recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - squeezebox lag
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketsqueezebox lag

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mmgala Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-August-2007
Status: Offline
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Emne: squeezebox lag
    Sendt: 15-Marts-2011 kl. 22:01
Jeg investerede før jul i en squeezebox touch, da jeg ville have min musik samling på hjemme netværket.

Jeg har siden start haft problemer med at det ofte tager lang tid for sb at finde mine musik mapper på nas´en og af og til skriver den at den ikke kan få forbindelse til min diskstation (af og til selv om musikken køre)

mit er opsæt er
SBT-fullrate zyxel router- synology 110j, alt sammen er med kabel.

Jeg er tæt på at bytte den ud men en sonos, jeg ved jo bare ikke om det løser problemet og så er det en lidt dyr test.

overvejer også om det er serveren der ikke kan trække det

og routeren kan jo også være problembarnet

er der nogen der har erfaringer med dette og kan komme med nogle konstruktive ideer
Til top
Markh Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Point: 317
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2011 kl. 23:10
Oprindeligt skrevet af mmgala mmgala skrev:

Jeg investerede før jul i en squeezebox touch, da jeg ville have min musik samling på hjemme netværket.

Jeg har siden start haft problemer med at det ofte tager lang tid for sb at finde mine musik mapper på nas´en og af og til skriver den at den ikke kan få forbindelse til min diskstation (af og til selv om musikken køre)

mit er opsæt er
SBT-fullrate zyxel router- synology 110j, alt sammen er med kabel.

Jeg er tæt på at bytte den ud men en sonos, jeg ved jo bare ikke om det løser problemet og så er det en lidt dyr test.

overvejer også om det er serveren der ikke kan trække det

og routeren kan jo også være problembarnet

er der nogen der har erfaringer med dette og kan komme med nogle konstruktive ideer

Det er antageligt CPU/RAM i NAS'en, der trækker ned. Jeg har en DS-509+ med 1 GB RAM, og der er også ret meget lag til tider, og af samme grund overvejer jeg at flytte SBC over på en virtuel maskine med lidt mere saft og kraft.

Check at du ikke har alt for mange andre ting kørende samtidig - f.eks. downloads eller tilsvarende.

/Mark
Til top
mmgala Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2011 kl. 23:29
Hej Markh
Tak for svaret, efter jeg havde læst dit indlæg kom jeg i tanke om en lille test

Jeg loggede ind på min NAS og startede overvågning, derefter tændte jeg min SB, den har nu efter 10-15 "prøv igen" forsøg ikke fået kontakt til min NAS. Nas´en downloader men køre kun på 15-20 % cpu, så der burde jo være nok overskydende kraft, til at kunne trække squeeze center.....den giver faktisk næsten ingen udslag, som om den ikke bliver kontaktet (fra SB)

Det kan vel udelukke min nas

Har du andre foreslag

Allan
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 08:23
Det lyder meget som et routerproblem.
For år tilbage havde Squeezebox problemer med visse routere. Jeg tror det blev løst hen ad vejen, men jeg kender ikke detaljerne.

Har du mulighed for at prøve en anden router?

Jeg vil foreslå at oprette en supportsag hos Logitech.
Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 08:55
Jeg har set samme problem med mit setup, som ligner dit meget. Det består af en Squeezebox touch, synology 209 og Fullrate Netgear VVG2000. Det hele styres så gennem min android telefon med en app. Se der er jo hele tre ting der jævnligt gerne vil opdateres og derfor er der lagt i kakkelovnen til en ordentlig omgang inkompatibilitet når man f.eks. går fra version x til y på touchen, og ikke opdaterer serveren (typisk fordi der ikke er en opdatering tilgængelig). Jeg levede med et lignende problem i ca 2-3 måneder indtil der kom en ny update til server softwaren - og nu virker det hele så. 

Mit råd til dig er at opdatere dine enheder til nyeste software - se om det fungerer. Hvis ikke så stop med at opdatere den squeezebox og opdater server softwaren indtil det virker. Jeg har ikke kunnet finde en endelig oversigt over hvilke versioner der passer sammen. Derefter bør du så droppe alle fremtidige updates - forudsat du er tilfreds med den eksisterende funktionalitet.

Mvh
Til top
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Horsens, DK
Point: 624
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 12:29
ellers søg / spørg herinde - de ved hvad de snakker om!
http://forums.slimdevices.com/forumdisplay.php?f=34
Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i
Til top
mmgala Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 12:32
Takker,

jeg laver en test af routeren (afprøver en anden)

jeg har ikke fundet et sted hvor jeg kan aflæse belastningen af selve squeezeboxen, hvis det er den der mangler kræfter. nogen der kan nogle ninja tricks
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Point: 775
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 20:19
Prøv at installere SB Server på en PC og se om det virker bedre. Så kan du finde ud af om det er NAS'en, der er flaskehalsen.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu