recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - squeezebox fremtid?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

squeezebox fremtid?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
daddyd Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér daddyd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: squeezebox fremtid?
    Sendt: 14-Januar-2012 kl. 11:48
Jeg har overvejet lidt at investere i Squeezebox, men ved ikke helt længere. Logitech producere "kun" touch og radio lige nu og der kom ingen nyheder fra CES. Tror I de er ved at droppe serien helt? Det virker mærkeligt kun at have to produkter?
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér justrace Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2012 kl. 12:07
Det kan det måske, men husk på Logitech er andet end Squeeze-gadgets.

De to produkter er vel i bund og grund også hvad markedet kan bære. Radio som ret avanceret erstatning  for den gammeldags transistor, og Touch som i de fleste tilfælde dækker hvad vi ønsker..?

Jeg har ikke selv nogen af delene, men ville gerne have en Touch. Indtil videre har jeg Squeezeserve og Squeezeplay og bruger min Android som remote.
Det fungerer optimalt.

Eneste hage er at jeg ikke kan have både 3G og WiFi samtidigt... :(

Touch har også en ret fornuftig DAC, så lyden er ret acceptabel, og hvis du ikke ønsker en PC kørende, så kan den håndtere musikken fra en USB-hdd, og ydermere håndtere et pat Squeezeboxe som server.
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Point: 747
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muele Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2012 kl. 15:57
Jeg tror at uanset hvad der sker, så vil din kommende squeezebox fungere tilfredsstillende lige så længe som du forventer alt muligt andet elektronik fungerer. Jeg ville ikke være nervøs ved at købe en afspiller.

Men faktisk kom Logitech med positive udmeldinger mht squeezebox ved et pressemøde for nyligt. Mener det var da de aflivede Revue. Men det ville da have været rart med en produktlancering til CES. Det er godt nok ved at være længe siden der er kommet nyt til familien. På den anden side dækker Radio og Touch jo spekteret meget godt.
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muele Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2012 kl. 16:01
Og her er noget der ligner et hint fra en Logitech-medarbejder. De har en meget striks hold-kortene-tæt-til-kroppen-politik. Så der kommer ikke noget officiel ud før et evt nyt produkt bliver rigtigt lanceret. Men den her kommentar kan næsten ikke misforstås:
http://forums.slimdevices.com/showpost.php?p=683734&postcount=16
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kurt Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2012 kl. 23:45
Jeg synes personligt der mangler to ting: En Boom 2 og en ny fjernbetjening. Der mangler en stereo transportabel enhed og apps til telefoner er bare ikke nok. 
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muele Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2012 kl. 09:08
Jeg er sådan set enig med dig. Der er mange der efterlyser en Boom 2.
Og fjernbetjeningen er jo netop et af de punkter hvor disse dedikerede musiksystemer kan hæve sig over f.eks. en receiver med DNLA. Men jeg tror ikke de kan lave en rentabel forretning på en smart fjernbetjening, der er simpelthen for mange smartsphones og tablets derude i de små hjem, som kan give en tilsvarende fjernbetjeningsoplevelse.

Jeg tror det er vigtigt at der snart kommer én eller anden produktlancering, så de kan mane snak som den vi har i denne tråd i jorden.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu