recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Squeezebox giver (flere) grå hår
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSqueezebox giver (flere) grå hår

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2011 kl. 14:14
Det står i øvrigt i denne http://www.logitech.com/assets/30072/documentation.pdf på side 12.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
Towle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-August-2005
Sted: Viborg, Danmark
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2011 kl. 17:31
Hmmm, jeg spekulerer på om jeg - uden at ville det - har udtrykt mig uklart hele vejen igennem. Jeg kan faktisk godt afspille fra USB-disken, men jeg har hele tiden troet, at det blev styret af SB Server på iMac'en og/eller iTunes.

Nu da SB Server er væk, er der ren røv at trutte i, så det var nok en god idé. Nu ved jeg i hvert fald hvad der styrer hvor. I øjeblikket er Squeezeboxen i gang med en komplet scanning af 16.000 MP3-filer og det tager sin tid.

Det der, for mig, bliver spændende bagefter er, om min iPod med iPeng umiddelbart kan gå ind og overtage.

Jeg har også lært så meget, at hovedårsagen til min største anke: at iTunes/Squeezebox laver et frygteligt rod i min musik, er forkert eller manglende tagging af filerne. Der venter mig således et større arbejde med strømligning.

Udbudet af taggere er uoverskueligt, men artiklen http://wiki.slimdevices.com/index.php/BeginnersGuideToClassical er meget lærerig, men også et større planlægningsarbejde, hvis man har en stor musiksamling.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2011 kl. 20:29
Du har ikke udtrykt dig uklart. Du har bare fået alt for mange parametre at skrue på og så tabte du overblikket.

Din Ipeng kan uden problemer overtage styringen af din Touch.

Alt andet lige vil jeg nok sige at 16.000 filer er i overkanten af hvad Touchen kan klare, men prøv det og se hvordan det går. For at du ikke skal skanne alle 16.000 titler hver gang du vil tilføje ny musik så gå ind og gør sådan så du kan tilføje filer til din usb-disk uden at tage den ud af Touchen.
Det står på side 20 i http://www.logitech.com/assets/30072/documentation.pdf.

Men ellers så har du helt ret i at tagging arbejdet er stor og Itunes er en stor rodemikkel som gør noget ved tags som kun den forstår.
Nu ved jeg ikke om alt dit musik kommer fra Itunes. For kommer det fra en ripning af cd'er så ville jeg starte forfra hvis jeg var dig. Dog uden at bruge Itunes til at rippe med.

Jeg bruger selv mp3tag til at styre mine tags. Det er gratis og kan stort set alt hvad man beder den om.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2011 kl. 20:31
Skulle du have flere spørgsmål så skriv endelig. Både herinde og via en personlig mail. Vi er alle her for at hjælpe.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Til top
Towle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2011 kl. 08:38
Oprindeligt skrevet af Kurt Poulsen Kurt Poulsen skrev:

Du har ikke udtrykt dig uklart. Du har bare fået alt for mange parametre at skrue på og så tabte du overblikket.

Det må jeg nok erkende, ja ;-)

Alt andet lige vil jeg nok sige at 16.000 filer er i overkanten af hvad Touchen kan klare, men prøv det og se hvordan det går.

Ahaaaa! Jeg vidste ikke at der var kapacitetsproblemer? Er de dokumenteret nogen steder? Hvad skyldes det? Det kan jo ikke være filvolumen, for de ligger på en HD på 1 Tb (faktisk har jo to). Jeg må så gå ud fra, at når SB'en scanner, opbygger den en database og at det er den fysiske størrelse på databasen der er problemet? For det er vil ikke sådan at databasen er belagt med et maximalt antal poster?

Hvis det er databasen, er det måske et problem at jeg nu (efter at have slettet SB Server på Mac'en) kører på den mini-server der ligger i selve Squeezeboxen. Der sidder formentlig ikke en stor harddisk i den. Hvis det er problemet, er jeg vel nødt til igen at basere min SB Server på en computer, for 16.000 slår ingen steder, når først jeg kommer rigtig i gang.

Nu ved jeg ikke om alt dit musik kommer fra Itunes. For kommer det fra en ripning af cd'er så ville jeg starte forfra hvis jeg var dig. Dog uden at bruge Itunes til at rippe med.

Det er en blandet landhandel. Nogle er rippet fra biblioteks-cd'er, andre er hentet på bibzoom.dk og konverteret fra wma til mp3, endnu andre er købt som mp3 på nettet og så har jeg også rippet dele af min CD-samling. Her har jeg stadig de "originale" FLAC-filer, som efterfølgende er konverteret.

For at du ikke skal skanne alle 16.000 titler hver gang du vil tilføje ny musik så gå ind og gør sådan så du kan tilføje filer til din usb-disk uden at tage den ud af Touchen.
Det står på side 20 i http://www.logitech.com/assets/30072/documentation.pdf.

Det vil jeg kigge på op af dagen. Lige nu kører jeg på min 28. time uden søvn, så nu trænger jeg ;-)

Det skal nok passe, at 16.000 filer er for meget. Jeg satte en ny scanning i gang søndag ved 16-tiden i går og her en gang i nat, stod der stadig på skærmen, at en scanning var i gang. Lampen på HD'en bar dog ikke præg af diskaktivitet.

Jeg bruger selv mp3tag til at styre mine tags. Det er gratis og kan stort set alt hvad man beder den om.

Jow, men det er til Windows. Jeg har en PC med Windows, men jeg gider ikke at bruge den, efter at have fået en iMac.

Jeg har læst de artikler du har henvist til om tagging af klassisk musik og har fattet grundideen. Jeg blev straks begejstret over alle mulighederne for at rigistrere både dirigent og alt muligt, men kom til den erkendelse, at jeg kun vil tagge de ting der er absolut nødvendige til det jeg har brug for.

Lysavisen på afspilleren der fortæller hvad der spilles lige nu er sjov nok og ganske nyttig i visse tilfælde. Der ud over vil mit primære formål med tagging være at få SB til at lave et overskueligt hierarki, så jeg nemt kan bladre rundt i min musik. Det er ikke et leksikon jeg skal lave ;-)
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Point: 589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2011 kl. 10:10
Logitech anbefaler selv mindre end 10.000 numre for den interne server i Touch

Nu skal tagging ikke gøres til en videnskab. Troede selv at jeg havde fanget det meste rod dengang jeg rippede min cd samling; men har erkendt at der stadig er lidt oprydning. Der er bare en del rod og mangler i den information der kan hentes på nettet....selv det musik man køber har mangelfulde tags.

Klassisk musik er noget for sig og mit første forsøg er fejlet; måske de mørke vinter aftener er tiden til at gen-rippe/tagge min lille klassike samling

MP3Tag er også mit foretrukne værktøj men der findes også til iÆble; sikkert uden den samme funktionalitet. Jeg bruger kun en brøkdel af funktionaliteten; har slet ikke rørt nogle af dens funktioner til at automatisere.

Bruger i øvrigt dBpoweramp som ripper.
Brug i øvrigt aldrig WMP til rip/tag/covers... det er ren forurening af biblioteket  ... andre siger det samme om iTunes

Redigeret af slate - 24-Oktober-2011 kl. 10:14
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top
Towle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2011 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af slate slate skrev:

Logitech anbefaler selv mindre end 10.000 numre for den interne server i Touch

Hmmm, så var det vist for hurtigt jeg fik afinstalleret den på Mac'en, men den kan jo geninstalleres.

De skriver "... in the music library". Kan man have flere libraries? Jeg læste et sted, men glemte desværre at lægge et bogmærke, at der var et program der kunne oprette separate samlinger. Jeg vil gerne holde min musik skarpt adskilt i "Klassisk" og "Andet" (eller "Pop" eller "Diverse", eller hvad jeg nu vælger at kalde det.

Nu skal tagging ikke gøres til en videnskab. Troede selv at jeg havde fanget det meste rod dengang jeg rippede min cd samling; men har erkendt at der stadig er lidt oprydning. Der er bare en del rod og mangler i den information der kan hentes på nettet....selv det musik man køber har mangelfulde tags.

Klassisk musik er noget for sig og mit første forsøg er fejlet; måske de mørke vinter aftener er tiden til at gen-rippe/tagge min lille klassike samling
Denne side er rigtig god: http://wiki.slimdevices.com/index.php/BeginnersGuideToClassical

MP3Tag er også mit foretrukne værktøj men der findes også til iÆble; sikkert uden den samme funktionalitet. Jeg bruger kun en brøkdel af funktionaliteten; har slet ikke rørt nogle af dens funktioner til at automatisere.

Jeg har prøvet 3 indtil nu og ingen af dem gør det nemt, synes jeg. Hvis jeg indlæser en mappe med 14 tracks, skal jeg sidde op copy/paste fra spor 1 til spor 2 til spor 3 o.s.v. Jeg mener ... hvor svært kan det være: Når man har indtaster basisoplysninger om albumtitel, kunstner o.s.v., bør det kunne overføres automatisk til alle de andre, så jeg kun skal ind og redigere track-titlen.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2011 kl. 18:09
Grunden til at Logitech har sat grænsen ved 10.000 trakcs er ikke databasens størrelsen. Den bliver gemt på dit USB-drev. Nej det er dens CPU og RAM der er for lille.

Du kan godt have flere Libraries men det er ved hjælp af et tredieparts udvidelse lavet af en udvikler der hedder Erland Isaksson. Og det kan ikke installeres på Touch'en. Det kræver en installation på en pc/NAS/Server.

Hvilke tagger har du prøvet til Mac?
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Til top
Towle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2011 kl. 15:23
Et skridt tilbage og et skridt frem. Jeg vidste ikke der var den begrænsning på den lille server i SB'en og den kan jo ikke leve med.

Hvad så nu? Jeg skal vel geninstallere SBS på computeren og så køre det over netværket, men hvordan? Vi starter lige helt forfra.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2011 kl. 16:53
Gør følgende:

Sluk din Touch. (Tag strømmen på den)
Sæt din USB-disk over i din pc.
Installerer SBS på din pc og peg dens musik bibliotek over på dit usb-drev. Den skal IKKE bruge dit Itunes bibliotek.
Når SBS er startet og den har scannet din musik færdig så tænd din touch.
Lad din Touch finde din SBS installation på din pc.

Hvis du i længden ikke gider at have din pc kørende 24/7 så kan du jo overveje en NAS.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2011 kl. 16:59
Towle: Hvorfor har du behov for flere libraries - kan du ikke bare samle al din musik i én mappe og så have nogle undermapper der afspejler den struktur du ønsker? Jeg har eks. en mappe i mit library til klassisk musik - fungerer fint for mig!
Til top
Towle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2011 kl. 15:02
Nu har jeg gjort som Kurt skrev og det er tilsyneladende lykkedes. Nu skal jeg så have iPod'en ind ove. Den søger og den søger og den søger og den søger ... hvad søger den efter? Skal den også indexere hele biblioteket?

Jeg ved ikke om jeg har brug for flere libraries. Jeg så bare at det var muligt. Jo, selvfølgelig kan jeg bare lave to indgangsmapper: en til klassisk og en til rabaldermusik.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu