeren med oplysninger om den nye MAC-adresse - evt. via en hjemmeside, hvor brugeren selv kan ændre denne information og dermed få registreret den nye router / det nye udstyr.
Håber denne forklaring satte tingene lidt på plads - du bør forøvrigt kunne se i din routers webinterface om den har fået tildelt en ip-adresse fra din udbyder.
Mvh Tommy
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1495
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2008 kl. 20:54
Hej Svelle,

Fandt du en løsning?

Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
Svelle Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2008 kl. 22:35
Hej igen...Grunden til at jeg ikke har kommenteret i et par dage er, at jeg befinder mig i "testfasen".
Jeg er netop overgået til ip-telefoni, og har i den forbindelse skiftet min router til en "3-i-én" løsning fra Linksys. (Modem, router og ip-adapter)
Foreløbig ser det ud til at køre okay, men har været væk det meste af weekenden, og har derfor endnu det helt store overblik...Men jeg tror faktisk det kører, men tøver med at melde endeligt ud, da jeg før er blevet skuffet ;-) Men tak for interessen...
Til top
Svelle Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 19:10
Efter at have kørt med min nye Linksys router en uges tid, ser det ud til at problemerne med at den mister forbindelsen er løst.
Det eneste der ind i mellem kan drille er, at SQC ikke altid kan finde min afspiller, "din afspiller ikke fundet".
Jeg har en teori om at det måske kan være noget med at man sidst har haft betjent den via controlleren, og at den derfor ikke er blevet "sluppet fri" igen, men ved det ikke. Jeg kan dog som regel løse det ved at genstarte recieveren. Skulle der være en med et bud på en løsning hører jeg naturligvis gerne.
Jeg har netop givet begge enheder faste ip-adresser, men om det kan hjælpe ved jeg ikke.
 Tilsyneladende er det ikke kun Zyxel routere der ikke er gode venner med Squeezebox Duet, men også LevelOne routere.
Det kunne det tyde på i hvert fald.
Tak til jer der har bidraget med løsninger, dejligt med et forum hvor der er hjælp at hente :-)


Redigeret af Svelle - 02-December-2008 kl. 19:11
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1495
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2008 kl. 22:04
Det lyder godt at det har hjulpet at skifte router.

Når du siger at SQC ikke kan finde din afspiller, hvilken farve har knappen på fronten på din reciever?

At SBC har haft fat i den betyder ikke at andre ikke kan styre din SBR. I virkeligheden kunne du have to SBC som styrede den samme SBR på samme tid.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 10:18

Oprindeligt skrevet af Svelle Svelle skrev:

Efter at have kørt med min nye Linksys router en uges tid, ser det ud til at problemerne med at den mister forbindelsen er løst.
Det eneste der ind i mellem kan drille er, at SQC ikke altid kan finde min afspiller, "din afspiller ikke fundet".
Jeg har en teori om at det måske kan være noget med at man sidst har haft betjent den via controlleren, og at den derfor ikke er blevet "sluppet fri" igen, men ved det ikke. Jeg kan dog som regel løse det ved at genstarte recieveren. Skulle der være en med et bud på en løsning hører jeg naturligvis gerne.
Jeg har netop givet begge enheder faste ip-adresser, men om det kan hjælpe ved jeg ikke.
 Tilsyneladende er det ikke kun Zyxel routere der ikke er gode venner med Squeezebox Duet, men også LevelOne routere.
Det kunne det tyde på i hvert fald.
Tak til jer der har bidraget med løsninger, dejligt med et forum hvor der er hjælp at hente :-)

Jeg har præcis samme problem!!

Det hele "spiller" lige indtil at min NAS bliver slukket (det gør den om natten da jeg ikke bruger den på den tid af døgnet! Når vi så tænder den om morgen jeg jeg som ikke finde nogen musikkilde eller også er det det afspilleren. Den eneste løsning er, og det virker for det meste, at min reciver SKAL være slukket INDEN jeg tænder for vores musikkilde (NAS).

HAr sgu godt nok aldrig bøvlet SÅ meget med noget elektronik som vores Duet - synes det ødelægger rigtig meget at man aldrig ved om det nu spiller eller ej. Og konen ved slet ingen ting om hvem hvad & hvor man skal trykke henne og fair nok - det skal da fandme bare spille lige meget hvordan og hvornår man tænder tingene.

Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1495
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2008 kl. 20:16
Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

Jeg har præcis samme problem!!

Det hele "spiller" lige indtil at min NAS bliver slukket (det gør den om natten da jeg ikke bruger den på den tid af døgnet! Når vi så tænder den om morgen jeg jeg som ikke finde nogen musikkilde eller også er det det afspilleren. Den eneste løsning er, og det virker for det meste, at min reciver SKAL være slukket INDEN jeg tænder for vores musikkilde (NAS).

HAr sgu godt nok aldrig bøvlet SÅ meget med noget elektronik som vores Duet - synes det ødelægger rigtig meget at man aldrig ved om det nu spiller eller ej. Og konen ved slet ingen ting om hvem hvad & hvor man skal trykke henne og fair nok - det skal da fandme bare spille lige meget hvordan og hvornår man tænder tingene.



Jamen hvis din NAS er slukket så kan SBC jo ikke finde din SBR! De to er jo ikke koblet sammen. SBC kommunikerer med SBR via SC og altså ikke direkte med hinanden. Så når du har startet din NAS og SC er blevet startet op (kan godt tage et stykke tid hvis din NAS ikke er en kraftkarl) så vil SBC og SBR finde SC hvorefter det hele begynder at hænge sammen.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
Tanaburs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 445
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2009 kl. 16:05

Min squeezebox opfører sig også ret ustabilt, har prøvet ca. alt, den sikreste løsning jeg kender når den ikke kan finde ud af noget som helst er at pille batteriet ud af controlleren og sætte det i igen

Det kan du nok heller ikke bruge til så meget

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu