Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
bird
Super bruger
Oprettet: 16-December-2004
Status: Offline
Point: 296
|
Sendt: 25-April-2011 kl. 23:47 |
Kan man bruge Ipad o.lign som controller når man har en Touch eller skal man betjene den ved tryk på skærmen?
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12444
|
Sendt: 26-April-2011 kl. 05:58 |
Kurt Poulsen skrev:
Og jeg er ikke enig at Controlleren er noget hø. Den fungerer faktisk rigtig godt (...)
|
Det synes jeg faktisk ikke. Det er som at bruge en sløj kopi af en iPod Classic/Nano, med en elendig skærm, og alt for mange knapper.
Kurt Poulsen skrev:
(...) men den er opfundet før touch-skærme osv. og derfor er den selvfølgelig ikke på niveau med hvad man kan i dag.
|
Duet udkom tidligt i 2008, så den er selvfølgelig ikke opfundet før touch-skærme. Den første iPhone blev f.eks. afsløret et år tidligere.
|
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 26-April-2011 kl. 06:05 |
Neato skrev:
Jeg har set at man kan få Duet til 1500,- kr brugt, så det kan være at jeg tager den. |
De har indtil flere Squeezebox Duet til 900,- brugt ovre på Hifi4Alls handelsafdeling. Det var der jeg købte min, til samme pris.
|
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon
|
 |
bhaagensen
Bruger
Oprettet: 20-Maj-2008
Sted: Denmark
Point: 134
|
Sendt: 26-April-2011 kl. 09:22 |
bird skrev:
Kan man bruge Ipad o.lign som controller når man har en Touch eller skal man betjene den ved tryk på skærmen?
|
Man kan bruge begge dele + alle de andre kontrol-muligheder der er.
|
 |
bhaagensen
Bruger
Oprettet: 20-Maj-2008
Point: 134
|
Sendt: 26-April-2011 kl. 09:28 |
Naiera skrev:
Det synes jeg faktisk ikke. Det er som at bruge en sløj kopi af en iPod Classic/Nano, med en elendig skærm, og alt for mange knapper.
| Der er vi nok nogen som må være enige om at være uenige. Jeg synes Controlleren er udmærket. Den og iPeng har hver deres stærke og svage sider. De mange knapper er nu heller ikke flere end 5 - som jeg tillige mener udgør en fordel i forhold til iPeng grundet den nemme adgang de giver til nogle basale funktioner.
Duet udkom tidligt i 2008, så den er selvfølgelig ikke opfundet før touch-skærme. Den første iPhone blev f.eks. afsløret et år tidligere. |
Omvendt vil jeg sige iPhone er enestående som en af de første rigtig brugbare berørings-grænseflader. Så heller en Controller uden berøring, end en med stylus og dårlig grænseflade - som trods alt var mere almindeligt på det tidspunkt.
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 26-April-2011 kl. 10:18 |
bhaagensen skrev:
Der er vi nok nogen som må være enige om at være uenige. Jeg synes Controlleren er udmærket. Den og iPeng har hver deres stærke og svage sider. De mange knapper er nu heller ikke flere end 5 - som jeg tillige mener udgør en fordel i forhold til iPeng grundet den nemme adgang de giver til nogle basale funktioner.
|
Jeg kan tælle til ti knapper, plus et halvdårligt scroll-hjul. Efter en uge med iPengHD, kan jeg ikke rigtig komme på noget kontrolrelateret, som skulle mangle eller være svært at komme til i sidstnævnte. Her bruges jo også et meget mere intuitivt kontrolsystem, hvor SB Controlleren bruger et ret klodset menusystem.
bhaagensen skrev:
Omvendt vil jeg sige iPhone er enestående som en af de første rigtig brugbare berørings-grænseflader. Så heller en Controller uden berøring, end en med stylus og dårlig grænseflade - som trods alt var mere almindeligt på det tidspunkt.
| Påstanden var, at SB Controlleren blev opfundet før touch-skærme. Det passer jo så ikke. Derudover har Logitech også haft mange, mange år, hvor de kunne have luret den noget mere brugbare kontrol på iPod Classic eller Nano, men den mulige erfaring viser de slet ikke med SB Controlleren. Derudover holder jeg fast i, at skærmen er noget hø. Det der vises er bare grimt at se på.
|
|
 |
Letten
Guld medlem
Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
|
Sendt: 26-April-2011 kl. 14:47 |
Naiera skrev:
Kurt Poulsen skrev:
Og jeg er ikke enig at Controlleren er noget hø. Den fungerer faktisk rigtig godt (...)
|
Kurt Poulsen skrev:
(...) men den er opfundet før touch-skærme osv. og derfor er den selvfølgelig ikke på niveau med hvad man kan i dag.
|
Duet udkom tidligt i 2008, så den er selvfølgelig ikke opfundet før touch-skærme. Den første iPhone blev f.eks. afsløret et år tidligere. |
Ja Ja, og min gamle TomTom Go, kom med touchskærm i 2004, men det var nu også ret dyrt legetøj, det samme gælder iPhonen. Så det er nok forståeligt at der ikke lige kom touchskærm på SB kontrolleren.
Jeg er iøvrigt enig med Kurt i at Controlleren er ganske udemærket. Det eneste der er rigtigt besværligt er at taste bogstaver (specifik søgning på en sangtitle f.eks.). Tilgengæld er den dejlig hurtig når man lige vil springe til næste nummer eller skrue op/ned/mute lyden. Det er tilgengæld besværligt hvis man istedet bruger sin smartphone hvor man typisk lige skal forbi nogle låse-rutiner og derefter finde App'en før man kan skrue ned.
På min Android med Squeezecommander (forudsat App'en er startet ellers tager det endnu længere tid):
Swipe (lås op) Swipe kode (forbind 4 ud af 9 punkter, hvis den har ligget ubrugt i over 5 min) Rul ned fra toppen (adgang aktive app's, herunder SqueezeComander) Så, kan du skrue ned.
På min SB controller: Tryk på volume Down 
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 26-April-2011 kl. 14:56 |
Hvis man bruger en ordentlig app (iPeng), så kan man bede programmet sørge for, at det smarte apparat ikke låser. Problem løst. Det er da vist også din egen skyld, at du har sat din telefon til at låse, hvis du bare lader den ligge.
Og i øvrigt bør man vist ikke bruge volumenkontrollen på sådanne apparater alligevel, men i stedet benytte den på anlægget.
|
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9442
|
Sendt: 26-April-2011 kl. 14:57 |
Letten skrev:
På min Android med Squeezecommander (forudsat App'en er startet ellers tager det endnu længere tid):
Swipe (lås op) Swipe kode (forbind 4 ud af 9 punkter, hvis den har ligget ubrugt i over 5 min) Rul ned fra toppen (adgang aktive app's, herunder SqueezeComander) Så, kan du skrue ned.
På min SB controller: Tryk på volume Down  |
Nu kender jeg ikke Squeezecommande, men hvad med Squeezebox Controller Appen, der kan du da skrue op og ned, uden at skulle bruge kode.
|
 |
tipsen
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
|
Sendt: 26-April-2011 kl. 15:00 |
Mht fjernbetjening af Squeezeboksene, så kan det foregå via
Infrarød mod en squeezebox (ekskl. Receiver) som derefter kommunikerer med Squeezebox Server (SBS) over netværket - SBS sender derefter instrukser til de(n) relevante Squeezebox Controlleren koblet op mod SBS via WiFi - kommunikerer med SBS, som derefter sender instrukser til boksen(e) iPeng eller tilsvarende apps til iOS devices eller Android devices kommunikerer over netværket med SBS som derefter kontrollerer boksene. Web-interface, hvor webserveren sender instrukser til SBS som derefter kontrollerer boksene.
Jeg har selv en Harmony One fjernbetjening, diverse SB-fjernbetjeninger samt en iPod Touch dedikeret til at styre Squeezeboksene/SBS.
Af disse muligheder er det 99% af tiden en af de infrarøde fjernbetjeninger som bliver brugt til at styre systemet - hverken kæresten eller jeg gider vente på iPeng når det er muligt at styre musikken med det samme når der benyttes en almindelig fjernbetjening... Det eneste brugbare i forhold til iPeng er hvis det kører hele tiden på iPod'en og det resulterer blot i at den nærmest skal sidde til opladning hele tiden og dermed i praksis er ubrugelig...
|
 |
Letten
Guld medlem
|
Sendt: 26-April-2011 kl. 15:02 |
Naiera skrev:
Påstanden var, at SB Controlleren blev opfundet før touch-skærme. Det passer jo så ikke. Derudover har Logitech også haft mange, mange år, hvor de kunne have luret den noget mere brugbare kontrol på iPod Classic eller Nano, men den mulige erfaring viser de slet ikke med SB Controlleren. |
Hmmm, jeg vil tro Duetten langt hen ad vejen er udviklet af Slimdevices, som var et meget lille firma sammenlignet med Apple eller Logitech. Logitech købte Slimdevices ca. et år før Duet blev vist frem.
De har uden tvivl luret hjulet fra MP3-afspillerne. At det fungerer anderledes (ringere) end på en IPod skyldes givet pantentrettigheder og/eller udviklingsressourcer.
At dømme et 4 år gammelt produkt udfra dagens standarder er ikke fair.
Jeg bruger iøvrigt min Controller mere end SqueezeCommander på min Android.
|
 |
Letten
Guld medlem
|
Sendt: 26-April-2011 kl. 15:12 |
lahan skrev:
Letten skrev:
På min SB controller: Tryk på volume Down  | Nu kender jeg ikke Squeezecommande, men hvad med Squeezebox Controller Appen, der kan du da skrue op og ned, uden at skulle bruge kode. |
De tre første punkter er bare for at komme ind til den kørende App på min Android.
|
 |