|
Squeezebox - Logitech Media Server v7.7.1 |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
FlemmingenP ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 11-Februar-2012 Sted: København Status: Offline Point: 42 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Marts-2012 kl. 17:43 |
Hej med jer
Efter ovennævnte opdatering blev lanceret, har jeg kun haft bøvl med at få squeezebox til at fungere ordentligt. Jeg er i tvivl om, hvorvidt min pc lever op til systemkravet, for den reagerer så langsomt, når jeg åbner mediaservers controlpanel op og roder rundt derinde. Specifikationerne er som følger: ASUS Eee Box EB1012 - Atom 330 Processor: 1 x Intel Atom 330 (Dual core) RAM: 2 GB installeret / 4GB Max/ DDR2 SDRAM Controller: Serial ATA-300 Håber I kan hjælpe, og indlægget er placeret korrekt. Mvh. Flemming
|
|
Med venlig hilsen
Flemming |
|
![]() |
|
Skodman ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-August-2006 Sted: Lyngby,Denmark Status: Offline Point: 219 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg køre den på min nas ds210j ,inde i squeezebox har jeg sat cover billederne ned i opløsning...det virkede for mig.Du må ikke spørge om hvor jeg gjorde (husker kun 2 timer tilbage
![]() Redigeret af Skodman - 15-Marts-2012 kl. 17:54 |
|
![]() |
|
FlemmingenP ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 11-Februar-2012 Sted: København Status: Offline Point: 42 |
Hej Skodman Måske skulle jeg prøve det. Din NAS - er det også en lille maskine, og oplevede du også at det hele bare frøs fast? Med hensyn til hukommelsen, så skulle krydsord, hvad enten det er malerhjerne eller ej, være skide godt - og så det jo samtidig mega-grineren ;-)
|
|
Med venlig hilsen
Flemming |
|
![]() |
|
Skodman ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-August-2006 Sted: Lyngby,Denmark Status: Offline Point: 219 |
MIn nas er en 800 mhz 128 ram...Den kunne godt sætte sig ,men der gik ikke mere end 15 sek. så kørte det som det skulle igen.
Men jeg har ikke oplevet det med den nye opdatering der var til min nas .( den er næsten lige kommet )
Det kunne være jeg skulle lave et par krydsord.
![]() |
|
![]() |
|
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
Den pc er mere end rigeligt. Efter opgraderingen har du så slettet cachen og de midlertidige filer? Det plejer at hjælpe.
|
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
![]() |
|
slate ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-August-2007 Sted: Struer, Denmark Status: Offline Point: 589 |
Din server er stort set magen til min og den kører fint.
Prøv det Kurt foreslog; vær opmærksom på at det kræver en fuld rescan for at genopbygge databasen. Og hvis det ikke hjalp lidt spørgsmål - kører din server windows? - Har du checket hvilken process der evt æder din CPU? det behøver jo ikke være LMS/scanner. - I øvrigt mht skodman's forslag med cover opløsning så burde ikke være noget du skal ændre på.... Til information: mange af de CPU'er der bruges i billige/ældre NAS har enten en svag eller slet ingen enhed til at regne flydende tal. Derfor køres der noget andet kode når der laves billed skalering på disse; læs: langsommere, mere tungt. Så at skrue ned for opløsningen har været et af de håndtag en NAS ejer har kunnet justere på for at få en bedre oplevelse. Din ATOM CPU er fra x86 familien så på det område er du dækket ind. |
|
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500
Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo DVD:124, RØD:141, BLÅ:107 |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Jeg har valgt at skalere min cover-art til 400x400px én gang for alle og har indstillet LMS til ikke at ændre ved dette - det gør scanning en del hurtigere.
|
|
![]() |
|
rktdi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Horsens, DK Status: Offline Point: 624 |
Scalering til 400 x 400 - er der en nem måde at gøre det på, altså ordne alle på en gang?
|
|
Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i |
|
![]() |
|
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
Det er altså ikke nødvendigt at ændre på skaleringen af billederne. Din pc er - som slate ganske rigtig siger - mere end kraftig nok til at gøre det.
Dit problem ligger mere i at LMS kører videre med en gammel cache fra den SBS. |
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
![]() |
|
Nej det har jeg ikke. Det vil jeg gøre nu. Er det ikke korrekt, at det gøres under fanebladet "Advanced" i controlpanelet? Mvh Flemming
|
|
Med venlig hilsen
Flemming |
|
![]() |
|
[QUOTE=slate]Din server er stort set magen til min og den kører fint.
Prøv det Kurt foreslog; vær opmærksom på at det kræver en fuld rescan for at genopbygge databasen. Og hvis det ikke hjalp lidt spørgsmål - kører din server windows? - Har du checket hvilken process der evt æder din CPU? det behøver jo ikke være LMS/scanner. Hej Slate Jeg prøver Kurts forslag, og krydser fingre. I skal alle have tak. Mvh Flemming
|
|
Med venlig hilsen
Flemming |
|
![]() |
|
Jo det er korrekt. |
|
Mvh Kurt
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |