|
squeezebox fremtid? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
daddyd ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 120 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-Januar-2012 kl. 11:48 |
Jeg har overvejet lidt at investere i Squeezebox, men ved ikke helt længere. Logitech producere "kun" touch og radio lige nu og der kom ingen nyheder fra CES. Tror I de er ved at droppe serien helt? Det virker mærkeligt kun at have to produkter?
|
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kan det måske, men husk på Logitech er andet end Squeeze-gadgets.
De to produkter er vel i bund og grund også hvad markedet kan bære. Radio som ret avanceret erstatning for den gammeldags transistor, og Touch som i de fleste tilfælde dækker hvad vi ønsker..? Jeg har ikke selv nogen af delene, men ville gerne have en Touch. Indtil videre har jeg Squeezeserve og Squeezeplay og bruger min Android som remote. Det fungerer optimalt. Eneste hage er at jeg ikke kan have både 3G og WiFi samtidigt... :( Touch har også en ret fornuftig DAC, så lyden er ret acceptabel, og hvis du ikke ønsker en PC kørende, så kan den håndtere musikken fra en USB-hdd, og ydermere håndtere et pat Squeezeboxe som server.
|
|
![]() |
|
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
Jeg tror at uanset hvad der sker, så vil din kommende squeezebox fungere tilfredsstillende lige så længe som du forventer alt muligt andet elektronik fungerer. Jeg ville ikke være nervøs ved at købe en afspiller.
Men faktisk kom Logitech med positive udmeldinger mht squeezebox ved et pressemøde for nyligt. Mener det var da de aflivede Revue. Men det ville da have været rart med en produktlancering til CES. Det er godt nok ved at være længe siden der er kommet nyt til familien. På den anden side dækker Radio og Touch jo spekteret meget godt. |
|
![]() |
|
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
Og her er noget der ligner et hint fra en Logitech-medarbejder. De har en meget striks hold-kortene-tæt-til-kroppen-politik. Så der kommer ikke noget officiel ud før et evt nyt produkt bliver rigtigt lanceret. Men den her kommentar kan næsten ikke misforstås:
http://forums.slimdevices.com/showpost.php?p=683734&postcount=16 |
|
![]() |
|
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
Jeg synes personligt der mangler to ting: En Boom 2 og en ny fjernbetjening. Der mangler en stereo transportabel enhed og apps til telefoner er bare ikke nok.
|
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
![]() |
|
Jeg er sådan set enig med dig. Der er mange der efterlyser en Boom 2.
Og fjernbetjeningen er jo netop et af de punkter hvor disse dedikerede musiksystemer kan hæve sig over f.eks. en receiver med DNLA. Men jeg tror ikke de kan lave en rentabel forretning på en smart fjernbetjening, der er simpelthen for mange smartsphones og tablets derude i de små hjem, som kan give en tilsvarende fjernbetjeningsoplevelse. Jeg tror det er vigtigt at der snart kommer én eller anden produktlancering, så de kan mane snak som den vi har i denne tråd i jorden. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |