recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Squeezebox -ekstern harddisk?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSqueezebox -ekstern harddisk?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kloppern Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Februar-2010
Sted: Hinnerup
Status: Offline
Point: 133
Direkte link til dette indlæg Emne: Squeezebox -ekstern harddisk?
    Sendt: 01-Marts-2011 kl. 08:11
Hej folkens
Jeg har planer om at købe en Squeeebox touch, og så smide en ekstern harddisk i enden på den med alle mine flac filer. Jeg kan dog læse i diverse forums, at folk mildt sagt har blandede oplevelser med dette.
Jeg har dog ikke kunne finde nogen oversigt, eller anbefalinger af eksterne harddiske der virker godt sammen med Squeezeboxen. Så derfor 2 spørgsmål:

1. Jeg vil meget gerne høre jeres erfaringer?? Nogen harrdiske som virker/ikke virker? 

2. Bør jeg investere i en NAS allerede fra starten?

Håber på jeres hjælp!
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2011 kl. 08:36
Ingen grund til at investere i en NAS fra starten. Mange bruger Touch som server uden problemer. Og den skulle performe lige så godt som server som de fleste NAS'er. Skulle det vise sig at den ikke kører som ønsket, kan du bare bruge din pc. Enten lade den gå i standby når den ikke bruges og vække den med Wake On LAN, eller i det mindste i overgangsperioden indtil du anskaffer en dedikeret server (F.eks en NAS)

Mht kompatibilitet, så er den her liste nok det nærmeste du kommer:
Men jeg ved ikke om den er up to date. Ihvertfald går den generelle anbefaling på en disk der spinner ned når den er idle og som har egen strømforsyning, da mange af dem der trækker strøm via USB, trækker mere end hvad USB specifikationen foreskriver. Og det kan touchen ikke levere.
Til top
kloppern Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Februar-2010
Sted: Hinnerup
Point: 133
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2011 kl. 13:31
Hej Muele
Tusind tak for dit svar! Det var lige den info + liste jeg ledte efter.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu