recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SqueezeBox - Hvilken een?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSqueezeBox - Hvilken een?

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1501
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2011 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Hvordan får hestekræfter i en NAS en Squeezebox til at fungere bedre?

Det er præcis responsetider jeg tænker på. En alt for lille processor giver kun problemer. Også hvis man har musik-filer liggende i et format der kræver transcoding så er det et absolut must med power på serveren.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1501
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2011 kl. 19:51
Oprindeligt skrevet af Neato Neato skrev:

Det lyder spændende. Jeg kan godt lide nørdede ting. Wink
Skulle måske lige nævne at jeg har en QNAP SS-839 og har set at den har muligheder omkring SqueezeBox men jeg ved ikke om den osse har det du nævner "SBS"?
 
Men grunden til at du nævner Touch'en er for ikke at have noget at "flyde"? Her tænker jeg på kontrolleren.
 
For jeg kan godt se det smarte i at have gemt "Receiveren" væk og så have kontrolleren til at styre det med?


Så det er ikke power du mangler. Det er godt.

Touchen har den fordel at den kan bruges sammen med en fjernbetjening som Logitech Harmony linie. Det kan recieveren ikke. Desuden så kan Touchens skærm vise vejrudsigter osv. når den ikke bliver brugt.
Duetten er en fin ting. Jeg har selv to af dem, men jeg bruger dem i rum hvor jeg ikke har et anlæg stående.  Så der er den fin fordi man kan skjule hele anlægget - bortset fra højtalerne - bagved et skab eller andet.
Men sammen med mit hi-fi-anlæg bruger jeg en ældre SB3, som jeg meget gerne vil skifte ud med en Touch. Også fordi den spiller sammen med min Harmony.
Derudover så er recieveren en "gammel" afspiller ligesom Boom'en. Dvs den bruger det gamle styresystem/firmware og ikke det nye som er Touchen og Radioen.
Så hvis du skal starte fra scratch så start med det der er fremtiden og ikke fortiden. Både Recieveren og Boom'en er End-Of-Line hardware, som der helt sikkert kommer nye udgaver af der er baseret på samme firmware som Touch og Radio.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
Neato Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2011 kl. 20:28

Jeg troede ikke at der var muligheder for at styre Touch'en via en fjernbetjening. Jeg kan godt se problemet med at skulle have en ekstra fjernbetjening ligge, hvis man har recieveren, specielt når jeg har en Logitech Harmony® 1100 Advanced Universal Remote.

Der er bare det problem, hvis det er et problem, og det er, at alt det "andet" jeg har, er pakket fint væk i et tv-møbel og kan ikke sådan lige se hvordan Touch'en vil kunne passe ind, nu når den er yderst en pæn enhed, som nok skal stå fremme.
Venligst

Neato
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12240
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2011 kl. 20:35
Et godt Squeezebox-setup, som kunne overvejes, er en Duet receiver, som snildt kan gemmes væk, og en iPhone, iPod Touch eller, allerbedst, iPad som fjernbetjening. Her bruger man programmet iPeng (iPengHD på iPad), og så styrer det næsten præcis ligesom en iPod Touch, men selvfølgelig med mange flere muligheder.

Det er et vildt godt system, som selvfølgelig skal have en god DAC et andet sted, hvis man vil have det skal lyde godt. Men pointen med mit indlæg er, at Logitechs egne fjernbetjeninger er noget hø, men at deres system så kan forbedres væsentligt med et iOS-apparat
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Neato Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2011 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Et godt Squeezebox-setup, som kunne overvejes, er en Duet receiver, som snildt kan gemmes væk, og en iPhone, iPod Touch eller, allerbedst, iPad som fjernbetjening. Her bruger man programmet iPeng (iPengHD på iPad), og så styrer det næsten præcis ligesom en iPod Touch, men selvfølgelig med mange flere muligheder.

Det er et vildt godt system, som selvfølgelig skal have en god DAC et andet sted, hvis man vil have det skal lyde godt. Men pointen med mit indlæg er, at Logitechs egne fjernbetjeninger er noget hø, men at deres system så kan forbedres væsentligt med et iOS-apparat
 
Jo, det lyder da til at være ganske cool, men hvad nu hvis man tager den enhed der styre Duet'en med når man går. Så kan resten af familien jo ikke styre den.
Venligst

Neato
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12240
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2011 kl. 21:00
Man kan vist ikke slippe for at få en Duet remote med når man køber receiveren, så den kan man jo også have liggende i en skuffe.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Pongman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2011 kl. 21:11
Man kan godt købe receiveren uden en remote. Ville klart anbefale at bruge en (billig) ipod touch el lign da oplevelsen med iPeng (eller tilsvarende på android) er utroligt meget bedre end logitechs egen fjernbetjening, da den som Naiera siger er noget hø :)
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2011 kl. 21:17
Jeg har en receiver, touch og en classic, og det er faktisk Classic'en, som jeg er gladest for! Touch'en ser vildt godt ud, og står også i stuen i imponerer gæsterne. Men jeg bruger sjældent selve touch-delen, og skærmen på en Classic er langt nemmere at aflæse på større afstand...
Men som folk skriver, så er touch'en nok fremtiden (den kan mest og er også mere brugervenlig). Overvej dog at købe en duet-fjernbetjening eller en Ipod med Ipeng, hvis der langt hen til enheden.
 
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
bird Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-December-2004
Status: Offline
Point: 296
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2011 kl. 21:35
Er det ikke noget med at man skal købe en Duet som første pakke og at man derefter kan udvide med ekstra receivere?
 
Det er noget med at man ikke kan aktivere squeezebox hvis man kun nøjes med at købe en receiver.
 
 
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1501
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2011 kl. 22:05
Recieveren kan købes uden controlleren. Og jeg er ikke enig at Controlleren er noget hø. Den fungerer faktisk rigtig godt, men den er opfundet før touch-skærme osv. og derfor er den selvfølgelig ikke på niveau med hvad man kan i dag. Problemet med recieveren er at man enten skal have en controller for at sætte den op eller prøve med noget tredieparts software.
Men hvis du ikke ønsker noget der kan ses, så find en brugt SB Classic og sæt den op. Der billigere end en Reciever og den er 100 gange nemmere at sætte op hvis du ikke vil købe en controller med.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2011 kl. 23:27
Noget som også taler for en Touch frem for en Receiver er lydkvaliteten som har fået et hak opaf med den nye Touch.
Til top
Neato Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2011 kl. 23:46
Oprindeligt skrevet af Kurt Poulsen Kurt Poulsen skrev:

Recieveren kan købes uden controlleren. Og jeg er ikke enig at Controlleren er noget hø. Den fungerer faktisk rigtig godt, men den er opfundet før touch-skærme osv. og derfor er den selvfølgelig ikke på niveau med hvad man kan i dag. Problemet med recieveren er at man enten skal have en controller for at sætte den op eller prøve med noget tredieparts software.
Men hvis du ikke ønsker noget der kan ses, så find en brugt SB Classic og sæt den op. Der billigere end en Reciever og den er 100 gange nemmere at sætte op hvis du ikke vil købe en controller med.
 
Jeg har set at man kan få Duet til 1500,- kr brugt, så det kan være at jeg tager den.
Venligst

Neato
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu