recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Squeezebox Duet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSqueezebox Duet

Besvar Besvar Side  <1 11121314>
Forfatter
Besked
Gsxr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 88
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2008 kl. 18:47

Jeg går lige som mikkel og tænker på det samme men med en

Synology Disk Station DS-207+

i stedet for men er også lidt bange for at det er forsvært og sætte op eller at nas ikke vil køre med sq 7.  Så jeg holder lidt igen indtil at jeg er helt sikker på at det vil virke ellers er det for mange penge.

Til top
KissmeTiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Marts-2007
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2008 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af mikkel71 mikkel71 skrev:

Hej Alle

Jeg er helt grøn på det her område, men har fulgt lidt med i jeres indlæg. 

Jeg går og pønser på at anskaffe mig et setup bestående af squeezebox duet og qnap ts-201.

Selvom det kribler MAX i fingrene, er jeg stadig lidt tilbageholdende. Det skyldes en række forskellige faktorer, hvilket afleder følgende spørgsmål:

1. Jeg har aldrig rodet med sådan teknologi før - ej prøvet at sætte servere op m.m.. Er det til at finde ud af eller kræver det stor teknisk indsigt?

2. Er der andre, der kan bekræfte, at TS-201 er potent nok til at køre Squeezecenter 7.0 med Squeezebox Duet?

3. Bør jeg vente med at anskaffe mig udstyret indtil de opdaterede firmware er frigivet og folk har gjort deres erfaringer?

På forhånd tak!

Vil det sige at du ikke har Qnap'en endnu ? Hvis ikke vil jeg anbefale dig at finde en NAS med en større cpu ( 500 mHz eller mere - som eksempelvis Qnap 209 pro eller bedre efter min mening synology 207+)

Når det er sagt så tror jeg det kan spille på en TS 201. Men det er nok lidt langsomt. Nogle kan leve med det, andre kan ikke.

tjek disse links : http://forum.qnap.com/viewtopic.php?f=24&t=1197&st=0 &sk=t&sd=a&sid=bf10b929ba49ce288f6a4a4d57de267c& amp; amp; amp;start=105

http://oinkzwurgl.org/ssods3_ts

og det skader heller ikke at holde sig orienteret her : http://forums.slimdevices.com/forumdisplay.php?f=18

Men hvis du allerede har Qnap ts201, så klap lige hesten og se sc7 testet et af de ovenstående steder. Hold øje med flipflip og hans projekt(ssods).

Men når du nu har kunnet finde herind, så kan du sikkert også finde ud af at sætte det op Ingen tvivl om at der er mange her der vil være behjælpelige hvis du ikke lige kan .. Og måske har du en fætter der er nørd ? Jeg er personligt kun semi nørd og synes ikke det er svært. Med lidt tålmod når man langt hvis tingene ikke lige spiller pronto.

Redigeret af KissmeTiger - 25-Marts-2008 kl. 12:14
Panta rei
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2008 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af Gsxr Gsxr skrev:

Jeg går lige som mikkel og tænker på det samme men med en

Synology Disk Station DS-207+

i stedet for men er også lidt bange for at det er forsvært og sætte op eller at nas ikke vil køre med sq 7.  Så jeg holder lidt igen indtil at jeg er helt sikker på at det vil virke ellers er det for mange penge.

Det jeg skrev i ovenstående indlæg gælder selvfølgelig også for dig. Og jeg kan supplere med anmeldelsen af Hummelmose her på sitet. Han tester jo lige præcis Duetten sammen med en Syno 207+ box !

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1620&zoneid=1

Panta rei
Til top
Gsxr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Point: 88
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2008 kl. 21:07

Hvis at jeg nu vil ligge mit musik op på mp3tunes hvilket format skal jeg så vælger af dem som de har tilrådighed  Supported Music File Formats: MP3, MP4, M4A, M4P, AAC, WMA, OGG, AIF, AIFF, MIDI. Digitally Restricted Files may not play.
får at få den bedst kvalitet

Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2008 kl. 21:27
Jamen MP3 er da udmærket hvis du vælger en fornuftig bitrate. Men du skal måske også tage hensyn til hvor meget det fylder fordi det så tager længere tid at flytte det derover. Og her har din internetforbindelse jo også en betydning. 
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
mikkel71 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Sted: Bhutan
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2008 kl. 07:54

Ja ok... Tak for info!

Da jeg ikke har en nas i forvejen, tror jeg nu nok, at jeg starter med en sb duet alene. Så kan man altid opgradere, når man bliver træt af, at computeren skal stå tændt.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2008 kl. 09:36

Ja ok... Tak for info!

Da jeg ikke har en nas i forvejen, tror jeg nu nok, at jeg starter med en sb duet alene. Så kan man altid opgradere, når man bliver træt af, at computeren skal stå tændt.

Det lyder som en rigtig fornuftig løsning. Et skridt ad gangen. Men når du så senere vil ha dig en NAS, så lad være med at købe en Qnap 201. Den er for svag til formålet. Køb en der som minimum har 500 mHz processor & 128 MB ram. Som  eksempelvis en Synology 207+ eller en Qnap 209 Pro. De har også udgaver til kun en disk der kan klare opgaven.

Redigeret af KissmeTiger - 27-Marts-2008 kl. 09:40
Panta rei
Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Februar-2006
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2008 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af KissmeTiger KissmeTiger skrev:

Ja ok... Tak for info!

Det lyder som en rigtig fornuftig løsning. Et skridt ad gangen. Men når du så senere vil ha dig en NAS, så lad være med at købe en Qnap 201. Den er for svag til formålet. Køb en der som minimum har 500 mHz processor & 128 MB ram. Som  eksempelvis en Synology 207+ eller en Qnap 209 Pro. De har også udgaver til kun en disk der kan klare opgaven.

Qnap 209 pro har da samme data'er som Synology +'serien.........eller er den lidt kraftigere?!

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2008 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

Oprindeligt skrevet af KissmeTiger KissmeTiger skrev:

Ja ok... Tak for info!

Qnap 209 pro har da samme data'er som Synology +'serien.........eller er den lidt kraftigere?!

De har begge 500 mHz/ 128 MB Ram. Men mener at have læst et sted at 209Pro har mere flash ram. Jeg har selv en syno 207+, og forstår ikke hvorfor man skulle have lyst til at betale mere for en Qnap ?

Redigeret af KissmeTiger - 27-Marts-2008 kl. 11:26
Panta rei
Til top
knudsendk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-August-2006
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2008 kl. 18:53

til os der har investeret i en qnap ts-201 for et lille års tid siden, skal vi afskrive bruge af squeezecenter 7.0 og sqeezebox duet?? Eller hvordan skal jeg forstå det hele??

Skal man virkelig ud at investere i ny nas igen. øv

Til top
Madsus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-December-2007
Sted: Auning, Danmark
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2008 kl. 22:25

Jeg vil lige høre, hvordan jeres oplevelse af Squeezebox Duet indtil videre? Er der stadig problemer med at controleren fryser, man mister den trådløst forbindelse, der er lag time på volumeknappen når man skruer op og ned. '

Alle de førnævnte ting er det nogle der irriterer i hverdagen, eller er problemet ikke så stort?  

Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2006
Point: 442
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2008 kl. 01:48
Oprindeligt skrevet af Madsus Madsus skrev:

Jeg vil lige høre, hvordan jeres oplevelse af Squeezebox Duet indtil videre? Er der stadig problemer med at controleren fryser, man mister den trådløst forbindelse, der er lag time på volumeknappen når man skruer op og ned. '

Alle de førnævnte ting er det nogle der irriterer i hverdagen, eller er problemet ikke så stort?  

Jeg har nu haft boxen siden onsdag før påske, og de problemer du beskriver har jeg slet ikke bemærket. Jeg er utrolig glad for Duet'en, den fungerer helt perfekt uden nogen form for problemer.

Til top

Besvar Besvar Side  <1 11121314>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu