recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - squeezebox duèt remote / touch.?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketsqueezebox duèt remote / touch.?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Direkte link til dette indlæg Emne: squeezebox duèt remote / touch.?
    Sendt: 22-November-2010 kl. 09:13
hejsa i forum.. Smile

jeg har en Squeezebox Duèt løsning i hjemmet men syns der mangler en skærm på væggen hvorfra musikken også kan styres..

kan man kombinere Duèt`en med en SB Touch løsning eller vil de "modarbejde hinanden..??
sagt på en anden måde, kan Touch`en overtage Duèt receiverens plads..?

vil gerne ha at folk kan vælge musik fra Touch`en når der ska spilles op til fest og at jeg kan bruge Duèt remoten når jeg ska sidde i sofaen og lytte..
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2010 kl. 10:11
De kan sagtens kombineres. Jeg bruger min Duet kontroller til at fjernstyre, 1 receiver, 2 Booms, 1 Classic og 1 Radio :-) - den snakker jo "bare" med serveren som så styrer dine Squeezeboxe.

Din receiveren kan du evt. bruge et andet sted i huset.

Vær opmærksom på at Touch også kan (den skal ikke) fungere som squeezebox server (indbygget computer) hvis man tilkobler en USB disk med musikken.

MEN, start nu med at sætte den op til at bruge din eksisterende server (kan jo være det fungerer fint for dig).

Der er nemlig også nogle begrænsninger ved Touch som server: ingen transcoding hvis den f.eks. skal forsyne din receiver med musik et andet sted i huset, så skal det ligge i MP3 eller FLAC. Ingen web-interface, hvis du kan lide at styre musikken fra en computer/browser fra tid til anden.

Hvis du kan leve med ovenstående begrænsninger og din server er et møgdyr af en strømsluger kan du tage skridtet og bruge Touch som server istedet. Rart med valgmuligheder -ikke? ;-)
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2010 kl. 10:19
takker for svaretTongue

som jeg kører nu så ligger min musik på min bærbar som så er tændt når jeg ska lytte til musik..
kan jeg slippe for Pc`en ved at købe Touch enheden og putte en extern hardisc direkte ind i Touch`en, og så får Duèt remoten informationerne fra Touch`en..?

har hørt at DAC`en er en del bedre i touch udgaven så ville være smart at køre helt uden om Duèt receiveren.

Redigeret af strecker - 22-November-2010 kl. 11:23
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2010 kl. 11:08
Yep, det kan du.

Vil dog sige at jeg også bruger min bærbare og lige har fundet ud af at den understøtter WOL (Wake on lan). Det virker perfekt. Den er sat til at gå i suspend efter 15minutters inaktivitet og mine squeezeboxe kan vækker den på 5 sekunder (hvis den "sover"). 

Jeg kan også lukke låget på den bærbare, de vækker den stadig.

Lige nu har jeg et Sparometer koblet på, den bruger under under 2 watt i suspend og 15-18 watt når jeg streamer. Hvis man åbner laptoppen og skærmen går igang bruger den max 25 watt. (det er en 17" HP, ret kraftig core i5 med seperat grafikkort).

Så jeg ser egentlig ikke nogen grund til at lave om på det. Det er jo også nemt at musikken ligger på den computer hvor man ripper og organiserer (tagger osv.). Jeg bruger også ofte webinterface fra vores andre bærbare computere og det understøtter Touch (som server) altså ikke.

Jeg bruger Windows 7, og slog WOL til på netværkskortet under enhedshåndtering.

Jeg troede faktisk først jeg skulle i BIOS og slå WOL til, men der var ingen indstillinger til det. HP kører med nogle meget simple BIOS'er på deres forbruger PC'ere. Men det viste sig at det bare skulle gøres fra Windows - nemt!

Det virker sågar med min Squeezebox Radio, som jeg bruger som vækkeur. Den vækker den bærbare lidt før alarmen går i gang med min favoritmusik :-)
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2010 kl. 11:28
jeg har alligevel alt musikken liggende på en 1 TB usb harddisc, så det ville være dejlig nemt hvis man kunne skære Pc`en ud af systemet...
min lille 13" Acer laptop bruger nu heller ik forfærdelig meget strøm da jeg altid klapper den sammen og skærmen slukkes når jeg hører musik, men jo mindre man ska aktivere når der ska høres musik, jo mere simpelt og gennemført føles det.. og det blir samtidig en del nemmere for konen Wink
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2010 kl. 11:41
Ok, Der er nu ikke noget man skal gøre. Hvis du beder en squeezebox om at gøre noget og den konstaterer at serveren "sover" skriver den: "Vækker server" efterfulgt af "Forbinder til server" og så er den klar - 5 sekunder that's it. Selv børnene kan finde ud af det :-)

Men det lyder til at du skal prøve det med Touch'en.

Iøvrigt Hvis du har 1Tb musik Shocked , kan det godt være det tager laaaang tid før Touch'en får scannet det ind i sin database.

Husk at selvom Touchen spiller de fleste musikformater, så understøtter receiveren kun MP3 og FLAC alle øvrige skal transcodes fra server. Det kan din laptop men ikke Touch'en.

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2010 kl. 11:49
jeg har ikke fyldt harddisken op, bare rolig...
tror jeg har en 10-12 GB liggende i Mp3 320 kbps..
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2010 kl. 11:59
Nul problemo, then!
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2010 kl. 12:01
super.. så må jeg prøve at finde en SB touch...

Tak for din tid..Tongue
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2010 kl. 13:11
Inden du kaster dig ud i også at bruge Touchen som server så læs lige denne tråd

Nu er det ikke sikkert du løber i problemer, men så er du advaret :-)
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2010 kl. 13:24
vi krydser fingre...
ellers må jeg bibeholde min bærbar løsning..
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2010 kl. 16:03
Prøv at se om den ikke understøtter WOL, er det windows 7?
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu