Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
aerik
Guld medlem
Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4283
|
Emne: Squeezebox eller ej Sendt: 27-Januar-2011 kl. 20:40 |
Hej
Jeg overvejer at købe en logitech radio, egentlig mest for internetradiofuktionen, til brug på badeværelset.
Men er systemet noget værd hvis man i dag ikke har et nas system endnu. Vil jeg tidligst få når jeg tager mig sammen til at købe noget der er større end en 2værelset.
Hvad er jeres vurdering til badeværelsebrug. Skriverfordi jeg har fået tilbudt squeezebox boom til 1.000 eller en squeezeboxradio til 600. og duet til 1.300 samlet køb 2.800 kr. Er der noget jeg skal tænke over.. Kender ikke så meget til det
|
 |
trikker
Super bruger
Oprettet: 07-August-2008
Sted: Denmark
Point: 314
|
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 20:46 |
Jeg er super glad for min radio.
Da mit budget ikke er til det store, har jeg "udvidet" den med batteripakken, så den bliver flittigt slæbt med, både til badeværelset, køkkenet, stuen mm. Har dog også en Readynas Duo ovenikøbet.
|
 |
aerik
Guld medlem
|
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 20:48 |
Hej Trikker
Vil du fortælle lidt mere om den? Hvad du har af erfaringer osv
|
 |
tipsen
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
|
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 21:02 |
Jeg har selv en Boom, som jeg glad for og har læst at den har bedre lydkvalitet end Radio - hvis det er til badeværelsesbrug kan jeg dog kun forestille mig at lyden er helt fin. Boom'en har bl.a. kunnet spille med op til fest herhjemme (synket med en Classic/anlægget) og den har rigeligt overskud. Radio har den fordel, at den kan udstyres med et batteri og dermed slæbes med udenfor, hvis behovet er til det. Duet'en er vist den mest udskældte af squeezeboksene (nok mest fordi den blev smidt på markedet inden softwaren var ordentligt på plads), men mit indtryk er at de fleste problemer er luget af vejen og det egentlig også er en velfungerende boks - den har ikke noget display, men til gengæld medfølger controlleren (fjernbetjeningen) som er koblet til dit trådløse netværk og den vej styrer serveren direkte - og da serveren styrer boksene, kan den selvfølgelig styre alle dine squeezebokse!
|
 |
aerik
Guld medlem
|
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 21:05 |
hmm ummidelbart lyder det til at jeg skal have en radio så :) tror det andet bliver for meget, og tror faktsisk jeg i fremtiden, når jeg får et nas system if ever :), stadig vil bruge mediastreameren til det. I dag ligger alle mine cd'er i sony anlægget som faktisk klarer det fortræffeligt i min lejlighed, har køkken og stue i et.
EDIT: kæft hvor var det rodet, men håber I forstår hvor jeg vil hen.
Redigeret af aerik - 27-Januar-2011 kl. 21:06
|
 |
Muele
Guld medlem
Oprettet: 14-August-2007
Point: 747
|
Sendt: 28-Januar-2011 kl. 07:52 |
Til den pris kan det ikke gå helt galt.
Det virker måske lidt overkill med tre squeezeboxe i en toværeleses, men duetten i stuen, Boom i soveværelset og radion "free roaming" med et batteri. Så er du godt kørende.
Ok, måske lidt voldsomt, men så er du klar til når du flytter i noget større.
Til 600 kr er en SB Radio et fantastisk køb. Den spiller et hvilket som helst badeværelse op. Vi har to derhjemme og de lyder rigtigt godt. Selvfølgelig ikke hifi, men alle der hører dem bliver imponeret, især ved høj volumen. Imponaden skal selvfølgelig holdes sammen med størrelsen på apparatet.
Jeg har ikke selv erfaring med hvor godt SB virker uden en lokal installation af SqueezeboxServer på en PC eller NAS. Men ihvertfald er der mange rapporter om at man ikke skal stole på alarm-funktionaliteten i den konfiguration. Jeg bruger selv en Radio som vækkeur, men med en lokal server. Jeg har haft to færre alarm-svigt end iPhone over det sidste år = 0 ;)
Nå, men man behøver jo ikke have en NAS for at køre en lokal server. Man kan bare smide det på en gammel laptop, der typisk ikke bruger ret meget strøm. Eller bruge sin almindelige pc. Man kan lade den gå i dvale når den ikke bruges og vække den med WOL når den skal servere musik. Det lyder til at du bor alene. Mon ikke pc'en er tændt det meste af tiden når du er hjemme alligevel ;)
Jeg ville købe hele dynen og gå all-in. Fortryder du, kan du uden tvivl afsætte tingene igen uden tab.
Redigeret af Muele - 28-Januar-2011 kl. 07:53
|
 |
aerik
Guld medlem
|
Sendt: 28-Januar-2011 kl. 08:54 |
Bor skam sammen med en kæreste, hvorfor computeren ikke altid er tændt :)
Tror ikke jeg kan se fidusen i en duet.. men ved ikke helt endnu
|
 |
tipsen
Guld medlem
|
Sendt: 28-Januar-2011 kl. 11:52 |
Duet = Controller + Receiver
Controller'en kan du bruge til alle dine bokse, men den vil gerne snakke direkte med en server - går ud fra den lige så vel kan koble op til mysqueezebox.com - så kan du styre alle de squeezeboxe du har.
Receiver'en kobler til dit eksisterende anlæg og så kan den fodre din receiver/forstærker med lyd fra en server (lokal eller mysqueezebox.com) - det kan være podcasts, musikfiler, internetradio, deezer, pandora etc.
|
 |
aerik
Guld medlem
|
Sendt: 28-Januar-2011 kl. 13:02 |
man kan jo sige at når jeg ikke har et dissideret anlægssystem at duet vil være overkill. har sony med cd'erne på, og så z-5500 til tv og ps 3..
|
 |
tipsen
Guld medlem
|
Sendt: 28-Januar-2011 kl. 13:23 |
Receiveren vil i så fald ikke kunne bruges til meget (kan dog godt kobles til en z-5500 - det har jeg selv gjort med en classic - den kan endda streame dts-flacs til sættet) men controlleren er lige brugbar med eller uden receiveren - det er bare en avanceret fjernbetjening (fylder vel også omkring 60% af prisen for sættet)
|
 |
Niller
Bruger
Oprettet: 18-Juli-2006
Point: 193
|
Sendt: 28-Januar-2011 kl. 15:17 |
Du kunne også overveje en af Pure's radioer. Har f.eks. selv fundet en Pure Mini til 300 kr på DBA.dk til badeværelset (bemærk at batteri ofte ikke følger med). Den har DAB+ men ikke internet radio. Mange af deres andre modeller har internetradio.
/Niels
|
 |
trikker
Super bruger
Oprettet: 07-August-2008
Point: 314
|
Sendt: 29-Januar-2011 kl. 15:54 |
aerik skrev:
Hej Trikker
Vil du fortælle lidt mere om den? Hvad du har af erfaringer osv
|
Mine forventninger er blevet indfriet, og jeg har aldrig haft udfald, hakken eller lign. Hvis du har en ældre PC/Laptop liggende, kan du jo prøve dette: http://wiki.slimdevices.com/index.php/SqueezePlay
|
 |