|
Squeezebox - Logitech Media Server v7.7.1 |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
FlemmingenP ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 11-Februar-2012 Sted: København Status: Offline Point: 42 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
[QUOTE=slate]Din server er stort set magen til min og den kører fint.
Prøv det Kurt foreslog; vær opmærksom på at det kræver en fuld rescan for at genopbygge databasen. Og hvis det ikke hjalp lidt spørgsmål - kører din server windows? - Har du checket hvilken process der evt æder din CPU? det behøver jo ikke være LMS/scanner. Hej igen. Jeg er rigtig glad for at min pc er kraftig nok. Prøvede Kurts forslag og slettede cachen. Det hjalp på mange ting. Jeg navigerer nu hurtigere rundt i controlpanelet, men når jeg re-scanner fryser den fast, men løbende kan jeg se på scannerloggen, at der scannes - selvom det visuelt ser fastfrosset ud. Jeg har 2 afspillere - de har det sidste døgn været stabilt på netværket. Det har faktisk kørt rigtig godt efter jeg prøvede Kurts forslag. Jeg kører windows 7, og den er kablet. Min internetforbindelse er en draytek router med et 4G USB modem fra Telia. Jeg har så meget fortrudt, at jeg røg på den, men fortsætter det som de sidste 24 timer skal det nok blive godt alligevel. Jeg kan fortsat ikke læse web-remotecontrol og Advanced settings ind i min browser. Advanced settings kan jeg dog problemfrit tilgå fra squeezecommander på min Androidmobil. Det er som om, at der er noget der blokere, men jeg er desværre ikke særlig dygtig til sådan noget her. I og med det lejlighedsvis fungere har jeg ikke lavet noget portforwarding i routeren. |
|
Med venlig hilsen
Flemming |
|
![]() |
|
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
Du siger at når du scanner så fryser din controller. Det er ikke sådan at du hver gang laver en total rescan? For så vil controlleren gå i stå, da der jo ikke er nogen database at køre på. Det er kun når du laver en scan efter ændringer at det hele kører videre.
Du siger du ikke kan komme ind på WB-delen af SBS/LMS. Hvilken adresse bruger du i din internet browser? De 6 adgange under firewallen er sådan set ok. Det er ikke noget der gør noget. Controlleren sletter ikke "gamle" musikservere. Derfor er der altid 2 selvom den ene ikke er aktiv. Redigeret af Kurt Poulsen - 20-Marts-2012 kl. 22:05 |
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
![]() |
|
FlemmingenP ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 11-Februar-2012 Sted: København Status: Offline Point: 42 |
|
|
Med venlig hilsen
Flemming |
|
![]() |
|
slate ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-August-2007 Sted: Struer, Denmark Status: Offline Point: 589 |
Dit CPU og RAM forbrug er som forventet.
Mht addresserne http://127.0.0.1:9000 og http://127.0.0.1:9000/settings/index.html så virker de kun direkte på din server. Hvis du skal til gå din server fra en browser på en anden PC i dit hushold skal du finde den rigtige IP adresse for din server. 127.0.0.1 er en lille finte. Men ellers burde streaming ikke stoppe fordi du åbner browser. Du kunne evt prøve at tømme din browser cache. Sender dig lige en PB. |
|
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500
Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo DVD:124, RØD:141, BLÅ:107 |
|
![]() |
|
I skal alle, og i særlig grad Slate for fjernsupport, have en stor tak for jeres hjælp, Jeg lavede en recovery af windows 7, og alt fungerede godt. Efter alle de timer hvor jeg har revet i mine sparsomme hårtotter, er jeg dog nået frem til den konklusion, at jeg ikke har tilstrækkelige kompetencer til at kunne få mit 4G USB-modem og en Draytekrouter til at fungere uden periodiske udfald. Det betyder, at jeg går tilbage til en fast internetforbindelse. Har I anbefalinger til en god internetudbyder i København, som leverer et setup, så mit grej kan fungere ordentligt og stabilit - vil jeg rigtig gerne høre om det.Mange hilsner Flemming
|
|
Med venlig hilsen
Flemming |
|
![]() |
|
slate ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-August-2007 Sted: Struer, Denmark Status: Offline Point: 589 |
Hov der var tråden jo... tænkte lige på dine problemer i sidste uge.
På arbejde har vi bl.a. et ZTE 4G modem (MF820 LTE) USB modem som nu er røget i skammekrogen. Når man sætter den til en PC og den så installerer sin driver... tja så virker Teamviewer og Skype ikke længere; men andet almindeligt internet/LAN gør -> re-install Så vores gamle 3G modem er nu kommet til ære og værdighed igen. Men det føltes jo lidt bekendt... Så hvilket 4G USB modem var det du havde? |
|
Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo DVD:124, RØD:141, BLÅ:107 |
|
![]() |
|
Hej Slate. Modemmet hedder MF820 LTE - altså som på dit job. Det er simpelthen for bøvlet. Det virker jo, men det holder bare ikke, når der er periodiske udfejl og lang responsetid. Men så ved jeg jo det :-)
|
|
Med venlig hilsen
Flemming |
|
![]() |
|
Så var det jo den samme
![]() Tror at jeg vil anbefale min chef at den skal retur til Telia |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |